کد خبر : 32671
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397- 03: 21

اگر حجت جذب عضو شورا نبود و کاندیدای شهرداری رشت می شد، باز هم به او رای می دادید؟/

اگر حجت جذب عضو شورا نبود و کاندیدای شهرداری رشت می شد، باز هم به او رای می دادید؟/

.

به گزارش گیلانستان پس از عدم احراز صلاحیت حامد عبدالهی، حجت جذب به عنوان شهردار رشت از سوی ۶ عضو شورا انتخاب شد. اندکی پس از این انتخاب هم رمضانپور در ادعاهایی که پیش تر هم پس از انتخاب عبدالهی مشابه آن را بر زبان رانده بود، مدعی شد که علت رای دادن ۵ عضو دیگر شورا به جذب، سلامت نفس، متانت، آرامش و بومی بودن جذب بوده است. این ادعا اما تا چه اندازه قابل باور است؟

پاسخ سوال بالا در پاسخ به چند سوال دیگر نهفته است:

۱. اگر حجت جذب عضو شورا نبود و مانند سایر گزینه ها داوطلب تصدی بر شهرداری می شد، متانت و آرامش و سلامت نفس ایشان اصلا برایتان مهم بود و به همین دلایل به او رای می دادید؟

۲. حتی اگر جذب عضو شورا هم بود اما در رای دادن به حامد عبدالهی به عنوان شهردار رشت با شما همراهی نمی کرد، باز هم به او رای می دادید؟

۳. اگر جذب بنا به گفته شما این همه محسنات دارد، چرا اول عبدالهی را به عنوان شهردار انتخاب و تا آن جا که در توان داشتید به حمایت از او پرداختید؟!

۴. آیا از بین تمام شهروندان رشتی فقط یکی از شما ۶ نفر شایستگی انتخاب به عنوان شهردار را داشته است؟! مطمئنید انتخاب حجت جذب به عنوان شهردار بر اساس شایسته سالاری بوده است؟ باندبازی و منافع درون گروهی که خدای نکرده نقشی در این میان نداشته است؟!

۵. اگر انتخاب جذب بر اساس شایسته سالاری بوده است، بفرمایید بر اساس کدام قسمت از سوابق جناب جذب وی را به عنوان شهردار رشت انتخاب کردید؟ بر اساس رشته تحصیلی غیرمرتبط ایشان یا سوابق فعالیت شان در شرکت دخانیات!

۶. اگر ویژه گرایی و تبعیض نقشی در انتخاب جذب به عنوان شهردار رشت نداشته است، چرا جذب تنها گزینه ای بود که علیرغم غیرمشمول شناخته شدن توسط دایره حقوقی شهرداری رشت، توانست به ارائه برنامه های خود بپردازد؟

۷. آیا اصرار بر انتخاب شهردار بعدی رشت از بین جمع خودمانی تان (رمضانپور – زاهد – جذب – عبدالهی – علیپور – حاجی پور) آن هم پس از عدم احراز صلاحیت عبدالهی، لج بازی با نهادهای نظارتی و مراجع احراز صلاحیت نیست؟

۸. مدعی شده اید که جذب در فرآیندی دموکراتیک به عنوان شهردار انتخاب شده است! شما که خود را اصلاح طلبی باسابقه می دانید و سال ها همراه با سایر همفکرانتان شعار حمایت از دموکراسی سر داده اید، حتما می دانید که رعایت عدالت شرط اول فرآیندهای دموکراتیک است. اینکه جناب جذب غیرمشمول شناخته شده اما می تواند بر خلاف سایر افرادی که غیرمشمول شناخته شدند، به ارائه برنامه بپردازد، عادلانه بوده است؟ اینکه انتخاب جذب با حداقل آرا یعنی ۶ رای که یکی را هم خودش به خودش داده است، صورت پذیرد، به معنای اجرای دموکراسی است؟!

جناب رمضانپور باور کنید دوران فعلی با دوران نمایندگی تان در مجلس بسیار متفاوت است. این تفاوت را هم رسانه هایی رقم زده اند که حاضر نیستند چیزی بنویسند که برخی از صاحبان قدرت چه آن هایی که مثل شما کمترین سهم را دارند و چه آن هایی که مثل رییس جمهور مورد حمایت تان بیشترین سهم را دارند، خوششان بیاید. همان رسانه هایی که از فشار یک عضو شورا بر شهردار وقت برای بر سر کار آوردن یک زن و شوهر با هدف ادای دین به اسپانسر تبلیغاتی پرده برداشتند. همان رسانه هایی که خبر از ساختمان چند میلیاردی فرزند یک عضو شورا در بهترین نقطه شهر دادند! همان فرزندی که پدرش مدعی شده بود بیکاری او خواب را از چشمانش گرفته است!

در پایان قضاوت در این خصوص که جذب چگونه به عنوان شهردار رشت انتخاب شده است، بر عهده خوانندگان باشد! در فرآیندی دموکراتیک و بر اساس شایستگی ها و یا بر اساس منافع باندی و لزوم انتخاب شهردار از بین ۶ عضو شورا!!

انتهای پیام/خزر آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار