کد خبر : 55454
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399- 29: 18

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

اگروتوریسم راه مناسب برای خروج از رکود اقتصادِ کشاورزی

اگروتوریسم راه مناسب برای خروج از رکود اقتصادِ کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکهگیلان همیشه برای رونق کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان در این حوزه حساسیت ویژه‌ای داشتهگفت: رونق کشاورزی درگرو به کار بستن اقتصاد کشاورزی و اگروتوریسم است.

به گزارش گیلانستان، مسعود الماسی امروز با بیان اینکه جهاد کشاورزی گیلان همیشه برای رونق کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان در این حوزه حساسیت ویژه‌ای داشته، اظهار کرد: گیلان از ظرفیت‌های بزرگی برای تولید در بخش کشاورزی برخوردار و در تأمین امنیت غذایی نقش به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه استان گیلان به‌عنوان استانی پیشرو در تولید محصولات استراتژیک در کشور مطرح است، گفت: گیلان با داشتن آب‌وهوای مساعد و خاک مناسب درحالی‌که کمتر از ۹ دهم درصد خاک کشور را دارد، حدود چهار درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در گیلان به علت ابعاد خرد زمین‌ها دارای تعدد تولیدکننده هستیم، افزود: همین مسئله سبب شده که تعداد بهره‌برداران افزایش یابد و افراد بیشتری جزو جامعه هدف جهاد کشاورزی گیلان باشند.

الماسی با بیان اینکه حوزه کشاورزی در گیلان بر همه عوامل تأثیرگذار است، گفت: گردشگری و صنعت گیلان نیز با کشاورزی گره‌خورده است.

وی با بیان اینکه گیلان در تولید محصولاتی نظیر برنج، چای، مرکبات، فندق، زیتون و…در کشور سرآمد است، افزود: امیدوارم با همکاری و هماهنگی کلیه بخش‌ها نسبت به تحقق اهداف کلان توسعه‌ای اقدام و گام‌های مؤثری در راستای توسعه پایدار کشاورزی برداشته شود.

الماسی با اشاره به برداشت محصول کیوی از باغات استان از صادرات این محصول به روسیه تصریح کرد: بسترسازی در راستای تولیدات کشاورزی از اقدامات دیده نشده سازمان جهاد کشاورزی است که مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث آب‌بندان ها، ساخت جاده‌های بین مزرعه‌ای ازجمله اقداماتی است که سازمان جهاد کشاورزی در راستای رونق تولید در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ارائه آموزش در فضای مجازی به کشاورزان از دیگر اقدامات سازمان است، گفت: جامعه کشاورزی بسیاری از اطلاعات خود را هم‌اکنون به‌واسطه فضای مجازی دریافت می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار