کد خبر : 83826
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

شهردار رشت:

اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز در رشت بعد از سال ۹۶ است

اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز در رشت بعد از سال ۹۶ است

علوی با بیان اینکه اجرای فونداسیون بدون مجوز در شهر رشت به حداقل ممکن رسیده است گفت: اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز انجام گرفته در رشت مربوط به بعد از سال ۹۶ است.

به گزارش گیلانستان، سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه( ۷ آذر) در برنامه ای با موضوع ساخت و ساز در زمین‌های نسقی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که در مجموعه مدیریت شهری و با همکاری سایر نهادها به ویژه دستگاه قضایی گیلان انجام شد، توانستیم از اوایل امسال ابلاغیه‌ای را به مناطق شهرداری صادر کنیم تا در زمین‌های با کاربری مرتبط یعنی اراضی مسکونی و زمینهای فاقد سند رسمی با احراز مالکیت و طبق مراحل استعلامی و شیوه‌نامه، پروانه ساخت صادر شود.

 

 

 

شهردار رشت با بیان اینکه فرآیند احراز مالکیت توسط کارشناس رسمی اداره ثبت اسناد انجام می‌گیرد عنوان کرد: صدور پروانه ساخت نشانه مالکیت نیست و این موضوع در پروانه هم قید می‌شود اما دارندگان آن می‌توانند با این مجوز و نظارت فنی ساختمان مورد نظر خود را احداث کنند.

 

 

 

علوی با تاکید بر اینکه چند ماهی است اجرای فونداسیون بدون مجوز در شهر رشت به حداقل ممکن رسیدن است افزود:‌ رأی تخریب ساختمان‌ها غالبا برای پرونده‌هایی صادر می‌شود که خارج از ضوابط فنی و ضوابط شهرداری رشت ساخته شده‌اند و برای مابقی پرونده‌ها که ضوابط مورد نظر را رعایت کردند پس از بررسی‌های کارشناسی جریمه قائل می‌شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی توان کنترل این حجم ساخت و ساز را نداشته است یادآور شد: در برخی معابر پنج و شش و هشت متری در شهر رشت شاهدیم که حتی ساختمانهای پنج و شش طبقه ساخته شده است که بدون شک برخلاف ضوابط فنی شهرداری رشت ساخته شده‌اند.

 

 

 

شهردار رشت ضمن تایید کوتاهی‌هایی که از سوی شهرداری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته صورت گرفته است اذعان کرد: در سال ۹۶ که مجلس برای حل مشکل ساخت و ساز غیر مجاز و اراضی نسقی قانونی را تصویب کرد، هدفش این بود که ساخت و ساز غیر مجاز را تا آن مقطع ساماندهی کند اما متاسفانه به جای اینکه ساماندهی صورت بگیرد باعث شد رواج گسترده‌ای از ساخت و ساز غیرمجاز را در شهری مانند رشت شاهد باشیم.

 

 

 

علوی ادامه داد: بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام گرفته در شهر رشت با این تفکر که انشعابات لازم را از دستگاه‌های متولی می‌گیرند، ساخته شده و شهروندان هم دانسته یا نادانسته اقدام به خرید این واحد‌های مسکونی کرده‌اند و واقعا کسی نمی‌تواند مسئولیت تبعات ناشی از اتفاقات و بلایای طبیعی و غیرطبیعی را در این ساختمان‌ها بپذیرد به همین دلیل باید مسیر قطعی بررسی‌های فنی برای این ساختمان‌ها طی شود.

 

 

 

علوی با اشاره به اینکه اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز انجام گرفته در رشت مربوط به بعد از سال ۹۶ است خاطرنشان کرد: اگر متقاضیان ساختمان‌های فاقد انشعابات مراحل تشکیل پرونده را انجام دهند شهرداری رشت به اتفاق سایر دستگاهای متولی ظرف دو هفته پاسخ استعلامات آنان را خواهد داد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار