کد خبر : 4686
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۸:۴۸

اکثریت اعضای شورا از پاسخ های ثابت قدم قانع نشدند/ ثابت قدم در یک قدمی استیضاح

اکثریت اعضای شورا از پاسخ های ثابت قدم قانع نشدند/ ثابت قدم در یک قدمی استیضاح

در صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر رشت اکثریت اعضا از پاسخ های شهردار قانع نشدند.

به گزارش درگیلان، صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر رشت در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

این جلسه با حدود یکساعت تاخیر با قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی در حال برگزاری است.

۱۷:۴۸؛ فاطمه شیرزاد، محمدحسین واثق کارگرنیا، رضا رسولی، امیرحسین علوی، مجید رجبی ویسرودی، حجت جذب، محمودباقری خطیبانی، سید رضا موسوی روزان، محمدعلی رفیعی نودهی و فرهاد شوقی از حاضرین جلسه هستند.

۱۷:۵۰؛ عباس صابر به جمع اعضاء شورا اضافه شد.

 ۱۷:۵۳؛ فرهاد شوقی، منشی جلسه، فرازهایی از وصیت نامه شهید غلامحسین ارباب رشید، را قرائت کرد.

۱۷:۵۵؛ محمدعلی رفیعی نودهی به تعطیلات اخیر اشاره و تصریح کرد: امیدواریم مسئولان تدابیر لازم را برای رشت بیاندیشند تا این شهر فقط محل رفت و آمد نباشد.

۱۸:۰۸؛ رضا رسولی ناطق اول شورا نیز با تبریک عید سعید فطر ابراز امیدواری کرد: طاعات و عبادات همگان مورد قبول درگاه حق تعالی واقع شده باشد.

وی ادامه داد: دانشجویانم در کلاس ویدئویی را از آتش سوزی ساختمان طاووس نشان دادند، بنده همان لحظه احساس کردم که اگر این مشکل در رشت به وجود بیاید چه اتفاقاتی می افتد با توجه به این که تجیهزات لازم و مکفی  وجود ندارد، هرچند آتش نشانان ما با جان و دل به جنگ آتش رفته اند و از مشکلات نهراسیده اند و امنیت را به شهروندان هدیه کردند. من در سال گذشته هم در این رابطه عرایضی داشتم و امیدوارم با توجه به این که اعتباراتی را که در بودجه دیدیم این مسائل حل بشود. با حادثه ای که امروز در پاساژ قدیری افتاد احساس خطر ما باید بیشتر باشد.

رسولی با اشاره با آتش سوزی های اخیر، اظهار داشت: سه سال از عمر شورای شهر می گذرد، اما بخاطر تنگناهای مالی نتوانستیم تجهیزات لازم برای مهار آتش سوزی خریداری کنیم.

وی ادامه داد: آتش نشانان علیرغم تنگناهای موجود مردانه با آتش جنگیدند. امیدواریم با همت اعضاء شورا و کمیسیون بهداشت این تنگناها برطرف شود.

رسولی بازار رشت را قلب تپنده اقتصاد شهر دانست و اظهار داشت: در بازار بخاطر مشاغل و نوع چیدمان انبارها و… و سیم کابل کشی آن نگران کننده است و جز خطرات جدی به شمار می رود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: این کار نیاز به بودجه چندانی ندارد و فقط مستلزم همدلی و تعامل است.

وی از کمیته بحران استانداری در این خصوص درخواست کمک کرد.

رسولی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: دوستان در شهرداری منطقه ۲ و سازمان زیباسازی برنامه های خود جهت مدیریت محتوایی پیاده راه مرکزی رشت ارائه دهند.

وی افزود: ما در پیاده راه فرهنگی نیاز به تغییر ساختار شغلی آنجا داریم و پیاده راه ما هنوز برای گردشگر جذابیت لازم را ندارد و باید مشاغل لازم برای مردم خودمان ایجاد شود، ضمن آن که مباحث زیبایی سازی کف پیاده راه باید مورد بررسی قرار بگیرد و از همین جا از مدیران شهرداری می خواهم در قالب طرح و لایحه برنامه های خود را ارائه کنند.

رسولی خواستار ارائه هرچه سریع تر برنامه ها در قالب طرح و لوایح به شورای شهر رشت شد.

 ۱۸:۲۰؛ محمود باقری خطیبانی به عنوان سومین ناطق این جلسه اظهار داشت: آری، در اصول اباحه گری شما، امر به معروف و نهی از منکر تظلم نمایی است و نه تظلم خواهی، ولی ولنگاری مالی و فرهنگی عین آزادی و ضرورت تفاوت های اجتماعی است. بلی در مکتب نو ریاکاران و سالوسان، راه مجاهدت و مقاومت در برابر ظلم، تندروی و باج خواهی است ولی حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کردن، خرد جمعی ست.

وی افزود: راه ساده، شفاف و عقلایی، پاسخ منطقی به ابهامات است اما اگر فحاشی و برون فکنی را راه ساده تر و آسان تر برای رسیدن به اهداف نامبارکتان میدانید، بدانید که: روا داری از جهل و ناباکیت/ که پاکان نویسند ناپاکیت.

باقری تصریح کرد: بیایید یکبار دیگر بر مشی علی علیه السلام در مواجهه با بیت المال بیاندیشیم، امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) برای چند لحظه کار غیر حکومتی، شمع بیت المال را خاموش می کند، تا روشن سازد که حتی حاکم علی الاطلاق هم حق تصرف در بیت المال را در غیر محل آن ندارد.

عضو شورا ادامه داد: حال چگونه ممکن است دست اندازی در اموال عمومی را توجیه و مجاز به تصرف می دانید، بدتر اینکه معترضان را به چماق ناسزا می رانید. آن مسلکی که بر مبنای آن حق طلبان را هوچی می نامید همان اباحه گری مصرح لیبرالیسم است که در گوشت و پوست و استخوانتان ریشه دوانیده است، لحاف توجیه را بر سر باطل پوشاندن فقط برای چند روزی آنرا از دیده ها پنهان می سازد ولی جلوی بوی گندش را نمی گیرد.

۱۸:۳۵؛فاطمه شیرزاد ناطق دوم شورا نیز با تبریک عید سعید فطر درباره بحث آتش و آتش سوزی و گسترش آن در رشت بیان داشت: مبحث فردای ما در کمیسیون بهداشت در این رابطه است و از آقای شکریه از اصناف گیلان نیز جهت حضور در این جلسه دعوت کرده ایم.

وی افزود: در طول بیست روز گذشته شاهد ۲۲۷ مورد آتش سوزی بودیم که شش مورد آن آتش سوزی عظیم بودند.

شیرزاد تصریح کرد: رشت تنها یک نردبان هیدرولیک ۳۲متری دارد و استان گیلان فاقد نردبان هیدرولیک ۵۳متری و استاندارد است!

وی اذعان داشت: جا دارد که رئیس منطقه آزاد انزلی مراسم تجلیلی از این آتش نشانان انجام دهد.

شیرزاد خاطرنشان کرد: بحث مشکلات بازار را باید جدی گرفت، این بازار نیازمند جدی گرفتن است، ما در بازار بحث اتصال سیم ها و همین طور ترافیک داریم که البته امروز ماموران ما به موقع رسیدند و ۷۱ نفر حاضر بودند.

وی در پایان گفت: من امروز در بازار رشت شرمنده آتش نشانان شدم که با این همه سختی کار ما حقوق معوقه خردادماه آن ها را پرداخت نکردیم.

۱۸:۳۶؛ نیکومنش هم در صحن شورا حضور بهم رساند.

۱۸:۳۸؛ امیرحسین علوی نیز به عنوان ناطق دیگر شورا بیان داشت: به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می خواهم که یک  سری نگرانی ها را بیان کنم، این ها حاصل کلی بحث و کارشناسی با افراد مختلف است که باید نسبت به آن چاره اندیشی شود.

وی در ادامه گفت: درباره پیاده راه فرهنگی کار بزرگی شده اما کاش کار کمی بهتری انجام می گرفت که مشکلات زیادی به وجود نمی آمد، اکنون پیمانکاران زیادی طلبهای زیادی از این پروژه دارند که باید پرداخت شود و این گونه نباشد که این بدهکاری ها را به شورای بعدی به یادگار بگذاریم.

علوی ادامه داد: فصل تابستان است و ما بارها سر موضوع پروژه های مکانیزه  صحبت کردیم، همکاران ما دیده ایم که این پروژه را از طرح خارج کرده ایم و پروژه  آب های سطحی را جایگزین می کنیم، پروژه آب های سطحی خطر ترافیک های شدید و فرسایشی شدن آن به طور جدی حس می شود و باید این مساله به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد، این را به عنوان یک هشدار جدی می گویم.

رئیس کمیسیون برنامه  وبودجه اضافه کرد: حجم بدهی های شهرداری در حال اضافه شدن است ، بارها گفته ایم در بحث بودجه شهرداری اولویت بندی کند. این بار سنگینی نیست، من نگران این هستم که شهرداری را تحویل بدهیم که اندازه درآمدش بدهی داشته باشد، در آن صورت می توان شهرداری را ورشکسته نامید.

وی افزود: این شورا افزایش درآمد ایجاد کرد، ولی بدهی های ما نیز به همان اندازه است. این ها را می گویم که به یادگار بماند تا وظیفه شورایی خودم را انجام داده است.

علوی در انتها گفت: درباره پل های عابرپیاده گفتیم که بیاییم این را به بخش خصوصی بدهیم که این اتفاق افتاد ولی به نتیجه ای در اجرای آن نرسیده است، چه کسی باید پاسخگو باشد؟

۱۸:۴۱؛ شهردار رشت وارد صحن شورا شد.

۱۸:۴۲؛ شهردار رشت می بایست به شش سؤال اعضاء شورا پاسخ دهد.

۱۸:۴۴؛ سؤال نخست: مستندات قانونی و توضیحات واگذاری کیوسک های بانک شهر ارائه گردد!

۱۸:۴۷؛ شهردار رشت بانک شهر را بانکی دارای مجوز دانست و واگذاری کیوسکها را بر اساس نامه نگاری ها با مدیرعامل این بانک عنوان کرد!

وی ادامه داد: بعد از تصویب شورا در خصوص جمع آوری کیوسک ها، دو مرحله به بانک شهر اخطار دادیم که بعد از انجام اخطار سوم، اگر اقدام نکند، نسبت به جمع آوری آن اقدام می کنیم.

۱۸:۵۱؛ سوال دوم: دلیل تقسیط بدهی مجتمع دانا آنهم بیش از اختیارات موجود چیست؟

شهردار رشت پاسخ داد: میزان بدهی این ساختمان ۴میلیارد بود که بخشی از آن توسط چک پرداخت شد و بخش دیگری تهاتر زمین شد. یک فقره چک نیز از مالک آن در شهرداری موجود است که وی در مراجع قضایی شکایت کرد. هر زمان رأی به نفع اش صادر گردید، چک به صاحب آن عودت داده می شود.

۱۹:۰۸؛ مسعود کاظمی وارد صحن شورا شد.

۱۹:۱۴؛ مجید رجبی ویسرودی در انتقاد به توضیحات شهردار گفت: شهردار نامه ای به بانک شهر زد که در صورت اخذ مجوز از شورا می توانید کیوسک های خود را نصب کنید و بعد بدون اطلاع شورا به شهردار منطقه دستور انجام داد! شهردار با این نوع نامه نگاری ها، قصد دارد شورای شهر را درگیر کند و تمام ماجرا را بنام شورا تمام کند! شهردار رشت بابت برپایی این کیوسکها چه چیزهایی در برگه قرارداد با بانک شهر نوشته اند!؟ آیا اگر ما این کیوسکها را جمع آوری کنیم، مطابق بند ۲۰ماده ۵۵ سد معبر است؟ یا کیوسک ها سازه به شمار می روند و و تخریب آن توسط کمیسیون ماده ۱۰۰باید صورت گیرد؟

۱۷:۱۷؛ سؤال سوم: چرا علیرغم تذکرات اعضاء شورا حقوق نیروهای بخش خصوصی و آتش نشانان را با تاخیر پرداخت می‌کنید؟!

شهردار رشت در این خصوص پاسخ داد: تمام میزان حقوق ها به تفکیک سازمان ها مشخص است و مطابق تاریخ های تعیین شده پرداخت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: حقوق ماه های فروردین و اردیبهشت نیروهای حجمی امروز پرداخت شد و ماه های خرداد و تیر نیز تا روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

۱۹:۳۲؛ سؤال چهارم: دلیل تغییر و جابجایی مکرر نیروهای شهرداری چیست؟

شهرداری رشت بالغ بر ۲۵۰ افزایش نیرو داشته، بعد از اسفند ماه سیر تغییرات ما کاهش داشت. این تغییرات هم به دلیل برخی نقل و انتقالات و تغییرات نظیر بازنشستگی و… بوده.

۱۹:۳۹؛ سؤال پنجم: دلیل تاخیر پرداخت معوقات بیمه پرسنل شهرداری

شهردار رشت اظهار داشت: ما از گذشته بدهی هایی به بیمه داریم و از طرفی مطالباتی هم بخاطر ساخت و ساز از بیمه داریم که درحال پرداخت و حساب آن هستیم.

۱۹:۴۱؛ سؤال ششم: دلیل وضعیت نابسامان سازمان اتوبوسرانی شهرداری رشت چیست؟

شهردار رشت در پاسخ اظهار داشت: هفته پیش در این خصوص توضیح داده بودم! اگر نیاز است باز هم توضیح دهم!؟

۱۹:۴۷؛ شهردار رشت به دستور رفیعی از صحن شورا خارج شد.

۱۹:۴۷؛ ۵ دقیقه تنفس اعلام شد.

۲۰:۰۲؛ لابی های دو نفره در شورای شهر داغ است!

۲۰:۲۰؛ اکثریت اعضا از پاسخ های شهردار رشت قانع نشدند.

منبع : خزرآنلاین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار