کد خبر : 58686
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

انتقاد امام جمعه خمام از کمبود روغن؛

اگر توانایی مدیریت شهرستان رشت را ندارید، بروید یک روستا را مدیریت کنید!

اگر توانایی مدیریت شهرستان رشت را ندارید، بروید یک روستا را مدیریت کنید!

انتظار مردم از بخشدار محترم به عنوان نماینده عالی دولت و همچنین فرماندار محترم شهرستان رشت این است که از موضع اقتدار به بهانه¬های بی¬منطق کمبود روغن و امثال آن پایان دهند.

به گزارش گیلانستان، مشروح خطبه دوم حجت الاسلام و المسلمین حامد اسدالله زاده امام جمعه بخش خمام در زیر آمده است:

رهبر معظم انقلاب در روز میلاد پیامبر خاتم سخنانی را فرمودند که در نوع خودش بسیار بدیع و خلاقانه بوده است. در قسمتی از فرمایشات¬شان علاوه بر تحلیل وضعیت روز دنیای اسلام و مقایسه آن با دنیای غرب، اشاره¬ای هم به مباحث گرانی¬ها داشته اند که بسیار جای تأمل دارد.
ایشان با تحلیل وضعیت اقتصادی کشور، گرانی¬های اخیر را گرانی¬های بی منطقی نامیدند که ناشی از « ناهماهنگی بین دستگاه¬های اجرایی » است.
هماهنگی دستگاه¬های اجرایی وظیفه ذاتی دولت می¬باشد، وقتی رهبری می¬فرمایند: « هیچ استدلالی پشت این گرانی¬ها وجود ندارد» و از طرفی هم جنس در بازار داخلی موجود است، پس دلیل این ناهماهنگی¬ها چیست؟ آیا دولت وظیفه خود را فراموش کرده؟ یا اصلا چنین وظیفه¬ای را متوجه خود نمی¬داند؟ چقدر خوب است که دلیل این ناهماهنگی¬ها برای مردم شرح داده شود.
آقایان وزارت صمت کاری نکنند تا دیگران چنین تحلیل کنند که دولت برای آب کردن اجناس وارداتی تهاتر شده از کشورهای خریدار نفت درصدد ایجاد عطش در بازارهای داخلی است.
همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: « در این مدتی که تحریم و تبعات آن بوده است مردم انصافا ایستادگی کرده¬اند و از خودشان استقامت نشان داده¬اند » و این انتظار مردم و رهبری از مسئولین اقتصادی است که با ناهماهنگی¬ها نمک به زخم مردم نپاشند.
چرا باید مردمی که در ۷ کیلومتری مرکز استان هستند دچار کمبود کالاهای اساسی مثل روغن خوراکی باشند؟ آن هم به گونه¬ای که نه تنها مغازه¬ها بلکه فروشگاه¬های بزرگ ما هم نتوانند نیاز مردم را تأمین کنند؟! اگر عرضه مدیریت اتحادیه¬ها را ندارید، بحمدالله استان ما قحط الرجال جوان متعهد متخصص نیست که از عهده این کار بر نیاید!
این چه استدلال غلطی است که آقایان می¬گویند که جمعیت شهرستان رشت زیاد است و ما نمی-توانیم مانند سایر شهرستان¬های استان گیلان خدمات دهیم. اگر نمی¬توانید بروید و همان روستایی را که می¬توانید مدیریت کنید! و شهرهای بزرگتر را به اهلش بسپارید.
انتظار مردم از بخشدار محترم به عنوان نماینده عالی دولت و همچنین فرماندار محترم شهرستان رشت این است که از موضع اقتدار به بهانه¬های بی¬منطق کمبود روغن و امثال آن پایان دهند.
از اتفاقات بسیار مبارکی که در هفته گذشته در کشور رقم خورد تشکیل قرارگاه هفدهم ربیع توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در پی فرمایش مقام معظم رهبری برای کنترل و نظارت بر قیمت-ها به کمک دستگاه¬های اجرایی و نظارتی خواهند آمد.
با تشکیل این قرارگاه کشوری در سپاه پاسداران، انتظار و امید مردم به سپاه پاسداران در استان گیلان و نواحی نیز برای پاسداری از انقلاب و ارزش¬ها افزایش یافته¬ است. تا ان شاء الله با تدبیر فرماندهی محترم، در نظارت و کنترل بر قیمت¬ها به کمک دستگاه¬های اجرایی بیایند و همانطور که در مواسات و همدلی و امثال آن خوش درخشیدند، در کنترل قیمت¬ها نیز شاهد اقدامات عملیاتی و میدانی از سپاه قدس گیلان باشیم.
در انتها هم جا دارد از صمیم قلب کمال تشکر و قدردانی و تواضع خودم را نثار آن بازاریان عزیزی کنم که در این روزهای سخت اقتصادی، مؤمنانه در کنار مردم شهر خمام ایستاده¬¬اند و نه تنها در این آشفته بازار نظارت، اجناس¬شان را گران نکردند، بلکه خبر دارم که با وجود در مضیقه بودن، باز به مردم نسیه می¬دهند. و در تنگدستی خودشان، دست خدا شده¬اند برای گرفتن دست تنگدستان
دیدن چنین صحنه¬هایی حقیقتا روح انسان را تازه می¬کند و به بودن در کنار چنین مردمانی که شاید بسیاری از آن¬ها ناشناس و به دور از هیاهوهای روزمره نقش مؤمنانه خود را ایفا می¬کنند، افتخار می-کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار