کد خبر : 82324
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401- 11: 13

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت:

اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک شهروندان رشت معرفی می شود

اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک شهروندان رشت معرفی می شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، ارائه خدمات متنوع به شهروندان با رویکرد تفکیک زباله از مبدا را از طریق اپلیکیشن هوشمند دانست و عنوان کرد: طی ۱۰ روز آینده این اپلیکیشن معرفی می شود تا مردم در مدیریت پسماند مشارکت داشته باشند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت کشور به استان ها مبنی بر استفاده از ظرفیت های مدیریت پسماند در جهت توسعه اقتصادی، اظهار کرد: در این راستا تکمیل چرخه بازیافت با بهره برداری از فناوری های جدید در دستور کار است.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نرم افزارهای هوشمند جهت جمع آوری هوشمند پسماند خشک، افزود: در رویکرد جدید وزارت کشور در حوزه مدیریت پسماند، ایجاد اشتغال و کاهش مشکلات مربوط به زباله گردی و ممانعت از اقدام فعالان غیر رسمی تفکیک غیر مجاز پسماند مد نظر است.

 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در گفت وگوی خبری شبکه باران، در پاسخ به چرایی جمع آوری کیوسک های تحویل پسماند خشک در سطح شهر و مشکلات شهروندان، خاطرنشان کرد: این کیوسک ها حالت قدیمی و فرسوده پیدا کرده بود و لذا جهت بازسازی آنها را جمع آوری کردیم و به زودی در نقاط مختلف شهر نصب می شود.

 

هادی زاده با بیان اینکه شهرداری رشت نسبت به جمع آوری پسماند خشک و تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماندهای خانگی و شهری در حال برنامه ریزی است، گفت: به دنبال فرایندهای مختلف اداری و حقوقی از ۱۰ روز آینده مجری طرح وارد کار می شود و حتما شیوه جمع آوری پسماند خشک از شهروندان را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

وی ارائه خدمات متنوع به شهروندان با رویکرد تفکیک زباله از مبدا را از طریق اپلیکیشن هوشمند دانست و عنوان کرد: پیمانکار قبلی موفق به اجرای این طرح نشد و نتوانستیم جمع آوری زباله خشک را در سطح شهر انجام دهیم.

 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند رشت با اشاره به برنامه ریزی این سازمان جهت جمع آوری پسماندهای تفکیکی از درب منازل، تحویل نایلون تفکیک از مبدا به شهروندان، ایجاد برنامه های آموزشی در مدارس بابت زباله خشک، دریافت درخواست های جمع آوری زباله خشک و ایجاد رانندگان و پرسنل جدید جمع آوری پسماند خشک، یادآور شد: جمع آوری پسماند خشک از درب منازل آغاز خواهد شد و پرسنل جدید فرم جدید و کارت سازمان مدیری پسماند را دارند.

 

وی با بیان اینکه شماره تماس و اپلیکیشن هوشمند مذکور به همه شهروندان ارائه می شود، تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی ما مدیریت صحیح و اصولی پسماند است و لذا طی ۱۰ روز آینده این اپلیکیشن معرفی می شود تا مردم در مدیریت پسماند مشارکت داشته باشند و مجری طرح نیز موظف است تمامی درخواست ها را کامل و سریع پاسخ دهد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار