کد خبر : 25904
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397- 59: 14

اینکه افراد را به‌خاطر اطرافیانشان از مسئولیت‌ها محروم کنیم غلط است

اینکه افراد را به‌خاطر اطرافیانشان از مسئولیت‌ها محروم کنیم غلط است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاراج کنندگان بیت‌المال مفسدان روی زمین هستند گفت: امروزه شاهد هستیم که در فضای مجازی با ابروی برخی افراد بازی می‌شود و انتشار این مطالب کذب نوعی نشر فحشا است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله احمد پروایی صبح امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در رشت اظهار داشت: خداوند متعال هر زمان در قرآن کریم درباره مغفرت صحبت کرده، صفت “رحیم” را برای خود به کار برده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما انسان‌ها اگر اشتباه کسی را ببخشیم باز هم دلمان به طور کامل با او صاف نمی‌شود اما خدا توبه‌کنندگان را بندگان ویژه خود می‌داند.

آیت‌الله پروایی ضمن تشریح علل مقایسه افراد زناکار و مومنان در قرآن کریم تصریح کرد: این مقایسه به این دلیل است که فرد زناکار حتی اگر مسلمان باشد در هنگام زنا مومن نیست.

وی با بیان اینکه مرد زناکار باید با زن مشرکه یا زناکار ازدواج کند ابراز داشت: براساس دستور فقها ازدواج دائم مرد مومن با زن مشرک امکان پذیر نیست اما ازدواج موقت مشکلی ندارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه زن مسلمان در هیچ صورتی اجازه ازدواج با مرد غیرمسلمان را ندارد اعلام کرد: شایسته نیست یک مسلمان تحت تکفل غیرمسلمان باشد.

آیت‌الله پروایی با بیان اینکه افراد برای ازدواج با یکدیگر باید هم کفو باشند خاطرنشان کرد: هم کفو بودن به معنای توجه به مسائل مادی و ظاهری نیست بلکه مراد از این امر شباهت‌های دینی و آیینی است.

وی با اشاره به آسیب‌های کاهش فرزندآوری تصریح کرد: امروز مسئله سقط جنین، بلای جان کشور شده و این امر قطعاً سبب قطع روزی افراد می‌شود و در صورت لزوم باید با اجازه مرجع تقلید انجام شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افراد فاسد از برخی حقوق اجتماعی محروم می‌شوند تصریح کرد: این اعمال محرومیت فقط مختص به اسلام نیست بلکه در تمامی جوامع پذیرفته شده است.

آیت‌الله پروایی با تاکید بر لزوم ازدواج با انسان‌های مومن اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) بسیار تاکید کرده‌اند که دخترانتان را به عقد پسران مومن دربیاورید زیرا به آن‌ها ظلم نمی‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زن و مرد باید مایه آرامش یکدیگر باشند تصریح کرد: زن و شوهر باید لباس یکدیگر باشند و عیوبشان را در بیرون از محیط خانه بیان نکنند.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام قهرمانانه از حقوق زنان رفاع کرده است خاطرنشان کرد: براساس دستورات دین هیچکس حق ندارد به یک زن مومنه تهمت ناروا بزند.

آیت‌الله پروایی با بیان اینکه در دین اسلام برای افراد تهمت زننده تنبیهاتی در نظر گرفته شده است افزود: برای اثبات تهمت زنا ۴ شاهد لازم است و اجرای تنبیهات سبب می‌شود تا دامنه تهمت‌ها قطع شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تهمت زدن را همانند اصابت تیر به آبروی یک فرد مومن دانست و تصریح کرد: گناهانی مانند تهمت زدن ایمان انسان را ویران می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مومنان باید در حق یکدیگر دعا کنند اظهار داشت: تلاش کنید تا در هنگام دعا کردن، کودکان نیز در کنارتان حضور پیدا کنند زیرا دعای آن‌ها مستجاب می‌شود.

آیت‌الله پرویی با بیان اینکه ما انسان‌ها برخی اوقات نحوه دعا کردن را بلد نیستیم عنوان داشت: امروه شاهد هستیم که در فضای مجازی با آبروی برخی افزاد بازی می‌شود و نشر این اکاذیب در فضای مجازی به نوعی نشر فحشا است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید افراد را به‌خاطر بستگانشان سرزنش کرد ابراز داشت: اینکه افراد را به‌خاطر اطرافیانشان از مسئولیت‌ها محروم کنیم غلط است.

وی با بیان اینکه تهمت زدن، هم عقوبت اجتماعی دارد و هم عقوبت بدنی خاطرنشان کرد: فرد تهمت زننده هم باید تنبیه بدنی شود و هم شهادتش در جامعه مورد قبول قرار نگیرد.

آیت‌الله پروایی تاراج کنندگان بیت‌المال را افرادی فاسد دانست و تصریح کرد: اگر کسی تهمتی را به کسی نسبت دهد باید برای توبه از گناهش در جامعه اعلام کند که حرف‌هایش تهمت بوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری “اَفک” را به معنای گرایش از حق به سوی باطل دانست و خاطرنشان کرد: “افک” زمینه‌ساز گناهانی مانند تهمت، اهانت، سوءظن و شایعه‌پردازی می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار