کد خبر : 33757
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

اهرم‌های تشویقی برای سفرهای داخلی باشد نه گردشگری خارجی/ میزان گردشگر خروجی و ورودی رابطه مستقیم با یکدیگر ندارد/ ارز مسافرتی سیاست اشتباهی بود

اهرم‌های تشویقی برای سفرهای داخلی باشد نه گردشگری خارجی/ میزان گردشگر خروجی و ورودی رابطه مستقیم با یکدیگر ندارد/ ارز مسافرتی سیاست اشتباهی بود

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس با استقبال از کاهش ۳۰ درصدی سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور، تصریح کرد: نباید مردم به سفرهای خارجی تشویق شوند.

به گزارش گیلانستان ،جبار کوچکی نژاد درخصوص کاهش 30 درصدی سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور گفت: اگرچه کاهش سفر ایرانیان به خارج باعث خروج ارز کمتری از کشور خواهد شد ولی از سوی دیگر نشانه ضعف قدرت مالی و ضعیف شدن بنیه اقتصادی مردم و مشکلات آنها است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش محسوس آمار سفر ایرانیان به خارج پیام خوبی است و نباید مردم به سفرهای خارجی تشویق شوند؛ همچنین باید اهرم‌های تشویقی و برنامه‌های متنوع برای سفر طوری تعریف شود که گردشگران بیشتر در داخل کشور نگه داشته شوند.

ارز مسافرتی سیاست اشتباهی بود

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در خصوص گردشگری داخلی ادامه داد: سیاست دادن ارز مسافرتی به مردم برای سفر خارجی اشتباه بود؛ آنها که وضع مالی خوبی دارند، به سفر خارجی بروند ولی بدون کمک دولت.

وی با بیان اینکه نوع سفرها بسته به وضعیت زندگی مردم تعریف می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوان جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و حتی حوزه علمی در داخل کشور را به گونه‌ای تقویت و معرفی کرد که تراز خروجی مسافر کمتر و ورودی گردشگر در بخش‌های علمی، توریسم درمانی و حتی توریست تفریحی افزایش پیدا کند، نکته مثبتی برای کشور خواهد بود.

وی در خصوص حوزه علمی بیان کرد: دانشجویان محصل در رشته‌های مختلف دانشگاهی در خارج از کشور، ارز را خارج می‌کنند در حالی که در دانشگاه‌های داخل امکانات و شرایط فراهم است؛ ضمن آنکه هر چه بیشتر این امکانات در داخل فراهم شود، نتایج موثرتری خواهد داشت و البته باید بستر جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های داخلی نیز تقویت شود.

میزان گردشگر خروجی و ورودی رابطه مستقیم با یکدیگر ندارد

وی همچنین با رد این موضوع که افزایش گردشگر خروجی و ورودی رابطه مستقیم با یکدیگر دارند، توضیح داد: ترکیه سالانه 50 میلیون گردشگر دارد و از ایران هم چندین میلیون نفر به آنجا می‌روند ولی گردشگر ورودی از ترکیه به ایران آنچنان نیست؛ این نشان می‌دهد هر اندازه میزان گردشگر خروجی بیشتر شود، توریست ورودی بیشتر نخواهد شد.

رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس ادامه داد: در موضوع گردشگر ورودی به داخل کشور، دستگاه‌هایی همچون وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بخش‌های مختلف توریستی است و غیره دخیل هستند که باید برای رشد گردشگری تلاش کنند؛ مثلا در مناطق آزاد مشوق‌هایی پیش‌بینی شود  تا گردشگران خارجی بیشتر به ایران بیایند.

پایان پیام/ خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار