کد خبر : 41880
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

ایمن سازی راه روستاهای آستارا نیازمند ۵ میلیارد ریال اعتبار است

ایمن سازی راه روستاهای آستارا نیازمند ۵ میلیارد ریال اعتبار است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا گفت: راه برخی از روستاهای آستارا به علت رانش زمین ناامن بوده و برای ساخت دیوار حائل و ایمن سازی مسیر، به ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گیلانستان رمضان دانش با بیان اینکه محور آستارا – اردبیل از راه‌های پرتردد شمال کشور و مسیر ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل است، اظهار کرد: با امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، در نقاط دارای ریزش و اطراف پل‌های فاقد حفاظ شن ریزی و مانع بتنی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه راه روستاهای سیج، دگیرمانکشی، چملر، آق مسجد و فندق پشته به علت رانش زمین ناامن و تردد وسیله نقلیه سنگین در آنها ممنوع است، افزود: برای ساخت دیوار حائل به طول ۱۰۰ متر و ایمن سازی مسیر، به ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

دانش به آمادگی ۲۰ راهدار در طول شبانه روز در جاده‌های شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان اشاره کرد و از رانندگان خواست در هوای بارانی به علت احتمال ریزش کوه در حاشیه محور آستارا – اردبیل توقف نکنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا با بیان اینکه شهرستان گردشگرپذیر آستارا از ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه برخوردار است، تصریح کرد: آستارا یک شهرستان مرزی پرتردد و اقتصادی است و حمل و نقل ملی و بین المللی جاده ای در این منطقه فعال است و باید از نظر جاده ای کاملا ایمن و استاندار باشد.

دانش به مسیر پرتردد و منطقه آق‌چای در محور آستارابه اردبیل اشاره کرد و گفت: نقاط پرتگاهی مسیر آق‌چای برای رانندگان مشکل ایجاد کرده و در سه نقطه به تسطیح شانه خاکی، شن ریزی و ایجاد دیوار حائل توسط این اداره اقدام شد.

وی  ادامه داد: برای این طرح، ۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و برنامه اجرایی آن تا پایان تابستان امسال است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار