کد خبر : 3918
تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1395- 29: 0

اگر به حرف افراد دلسوز که اهل باندبازی و جناح گرایی نیستند گوش کنند مشکل بیکاری حل می شود

اگر به حرف افراد دلسوز که اهل باندبازی و جناح گرایی نیستند گوش کنند مشکل بیکاری حل می شود

اگر به حرف افراد دلسوز که اهل باندبازی و جناح گرایی نیستند گوش کنند مشکل بیکاری حل می شود. چرا وقتی وضعیت صنعت و اشتغال اینگونه است در رسانه ها ضعف ها گفته نمی شود؟

به گزارش درگیلان، سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه های هر کاندیدا یا هر مدیر تصمیم گیرنده ای باید بر پایه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براقتصاد مقاومتی استوار باشد که اگر برنامه ها را در سطح کلان و خرد اولویت گذاری کنیم با وضع موجود همیشه اولویت اول با اقتصاد مقاومتی ست.

وی افزود: در وضع فعلی شاخص ترین مساله ای که باید مورد توجه قرار بگیرد اقتصاد مقاومتی ست و اقدام وعمل نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری راهبردهای پیش برنده این سبک از اقتصاد است. امروزه اگر مقام معظم رهبری برای چندمین بار به لزوم اقتصاد تاکید میکنند بخاطر این است که ما از تمامی ظرفیتها و پتانسیل های موجود استفاده نکردیم و به بهره وری نرسیدیم.

آقازاده اظهار کرد: هر حاکمیتی راهبردهای سیاسی و اقتصادی خود را بر اساس منافع ملی و ملاحضات داخلی و خارجی تعیین می کند و امروز نمی توان اقصاد را بدون فرهنگ، امنیت و مسائل منطقه ای مورد توجه قرار داد اما قطعا اقتصاد یکی از راهبردهای حاکمیتی یک کشور است و اگر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بر اقدام و عمل تاکید کرده اند برای این است که در این ۳۸ سال نتوانسته ایم از ظرفیت های داخلی در برنامه ریزی و بهره وری استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ موقعیت جغرافیایی و ژئوپولویتیکی در شرایطی ست که میتواند یکی از قدرتهای تاثیر گذار در منطقه باشد و این موقعیت در سطح منطقه فرصتی ست برای تامین اقتصاد مقاومتی و دستیابی به آن. جهان به ما فرصت داده که ما از طریق قوای خود یعنی نیروی جوان انسانی که در جامعه خود داریم، مثل دانشی که در جامعه دانشگاهی ماست و یا معادن روزمینی و زیرزمینی، خود را با این اقتدار به جهانیان بشناسانیم.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: هر حاکمیتی یک راهبردی را برای خود تعیین و تبیین می کند، راهبردهای فرهنگی، راهبردهای اجتماعی که آنها را بر اساس ملاحظات داخلی و یا برون مرزی بررسی میکنند و عموما کشورها دراین عرصه یعنی عرصه اقتصادی بسیار آسیب پذیرند و این پاشنه اشیل شان میباشد. بنابراین باید توجه داشت که از تمام منابع موجود استفاده کرده وآنها را در راستای تولید و صادرات به کار بگیریم ما امروزه دیگر نمیتوانیم اقتصاد را بدون دخالت فرهنگ یا بدون دخالت اجتماع در نظر بگیریم و این تنها راهی ست که از فروپاشی اقتصادی جلوگیری میکند.

وی با بیان اینکه سیاست ما عین دینانت ماست متذکر شد: مردم همواره وظایف را به خوبی انجام داده اند و در صحنه های مختلف اعم از جنگ تحمیلی تا انتخابات حضور داشته اند.امروزه مقاومت ملت در برابر محاصره اقتصادی سرمشقی برای ملت های مسلمان شده است و بیداری اسلامی منشا آن انقلاب و مقاومت ملت بوده و هرکسی که در مسند قرار می گیرد باید به اعتقادات مردم پایبند باشد و به این موضوعات توجه کند. استفاده از همه ظرفیت ها برای پیشرفت و توسعه کشور، شناخت تهدیدات، تهدیدات خارجی و احیانا نارضایتی هایی که وجود داشته باشد از وظایف مجلس است اما با توجه به یکی از مسئولیتهای محوری که مسئولیتهایی بیشتر منطقه ای و شهرستانی ست و گاها بر سرنوشت مجلس و سرنوشت نمایندگان و برجامعه ما بسیار اثر گذار بوده و حتی در تحولات اجتماعی هم این بحث شهرستانی و منطقه ای بودن تاثیر گذار است.

سردار آقازاده ادامه داد: بحث نگاه ما به فرصتها و موانعی که در منطقه بصورت کلی اجتماعی اقتصادی وجود دارد یکی از  این فرصتها که میتواند ما را به لحاظ اقتصادی بسیار بالا بکشد بحث جنگل هاست یا کوه که به عنوان مساله ساده ای نیست که بخواهیم ازآن بگذریم، اما یکی از بحثهای مورد توجه بحث جنگل است که میتوان از طریق آن به درآمدهای بسیار بالا دست یافت، ما با یک نگاه اجمالی به منطقه شمال کشور در میابیم  که این منطقه  سرشار از کوه و دشت و جنگل است و تنها با یک هزینه نه آنچنان هنگفت میشود آنها را به محلی برای کسب و تولید درآمد و اشتغال تبدیل کرد.چه بسا کشورهایی در منطقه که توسط بهره برداری از چوب و تبدیل آن به ثروت، خود را تا بالاهای جدول توسعه و پیشرفت رسانده اند.

وی در حوزه دشت خاطرنشان کرد: گفتنی است که ما یک دشت بزرگ و حاصلخیز داریم و از آنجا که شغل اصلی مردمانمان کشاورزی است با کمی سرمایه گذاری بیشتر در این بخش و حمایت از کشاورزان میتوانیم بزودی از این سرمایه هنگفت استفاده کنیم.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس تصریح کرد: بحث بعدی مقوله ی صنعت است که ما ناگزیریم به آن بپردازیم حتی با داشتن گردشگری و کشاورزی باز هم باید همه جانبه به آن بپردازیم و از آن غفلت نکنیم با اینکه متاسفانه هم به لحاظ تکنولوژی و هم به لحاظ کیفیت عقب ماندیم اما باز هنوز میتوانیم با توجه به ظرفیتهای جوانان خود آنرا به روز کنیم چرا که بسیاری از جوانان ما که نمیتوانند در دو بخش کشاورزی و گردشگری مشغول به فعالیت باشند میتوانند با خیال آسوده در بخش صنعت به کار و فعالیت بپردازند اگر ما واقعا به سمت مکانیزه شدن کشاورزی که اکنون بیش از ۵۰% هنوز سنتی است پیش نرویم در این بخش هم که بخش تخصصی و بومی ماست سایر کشورها از ما پیشی خواهند گرفت.

آقازاده در پایان با بیان اینکه نباید دهان ها را ببندیم متذکر شد: بعضا فکر می کنیم که مردم نمی فهمند. اگر به حرف افراد دلسوز که اهل باندبازی و جناح گرایی نیستند گوش کنند مشکل بیکاری حل می شود.چرا وقتی وضعیت صنعت و اشتغال اینگونه است در رسانه ها ضعف ها گفته نمی شود؟ نمایندگان مردم و حتی مدیر مربوطه باید تعصب داشته باشد و اعتراض خود را علنی کنند./خزر انلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار