کد خبر : 28511
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397- 42: 19

ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به رجایی‌ها و باهنرها نیازمند است

ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به رجایی‌ها و باهنرها نیازمند است

حجت الاسلام اشجری، با بیان اینکه ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی به نیروهای جهادی با روحیه انقلابی همچون رجایی‌ها و باهنرها نیازمند است، گفت: این شخصیت‌ها الگوی مناسبی برای مدیران و مسئولان امروز نظام هستند.

به گزارش گیلانسیتان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگویی، با اشاره به گذشت ۳۷ سال از فاجعه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط گروهک منحط منافقین در هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰، اظهار کرد: در این فاجعه محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر به شهادت رسیدند.

وی شهیدان رجایی و باهنر را دو همسنگر خستگی‌ناپذیر عرصه علم، ایمان و مجاهدت و دو یار صدوق و وفادار معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دانست و افزود: ملت ایران فرزندان غیور و دولتمردان خدوم خود را فراموش نکرده و یاد و خاطره آنان را زنده نگه ‌داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به حضور شجاعانه و مستمر شهیدان رجایی و باهنر در مبارزات انقلابی و تحمل زندان و شکنجه‌های روحی و جسمی دژخیمان رژیم ستم‌شاهی پهلوی، تصریح کرد: این بزرگواران با تکیه بر ایمان و باورهای مذهبی خود هرگز از مسیر اسلام، امام و انقلاب جدا نشدند و با استقامت و بردباری مثال‌زدنی خود چون کوهی استوار در برابر رژیم مستبد و دیکتاتوری شاهنشاهی ایستادند و همدل و همراه مردم با تاسی به معمار کبیر انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی کاخ ۲۵۰۰ ساله پادشاهی ایران را جشن گرفتند.

حجت الاسلام اشجری، پیروزی و تداوم مقتدرانه انقلاب اسلامی ایران را مرهون ایثار و از خود‌گذشتگی بزرگ‌مردانی همچون رجایی و باهنر دانست که تا لحظه شهادت به عهد الهی خود با بنیانگذار جمهوری اسلامی و پیمان آسمانی خویش با مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی وفادار ماندند و با اندیشه، کلام و عمل خود به اسوه‌های ایثار، خدمت و اطاعت‌پذیری از ولی ‌امر مسلمین مبدل گشتند.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پیروی از ولایت ‌فقیه و بهره‌مندی از تجربیات سال‌ها مبارزات اسلامی و حفظ روحیه انقلابی توانستند دین خود را به میهن اسلامی ادا کنند، گفت: این دو دولتمرد شهید با خدمتگزاری بی‌ منت به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه در یادها و خاطره‌ها ماندگار شدند و توانستند شکوفایی، توسعه و عدالت را برای کشور به ارمغان آورند.

برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای دولت در ۷ شهریور

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی به نیروهای جهادی با روحیه انقلابی همچون رجایی‌ها و باهنرها نیازمند است، عنوان کرد: باید با الگوبرداری از سیره بزرگ‌مردان انقلاب اسلامی و تلاش بی‌ وقفه در مسیر تعالی انقلاب اسلامی ایران بکوشیم و این یادگار مانای امام خمینی(ره) را در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به دستان پربرکت یگانه منجی بشریت حضرت ولی‌ عصر(عج) بسپاریم.

حجت الاسلام اشجری، فرصت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مجال مغتنمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و پرداختن به روحیه ایثارگری و انقلابی آنان دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با ساده‌زیستی، دردمندی و در عین ‌حال توانمندی، ولایتمداری و خدمتگزاری صادقانه، الگوی مناسبی برای مدیران و مسئولان امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی ارزشمند برای تبیین و بازشناسی اندیشه‌های آسمانی و بیان خدمات صادقانه و بی ‌منت شهدای صدر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: شهیدان چراغ راه مدیران ارشد و مسئولان دلسوز امروز نظام هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، یادآور شد: مراسم استانی بزرگداشت شهدای هشتم شهریور ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۷ شهیور با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سالن اجتماعات بانک صادرات استان برگزار می‌شود./ ایکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار