کد خبر : 15290
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

ایجاد موزه دفاع مقدس /نصب المان‌های ایثار و شهادت در سطح رشت

ایجاد موزه دفاع مقدس /نصب المان‌های ایثار و شهادت در سطح رشت

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: چند سالی است که بحث ایجاد موزه دفاع مقدس در استان گیلان مطرح‌شده است اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام‌نشده است.

به گزارش گیلانستان، فاطمه شیرزاد در گفت‌وگویی در رشت ضمن ابراز گلایه از عدم پیگیری برخی از مدیران مربوطه در خصوص ایجاد موزه دفاع مقدس اظهار کرد: استاندار، مدیران بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون چندین مصاحبه در خصوص ایجاد موزه دفاع مقدس انجام داده‌اند اما متأسفانه عملاً اقدامی در این مورد انجام‌نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان هشت هزار شهید دفاع مقدس دارد تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و موزه دفاع مقدس می‌تواند نقش مؤثری در معرفی این فرهنگ غنی و ارزشمند به نسل جوان داشته باشد.

شیرزاد خواستار نصب المان‌هایی با مضمون ایثار و شهادت در سطح رشت شد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه درواقع بخشی از ادای دین ما به شهدا و خانواده‌های معظمشان است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه امام (ره) خانواده‌های شاهد را چشم‌وچراغ ملت می‌دانستند تصریح کرد: اگر شهدا این مسیر را طی نمی‌کردند و جان خود را در دفاع از اسلام و انقلاب نثار نمی‌کردند یقیناً امروز نمی‌توانستیم در امنیت خاطر و آسایش زندگی کنیم.

شیرزاد نقش خانواده‌های شاهد و ایثارگر را در تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب مهم دانست و گفت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر با صبر و استقامت نقش مهمی در به بار نشستن انقلاب ایفا کردند و مسئولین نباید این مهم را فراموش کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت  در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای ترور بیان کرد: امیدوارم به‌زودی یادواره‌ای به‌منظور معرفی وزنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای ترور شهرستان رشت برگزار شود و مدیران تمام تلاش خود را  برای  حراست از دستاوردهای خون شهدا به‌کارگیرند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار