کد خبر : 38685
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

سرپرست استانداری گیلان:

ایران اسلامی کشوری مقتدر و امن در منطقه و جهان است

ایران اسلامی کشوری مقتدر و امن در منطقه و جهان است

سرپرست استانداری گیلان گفت: ایران اسلامی، کشوری مقتدر و امن در منطقه و جهان است و یکی عوامل این دستاورد بزرگ یعنی امنیت مرزها حاصل تلاش و خدمات فداکارانه مرزبانان است.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع صبح امروز در آئین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مرزبان اظهار داشت: در مسیر پیشرفت، رشد و توسعه همواره عناصر و مؤلفه‌هایی دارای بیشترین تأثیرگذاری هستند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه بی‌تردید همه­‌ دولت‌ها و مردم جوامع مختلف به دنبال پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور خود هستند گفت: امنیت بنیادی‌ترین نیاز هر جامعه برای دوام زندگی اجتماعی محسوب می‌شود و البته مهمترین رکن برای رشد و توسعه هر جامعه و کشور است.

زارع با اشاره به اهمیت صیانت از استقلال خاطرنشان کرد: صیانت از استقلال ایران اسلامی به عنوان آرمان رفیع و بلند انقلاب و همچنین حفاظت از 6 هزار کیلومتر مرز خشکی و 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی جمهوری اسلامی همواره خط قرمز مردم، نظام و فرماندهی معظم کل قوا است.

وی با بیان اینکه مرزبانان فداکار زیادی در مسیر صیانت از استقلال ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند افزود: ایران اسلامی، کشوری مقتدر و امن در منطقه و جهان است و یکی عوامل این دستاورد بزرگ یعنی امنیت مرزها حاصل تلاش و خدمات فداکارانه مرزبانان است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه مرزهای یک کشور پدیدآورنده وحدت سیاسی هستند خاطرنشان کرد: مرزهای یک کشور نماد حاکمیت ملی آن کشور است و مردم ما با قومیت‌های گوناگون در جوار مرزهای کشورمان در حقیقت امنیت مطلوب مرز را فراهم کردند.

زارع به افزایش توان اقتصادی، مبادلات بازرگانی، صادرات و ضرورت بهره‌گیری مرزبانان از دانش پایه و فناورمحور اشاره کرد و ابراز داشت: اولویت امروز مرزبانان ما علاوه بر حفاظت مرزها، مقابله با اقدامات ضد امنیتی، کالاهای ممنوعه قاچاق، مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

در پایان این مراسم سرهنگ سهراب سجادی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان گیلان معرفی و از تلاش‌های سرهنگ کیاست سپهری هم تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار