کد خبر : 29127
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز تعطیل می‌شوند

ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز تعطیل می‌شوند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: برای حفظ نظم و امنیت عزاداران ماه محرم نیروی انتظامی گیلان از فعالیت ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز‌ جلوگیری می‌کند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ محمدرضا جعفری‌ خیرخواه اظهار داشت:‌ نیروی انتظامی گیلان برای حفظ نظم و برقراری امنیت لازم برای عموم شهروندان و عزاداران حسینی(ع)‌ از فعالیت ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز در سطح استان جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد:‌ همه افرادی که در راستای خدمت به عزادان حسینی متقاضی برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان گیلان هستند باید الزاماً قبل از انجام هرگونه اقدامی در این مورد، مجوزهای‌ لازم را از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ کنند.

جعفری خیرخواه رعایت بهداشت در مراکز طبخ غذا را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ برای جلوگیری از بروز مسمومیت غذایی مراکز طبخ غذا باید نکاتی نظیر رعایت مسائل بهداشتی در طبخ،‌ استفاده از ظروف بهداشتی،‌ شرایط نگهداری استاندارد و نحوه توزیع نذورات را مورد توجه قرار دهند.

وی لزوم رعایت توصیه‌های علماء درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری را ضروری خواند و اظهار داشت:‌ از مسئولان هیئت‌های عزاداری انتظار داریم به نحوه برگزاری آئین‌های سوگواری جهت پرهیز از بروز رفتارهای خرافی در دسته‌جات نهایت دقت،‌ توجه و ظرافت لازم را دا‌شته باشند.

جعفری خیرخواه وظیفه خطیر مسئولان هیئت‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ جلوگیری از بروز اعمال وهن‌آمیز مانند حمل تمثال‌ غیرواقعی و منتسب به ائمه اطهار‌(ع)،‌ استفاده از آلات و ادوات موسیقی غیرمتعارف،‌ علم‌کشی(‌ رقص علم‌ها) و امثال آن از جمله وظایف مسئولان هیئت‌ها است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به رعایت اصول اخلاقی در مراسمات سوگواری ابراز داشت:‌ رعایت اصول و اخلاق اسلامی در اطراف محل برگزاری مراسم سوگواری به ویژه عدم اختلاط زنان و مردان در همه دسته‌جات عزاداری باید مورد توجه مسئولان هیئت‌ها قرار گیرد.

جعفری‌ خیرخواه با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری باید از آلودگی صوتی در مجاورت برخی مراکز خودداری کنند بیان داشت: پرهیز از ایجاد آلودگی صوتی در محل‌های مسکونی و رعایت شرایط خاص مراکز درمانی و آسایشگاهی از جمله نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی رعایت ضوابط ترافیکی توسط هیئت‌ها و همکاری با مأموران راهنمایی و رانندگی را متذکر شد و گفت: استفاده از تجهیزاتی که عاملی برای ایجاد مزاحمت عمومی، مشکلات ترافیکی و عدم امکان سرویس‌‌دهی مناسب به سیستم‌های امدادی و انتظامی می‌شود طبق قانون خلاف مقررات است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پلیس 110 به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است تصریح کرد:‌ شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل مراتب را جهت پیگیری و رسیدگی از این طریق به ماموران انتظامی اطلاع دهند.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه استفاده از علایم شب نما به ویژه چراغ در جلو و عقب هیئت‌ها جهت جلوگیری از برو تصادفات الزامی است عنوان کرد: مسئولان هیئت‌ها با رعایت صبر و حوصله باید از تداخل دسته‌جات عزاداری با همدیگر به نحو مطلوبی جلوگیری به‌عمل آورند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار