کد خبر : 22334
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

ایجاد اشتغال پایدار در گرو توجه ویژه دولت به حوزه اصناف است

ایجاد اشتغال پایدار در گرو توجه ویژه دولت به حوزه اصناف است

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت کشور در بخش اصناف فعال هستند و از این راه ارتزاق می‌کنند گفت: ایجاد اشتغال متوازن، پایدار و سیال در گرو توجه ویژه دولت به حوزه اصناف است.

به گزارش گیلانستان، جلال الدین محمد شکریه در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: اصناف بزرگترین قطب کارفرمایی کشور محسوب می‌شوند بنابراین اگر نگاه ویژه دولت به‌سمت تشکل‌های خصوصی مخصوصاً بخش اصناف معطوف شود قطعاً در حوزه اشتغال کشور تحولات بسیار مثبت و بنیادینی اتفاق می‌افتد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران از پتانسیل‌های وسیع مجموعه اصناف سخن گفت و افزود: اگر در راستای اقتصاد مقاومتی تغییرات بنیادی در بخش قانون کار و تامین اجتماعی اتفاق بیافتد مطمئناً ظرفیت‌های حوزه اصناف برای ایجاد فرصت‌های شغلی نیز افزایش چشمگیری می‌یابد.

شکریه با اشاره به اینکه هم اکنون 3 میلیون واحد صنفی در کشور فعال هستند بیان داشت: در این تعداد از واحدهای صنفی به طور متوسط برای دو و نیم تا 3 نفر اشتغالزایی اتفاق می‌افتد بنابراین می‌توان گفت نزدیک به 8 و نیم تا 9 میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

وی گستره خانواده اصناف را در کشور بسیار وسیع دانست و خاطرنشان کرد: اگر از هر خانواده ایرانی به‌طور متوسط سه نفر در این خانواده بزرگ مشغول فعالیت باشند با احتساب نزدیک به 9 میلیون فرصت شغلی به یک جامعه آماری 27 میلیون نفری در کشور می‌رسیم.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با قدیمی خواندن قانون تجارت کشور عنوان کرد: در طول شاید 90 سال اخیر این قانون دچار هیچ تغییری نشده در حالی که قانون نظام صنفی کشور از سال 59 یعنی طی نزدیک به 37 سال تا به امروز چندین و چند بار دچار تغییرات اساسی شده است.

شکریه با اشاره به تعاملات اصناف و مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اصناف حتی آمادگی لازم را برای بازنگری و اعمال تغییرات جدید در قانون نظام صنفی و ارائه آن در قالب یه طرح به مجلس دارد زیرا معتقدیم اقتصاد و تکنولوژی روز باید با توجه به شرایط روز تغییر یابد.

وی قانون تامین اجتماعی را فاقد هرگونه طرح انگیزشی برای صنوف خواند و افزود: دولت باید برای واحدهای صنفی که اشتغالزایی بیشتری ایجاد می‌کنند تسهیلات ویژه‌ای از قبیل دادن سوبسید در نظر بگیرد و با پایین نگه داشتن حق بیمه، انگیزه آنان را برای اشتغالزایی بالا برد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: دولت مطمئن باشد با حمایت‌های ویژه و اعمال سوبسیدهای لازم برای فعالان حوزه اصناف، قطعاً آمار بزهکاری‌های اجتماعی و فساد در جامعه نیز تقلیل پیدا می‌کند زیرا اشتغال نقطه مقابل انواع  بزهکاری‌های اجتماعی است.

شکریه بیکاری را عامل فساد و عقب ماندگی جامعه دانست و تصریح کرد: حمایت دولت از این بخش تاثیر به‌سزایی در ارتقای فرهنگ جامعه و حفظ امنیت اجتماعی دارد همچنین برای رسیدن به اهداف چشم انداز توسعه و سرآمد شدن کشور در منطقه خاورمیانه بسیار موثر است. / تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار