کد خبر : 57515
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399- 35: 18

فرمانده انتظامی گیلان:

ایجاد ناامنی برای شهروندان خط قرمز پلیس/ پلمب ۳۲۵۸ واحد صنفی متخلف در گیلان

ایجاد ناامنی برای شهروندان خط قرمز پلیس/ پلمب ۳۲۵۸ واحد صنفی متخلف در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۲۵۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و نداشتن پروانه کسب پلمب شده است، گفت: هرگونه اقدامی که بر هم زننده امنیت شهروندان باشد خط قرمز پلیس است.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به سربلندی و عزت پلیس در منظر فرماندهی معظم کل قوا، این افتخار را مرهون همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی در راه خدمت به مردم و اعتلای امنیت دانست و اظهار کرد: امنیت موجود در جامعه، لازمه تمامی فعالیت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی است.

فرمانده انتظامی گیلان در تشریح حوزه‌های تخصصی پلیس امنیت عمومی، افزود: اداره نظارت بر اماکن عمومی از ادارات مهم و خدماتی این پلیس است که با تعیین صلاحیت و نظارت بر بیش از ۳۰۰ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان به نظم‌بخشی واحدهای تجاری، خدماتی و صنعتی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۳۲۵۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و نداشتن پروانه کسب با هماهنگی قضایی پلمب شده است، گفت: اداره نظارت بر اماکن عمومی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج عمومی مردم مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده، در مسیر حفظ سلامت جامعه قدم برداشته است.

سردار ملکی با بیان اینکه گذرنامه سندی بین‌المللی برای احراز هویت و سفرهای قانونی در تعاملات جهانی محسوب می‌شود، ادامه داد: طیف گسترده‌ای از خدمات به شهروندان و اتباع خارجی در اداره گذرنامه ارائه می‌شود که صدور ۷۷۸۵ گذرنامه از ابتدای سال و نیز رفع مغایرت، نواقص و بررسی فقدانی گذرنامه، صدور دفترچه ترانزیت، تمدید ویزای اتباع خارجی، رسیدگی به امور ممنوع الخروجین و برگه‌های عبور از خدمات پلیس در این حوزه محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان از دیگر فعالیت‌های خدماتی پلیس امنیت عمومی را صدور و تمدید مجوز حمل سلاح شکاری برای کارکنان و بازنشستگان نیروی انتظامی نام برد و گفت: کشف سلاح غیرمجاز و مقابله با باندهای توزیع سلاح با هدف پیشگیری از بروز جرائم خشن و حفظ امنیت روانی جامعه در دستور کار این پلیس قرار دارد.

وی کنترل و نظارت بر رفتار اراذل و اوباش را از حیطه‌‎های مهم در ماموریت‌های امنیتی پلیس برشمرد و تصریح کرد: تشکیل قرارگاه مقابله و مبارزه با اراذل و اوباش در راستای سیاست‌های پیشگیرانه پلیس در کاهش جرائم خشن، مزاحمت‌های خیابانی و مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی است و این پلیس با شناسایی مجرمان نوظهور و احضار مستمر اراذل و اوباش شناسنامه‌دار، هرگونه عمل منجر به بروز ناامنی را رصد می‌کند.

سردار ملکی هرگونه اقدامی که بر هم زننده امنیت شهروندان باشد را خط قرمز پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد بدون اغماض و مقتدرانه پلیس با برهم زنندگان نظم جامعه، رضایت خاطر شهروندان از عملکرد ناجا را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه گیلان به علت بهره‌مندی از مواهب دریا و جلگه از قطب‌های گردشگری کشور است، خاطرنشان کرد: گیلان با دارا بودن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۵ طرح سالم‌سازی و بیش از ۱۸۰۰ اماکن اقامتی مجاز از استان‌های مجری طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سواحل و تفرجگاه‌ها است.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی دو ثروت عظیم دریا و جنگل در خطه شمال کشور را متعلق به همه مردم ایران قلمداد کرده و تمامی دستگاه‌ها و آحاد جامعه را در قبال حفظ و حراست از این نعمت‌ها و جلوگیری از خدشه‌دار شدن امنیت اخلاقی در این مناطق و مقابله با شبیخون فرهنگی مسئول دانستند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: هم اکنون طیف وسیعی از مردم با وجود جنگ تمام عیار دشمن، نسبت به وضعیت فرهنگی و حفظ ارزش‌ها در جامعه و تحقق شعارهای انقلاب اسلامی نگران هستند و اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در سواحل و تفرجگاه‌ها نیز با هدف مقابله با پروژه تهاجم فرهنگی دشمن است.

سردار ملکی تجهیز و افزایش نظارت بر طرح‌های سالم‌سازی را بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در استان موثر دانست و ادامه داد: طرح‌های سالم‌سازی با ارائه امکانات شنای تفکیک شده و حضور ناجیان غریق با ایجاد محیط امن، زمینه بهتری برای رعایت شئون و حفظ حریم خانواده‌ها فراهم کرده است.

این مقام ارشد انتظامی، گیلان را از استان‌های پیشگام در شناسنامه‌‍‌دار کردن و تجهیز اماکن اقامتی به سامانه ثبت مسافر عنوان و اضافه کرد: پلیس با افزایش نظارت ضمن نظم بخشی بر فعالیت مسافرکاشانه‌ها، ضریب امنیت گردشگران را ارتقا داده است.

وی اجرای طرح ناظر را از اقدامات اخیر پلیس امنیت عمومی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: پلیس با دعوت مالک خودرو به رعایت حجاب و حفظ شئون اسلامی توسط راننده یا سرنشینان، به انجام وظیفه ذاتی خود در حفظ ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها عمل می‌کند.

سردار ملکی با تاکید بر رصد فضای مجازی توسط پلیس گفت: دشمن از طریق جنگ نرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با اجرای برنامه‌های تخریبی قصد استحاله فرهنگی و پوچی‌گرایی در جامعه را دارد و قطعا هوشیاری پلیس همراه با تولید محتوا و کار فرهنگی بر پایه آموزه‌های اسلامی، راه مقابله با این تهدیدات است.

فرمانده انتظامی استان، رصد مستمر فضای مجازی با هدف پیشگیری از تشویش اذهان عمومی را از دیگر وظایف پلیس در جهت حفظ امنیت روانی شهروندان دانست و با اشاره به تاثیر رسانه بر افکار عمومی افزود: رسانه‌، شبکه‌های اجتماعی و فعالان فرهنگی و اجتماعی، مکمل پلیس در ارتقای احساس امنیت جامعه و ترویج قانونمداری هستند.

وی با اشاره به تنوع مبادی ورودی به استان گفت: نظارت بر تردد، کنترل ورود و خروج افراد و مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای دریایی، ریلی، هوایی و زمینی از وظایف مهم پلیس امنیت عمومی در جهت حفظ امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

سردار ملکی با بیان اینکه امنیت، ثمره مشارکت عموم مردم و سازمان‌ها است از تعامل مطلوب استانداری، دستگاه قضا و سایر رده‌های اجرایی مانند تعزیرات، گردشگری، بهداشت، میراث فرهنگی و اصناف که با ماموریت‌های پلیس امنیت عمومی همگام هستند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار