کد خبر : 21531
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1396- 22: 22

اگر مسئولان هشدارهای رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی را جدی می‌گرفتند، سطح اعتراضات مردم به خیابان‌ها نمی‌کشید

اگر مسئولان هشدارهای رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی را جدی می‌گرفتند، سطح اعتراضات مردم به خیابان‌ها نمی‌کشید

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اعتراضات و تجمعات مردمی در پی مطالبات اقتصادی گفت: اگر مسئولان اجرایی کشور هشدارهای رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی را جدی می‌گرفتند یقیناً سطح اعتراضات مردم به خیابان‌ها نمی‌کشید.

به گزارش گیلانستان، ابراهیم قاسمی روشن امروز در گفت‌وگویی با اشاره به ناآرامی‌های مردم در پی تنگناهای اقتصادی و کشیده شدن اعتراضات اقتصادی در کف خیابان‌های کشور اظهار کرد: مردم مطالباتی درزمینهٔ اقتصادی دارند که ناشی از بی‌تدبیری در مسئولین بوده است اما باید رفتارشان منافع و خواسته‌های دشمنان در بیرون از کشور را تأمین نکند.

وی بابیان اینکه دشمن درصدد است تا نظام جمهوری اسلامی را یا کاملاً ساقط کند و یا حداقل تغییراتی را در آن به وجود بیاورد، افزود: مردم در حال ابراز خواسته‌ها و مطالبات خود درزمینهٔ اقتصادی هستند اما برخی‌ها آگاهانه و ناآگاهانه خواسته‌های دشمنان داخلی و خارجی را تأمین می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی مردم هیچ‌گاه خواسته‌های دشمنان را در پیش نبرده‌اند و نخواهند برد، گفت: خواسته‌هایی که در شهرهای مختلف در قالب اعتراضات خیابانی شاهد آن هستیم نیازمند هوشیاری کامل مردم است و مردم باید بدانند که ذی‌نفع نهایی در این کشور خودشان هستند.

قاسمی روشن مطالبات اقتصادی مردم را به‌حق توصیف کرد و گفت: مسئولین باید به مردم اعلام کنند که چه‌کارهایی در جهت تأمین منافع مردم به‌خصوص در جهت مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی و حقوق نجومی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به رفتار برخی از نمایندگان و بی‌توجهی آن‌ها نسبت به مطالبات اقتصادی مردم خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان با توجه به اینکه مردم در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند میزان حقوق دریافتی خود را کم می‌دانند و با صدای بلند هم اعلام می‌کنند که حقوق ما کم است و باید افزایش پیدا کند درحالی‌که همین نمایندگان باید به فکر مردم باشند و مشکلاتشان را رفع کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان گفت: نمایندگان به‌جای اینکه مشکلات مردم را حل کنند در جهت تأمین منافع خود گام برمی‌دارند و مردم این موارد را مشاهده می‌کنند و از این منظر نگران هستند.

قاسمی روشن با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با مطالبات اقتصادی مردم بیان کرد: اگر مسئولین هشدارهایی را که مقام معظم رهبری در رابطه با مطالبات اقتصادی می‌داند به فکر فرومی‌رفتند و اقداماتشان را بر اساس منویات معظم له هماهنگ می‌کردند قطعاً سطح اعتراضات مردم به خیابان‌ها نمی‌کشید.

وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات مردم به خاطر فاصله گرفتن مسئولان از اهداف مقام معظم رهبری است، افزود: اگر امروز در بطن جامعه مشکلات و مسائل اقتصادی وجود دارد که به‌حق هم هست، باید نگریسته شود که رهبر معظم انقلاب چه قدر در این رابطه به مسئولان مربوطه هشدار داده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در رابطه با تنگناهای اقتصادی بارها به مسئولان کشور هشدار داده‌اند اما عده‌ای تعمداً و یا از روی جهالت توجه و پیگیری نکردند، تصریح کرد: امروز همان نکاتی که رهبری به آن اذعان داشتند مردم در خیابان‌ها با صدای بلند مطالبه می‌کنند.

قاسمی روشن بابیان اینکه در بسیاری از مواقع به هشدارهای رهبر معظم انقلاب توجه نشد، گفت: امروز شاهد تجمعات قانونی و غیرقانونی مردم در رابطه با مسائل اقتصادی هستیم و دشمن نیز از این فضا کاملاً احساس خرسندی می‌کند و خوشحال است و از فضای موجود سوءاستفاده می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار