کد خبر : 32666
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397- 19: 17

ایجاد رضایت در سیستم‌ها راحت‌تر از جلوگیری از نارضایتی‌ها است

ایجاد رضایت در سیستم‌ها راحت‌تر از جلوگیری از نارضایتی‌ها است

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ایجاد رضایت در سیستم‌ها، راحت‌تر از جلوگیری از نارضایتی است گفت: عمده تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت، در مسیر جلوگیری از نارضایتی است.

به گزارش گیلانستان مرتضی شکوهی ظهر امروز در نشست تخصصی تبیین طرح تکالیف محور «و برنامه ویژه مدرسه» در سالن اجتماعات بنیاد شهید استان گیلان با اشاره به اهمیت آموزش در  توسعه و پیشرفت جامعه اظهار کرد: استان گیلان بدون  شک، دارای شعور فرهنگی زبانزدی است چراکه زیبایی طبیعت بر زیبایی فرهنگ گیلان و صافی‌دل انسان‌های این دیار  بر این شعور فرهنگی تأثیرگذار است.

وی با اشاره به مأموریت آموزش‌وپرورش در تربیت انسان‌هایی که آینده جامعه را در دست خواهند گرفت افزود: در ارتباط با جریان سازی توجه به نقش دانش‌آموز در یادگیری، با پیش‌بینی پروژه‌های علمی در یک مقیاس منطقه‌ای آن تحت عنوان «جشنواره جابر بن حیان» تدوین‌شده است.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در هزاره زیستی امروز گفت: اهمیت مدیریت در دوره‌های آموزشی بسیار حائز اهمیت است تا با تکیه‌بر یک همسویی و نگاه به هدف و آرمان دررسیدن به هدف مطلوب گام بردارد.

شکوهی با اذعان به خبرهای متنوع در خصوص رویکردهای معاونت آموزش ابتدایی به‌عنوان معاونت فعال آموزش‌وپرورش بیان کرد: وجود عنصری به نام منبع انسانی که نقش و اهمیتان در پیشبرد اهداف افزایش پیداکرده و مدیر ملزم است شرایط مناسب را برای بروز خلاقیت در سازمان هدف به کار ببرد.‌

وی با تأکید بر نیازمندی انسان‌ها به تدابیر مدیریتی نسبت به گذشته تصریح کرد: در هر مجموعه، نیروی انسانی دارایی هر مجموعه‌ای محسوب می‌شود چراکه  فکر، اندیشه، تجربه، انگیزه، ادراک و نگاه همه‌جانبه انسان‌ها به یک مجموعه جان و روح می‌بخشند، لذا اگر مدیر در یک سیستمی درست عمل کند به‌احتمال بالایی آن سیستم درست عمل خواهد کرد.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ایجاد رضایت در سیستم‌ها، راحت‌تر از جلوگیری از نارضایتی است افزود: عمده تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌ مدیریت، در مسیر جلوگیری از نارضایتی است لذا شایسته است مدیران به‌جای جلوگیری از نارضایتی، باتدبیر گام در مرحله‌ ایجاد رضایت بردارند.

وی یکی از دلایل اهمیت برنامه‌ریزی را  افزایش سرعت و تغییرات  و تحولات دانست  و خاطرنشان کرد: استفاده از زمان یکی از مؤلفه‌هایی است که برای بهره‌مندی طلایی از آن باید به برنامه‌ریزی درست تکیه کرد چراکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عصرِ حال حاضر، افزایش سطح نیازهای انسان، نسبت به گذشته است  زیرا  هرچه میزان نیازهای انسان  افزایش پیداکرده منابع،  محدودتر شده است .

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی به معنای تعیین اولویت‌هاست گفت: آینده توسط تلاش امروز انسان ساخته می‌شود چراکه  آینده برای انسان‌ها کنار گذاشته نمی‌شود بلکه  انسان با تلاش و کوشش به آینده مطلوب دست پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش  با تأکید بر پیچیدگی زندگی انسان‌ها بیان کرد: در حوزه کاری ما قرار است آرمان‌ها، دیدگاه‌ها و آرزوهای ما  در جامعه شکل بگیرد بنابراین هدف‌ها در خلأ محقق نمی‌شوند بلکه توسط انسان‌هایی به انجام می‌رسند که نیازمند امکانات و منابع هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار