کد خبر : 83915
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

وزیر ارشاد:

ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است

ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است، گفت: ایران با عنوان قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار در نظام بین المللی برای دشمنان قابل تحمل نیست.

به گزارش گیلانستان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنج شنبه در کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: گیلان استان فرهنگ و هنر است و در تمامی تحولات بزرگ ایران در دوره‌های مختلف به ویژه معاصر، گیلان و گیلانی پیشگام بوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شهدای گیلانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت بی نظیر بودند افزود: علمای بزرگ همچون آیت الله بهجت در این استان متولد شدند و این استان زادگاه مشاهیر بزرگ در علم، فقاهت، هنر، ادب و رشته‌های مختلف دانش‌های نوین و تئاتر، موسیقی و سینما است.

 

وی با بیان اینکه ایران در دوران میرزا در حد واگرایی پیش رفت و وحدت ملی و سرزمینی به واسطه حضور گسترده استعمارگران آسیب دید بیان کرد: در و دیوار رشت راویان خوبی از روزهای پر محنت ایران و گیلان سرافراز هستند.

 

آرمان میرزا رهایی از استبداد و استعمار بود

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه استعمارگران در دوران میرزا کوچک جولان می‌دادند و قراردا د ۱۹۰۷ حاکم بوده و کشور محل تاخت و تاز قدرت‌های استعمارگر خارجی بود عنوان کرد: حاکمان نالایق روزهای تلخی را برای مردم ایجاد کرده بودند و در چنین شرایطی شخصیتی مانند میرزا کوچک با عزمی راسخ و دلی امیدوار به عنایت الهی به پاخاست و مجاهدت کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آرمان میرزا رهایی از استبداد و استعمار بود ادامه داد: همه نهضت‌ها ممکن است به سرانجام نکویی نرسد و نهضت میرزا نیز به شکست انجامید اما بذری بود در سرزمین پراستعداد ایرانی که در آن درخت تناور جهاد رشد کرد و ثمره‌ای همچون انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد روزهای ناگوار و تکرار حوادث تاریخی گذشته است و اگر چه در دوره‌های مختلف عنوان و هدف متغیری دارد اما دشمنی وی همواره پابرجاست.

 

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن به دنبال یاس آفرینی، ناامید کردن مردم از آینده کشور است تصریح کرد: اتفاقات اخیر تلاش کرد بین صفوف مردم شکاف ایجاد کند و دوقطبی بسازد اما به روشنی می‌توان دریافت بهانه آنها تنها با یک استراتژی دنبال می‌شود که همان ایجاد نفاق و شکاف و از بین بردن وحدت سرزمینی در کشور است.

 

اصحاب فرهنگ و هنر پیشتاز در عرصه جهاد تبیین

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است افزود: ایران عنوان قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار در نظام بین المللی برای دشمنان قابل تحمل نیست و هر روز با یک بهانه تلاش می‌کنند توفیقات بزرگ را از ما بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه اصحاب فکر و فرهنگ و هنر پیشگام جهاد تبیین هستند افزود: جهاد تبیین برای پاسخگویی به شبهات دشمن است و باید از دستاوردهای مردم و موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها صحبت کنیم و گوش شنوایی برای استماع نقدهای منصفانه داشته باشیم.

 

اسماعیلی افزود: باید صحبت منتقدین و معترضانی که در چارچوب قانون حرف می‌زنند را بشنویم و دولت وظیفه خود می‌داند که با همه گروه‌ها و سلایق حرف بزند و حرف آنها را بشنود و از پیشرفت‌ها بگوید و گوش شنوایی برای انتقادات و عزمی راسخ برای رفع مشکلات داشته باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نباید تجربه تلخ جنگل و مشروطه را تکرار کنیم بلکه یک حکمرانی عقلانی و گفتگو محور را پیش ببریم و این برنامه راهبردی دولت برای مدیریت جامعه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار