کد خبر : 45100
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398- 03: 17

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

ایجاد منطقه گردشگری دریایی در محدوده غربی موج‌شکن جدید بندر انزلی

ایجاد منطقه گردشگری دریایی در محدوده غربی موج‌شکن جدید بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تلاش برای جذب توریست دریایی در اراضی دریایی در محل موج‌شکن غربی جدید گفت: تلاش می‌شود با ایجاد و ساخت اسکله و قایق‌های تفریحی، ایجاد ورزش‌های ساحلی و دریایی، ساخت رستوران‌های دریایی و معلق بر روی آب توریست را به این مناطق جذب کنیم.

به گزارش گیلانستان حمیدرضا آبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بنادر، رونق گردشگری در استان است، اظهار کرد: با توسعه محدوده سازمان منطقه آزاد انزلی، ۹ هکتار از اراضی شامل چهار هکتار اراضی خشکی و پنج هکتار اراضی دریایی در منطقه غربی موج‌شکن جدید معروف به مارینا و یا گردشگری دریایی انزلی تعریف کردیم که به توسعه گردشگری در این استان کمک می‌کند.

وی با تأکید برحمایت ویژه از سرمایه‌گذاران در محدوده منطقه آزاد انزلی گفت: کسانی که در این محدوده قصد سرمایه‌گذاری دارند از شرایط ویژه‌ای به‌مانند معافیت‌های مالیاتی، عدم پرداخت عوارض و عدم اخذ مجوزهای رایج در کشور برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اذعان به اینکه باید برای جذب گردشگر از چهار هکتار اراضی خشکی نهایت استفاده را برد، تصریح کرد: بندر انزلی دارای ظرفیت بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف است که باید با ساخت کافی‌شاپ، رستوران، موزه‌های دریایی و سالن همایشات در منطقه چهار هکتار اراضی خشکی به جذب گردشگر در شهرستان بندر انزلی کمک کنیم.

آبایی با اشاره به تلاش برای جذب توریست دریایی در اراضی دریایی در محل موج‌شکن غربی جدید بیان کرد: با ساخت ایجاد و ساخت اسکله و قایق‌های تفریحی، ایجاد ورزش‌های ساحلی و دریایی، ساخت رستوران‌های دریایی و معلق بر روی آب در تلاشیم توریست را به این مناطق جذب کنیم.

وی با اعلام میزان سرمایه‌گذار جذب‌شده در بندر انزلی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا شرکتی که جذب می‌شود از منابع مالی لازم برخوردار بوده، طرح‌های آنان جزو طرح‌های بین‌المللی بوده و از نیروی‌های تخصصی برخوردار باشد و در هنگام اجرا و بهره‌برداری مشکلی را برای مردم ایجاد نکنند که در حال شناسایی این‌گونه سرمایه‌گذاران هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان فعالیت مسافر دریایی را مکمل گردشگر دریایی دانست و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذار در طرح گردشگری دریایی از امکانات ما استفاده کرده و از ترمینال بین‌المللی بندر انزلی استفاده و مسافرت‌های دریایی به کشورهای حوزه دریای خزر را انجام داده و مردم از این پتانسیل استفاده کنند که تاکنون از این زیرساخت به‌درستی استفاده‌نشده است.

آبایی با اذعان به اینکه در جذب نیرو از افراد بومی استان گیلان استفاده می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های دریایی جزو کارهای تخصصی بوده و باید از نیروهای متخصص استفاده کرد ولی سعی داریم در بعضی از مکان‌ها که به نیروی متخصص نیاز ندارد از نیروهای بومی استان گیلان استفاده کنیم تا باعث ایجاد اشتغال شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار