کد خبر : 17699
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396- 06: 13

این همه بده کاری شهرداری رشت واقعی نیست/ با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دادم

این همه بده کاری شهرداری رشت واقعی نیست/ با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دادم

مسعود اسلامی بابیان اینکه صنایع‌دستی رشت نیز می تواند زبانزد دنیا بشود گفت: مباحث مختلفی برای برند سازی رشت وجود دارد و توجه به صنایع‌دستی می تواند یکی از این مصادیق باشد.

به گزارش گیلانستان، دکتر مسعود اسلامی نخستین کاندیدای تصدی شهرداری رشت با ورود به صحن شورا به ارائه برنامه‌های خود پرداخت.

معاون بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان درمورد سابقه کاری و بیوگرافی خود اظهار کرد: ۱۳۴۹ در محله لاکانی به دنیا امدم و در سال ۶۴ به جنگ رفتم و ترک تحصیل کردم و بیشتر تجارب بنده در سپاه بوده است. از۱۷ سالگی فرمانده شدم و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دادم و در سال ۷۴ وارد رشته پزشکی شدم و ۸۲ فارغ التحصیل و مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان شدم.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت با جایگاه خود فاصله فراوانی دارد افزود: ایجاد و توسعه شهر الکترونیک ازجمله برنامه‌های بنده است.

وی با اشاره به اینکه شهر ایجاد شهر الکترونیک موجب جلوگیری از فساد اداری خواهد شد تصریح کرد: جلب مشارکت‌های عمومی از طریق اعتمادسازی محلی و سرمایه‌گذاری نقش مؤثری در توسعه رشت دارد.

اسلامی با اشاره به مبحث خوراک‌شناسی بیان کرد: شهر رشت در یونسکو به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی ثبت‌شده است و این مبحث می تواند دستاوردهای فراوانی برای رشت ایجاد کند.

وی بابیان اینکه صنایع‌دستی رشت نیز می تواند زبانزد دنیا بشود گفت: مباحث مختلفی برای برند سازی رشت وجود دارد و توجه به صنایع‌دستی می تواند یکی از این مصادیق باشد.

وی بهبود مشارکت اجتماعی از طریق آموزش‌های شهروندی را از دیگر برنامه‌های خود نام برد و اظهار کرد: باید کاری کرد که مردم نسبت به شهرشان تعصب‌های خاصی داشته باشند و در رسیدن رشت به جایگاه اصلی تلاش کنند.

اسلامی ایجاد شهر شاد را از دیگر برنامه‌هایش دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد می تواند موجب دستیابی به این مهم باشد.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه رودخانه‌های رشت تبدیل به تهدید برای شهر شده‌اند تصریح کرد: دو رودخانه رشت که می‌توانست بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری برای شهر باشد متأسفانه براثر بی‌مبالاتی‌های انجام شده تبدیل به تهدید جدی شده و بسیاری از بیماری‌های عفونی، انگلی و… از آن‌ها منشأ می‌گیرد و این خطر تمام شهر را تهدید می‌کند.

اسلامی با اذعان به اینکه در برخی مباحث اطلاعات تخصصی ندارد تصریح کرد: باید از نزدیک سازمان را لمس کند تا بتواند تخصصی‌تر عمل کند.

وی با تأکید براینکه اینکه نیروهای ستادی باید کاهش یابد گفت: چابک سازی در همه نهادها ازجمله شهرداری رشت با چالش‌های متعددی مواجه است اما با برنامه‌های در نظر گرفته در مدیریت و منابع انسانی و… چابک سازی در نظر گرفته‌شده است.

وی تدوین بودجه پنج‌ساله شهرداری رشت را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: اهداف توسعه‌مدارانه از منظر مالی شهرداری رشت از برنامه‌هایی است که جزو اهداف بنده است.

وی اجرای پل طبیعت در رشت را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این مبحث برایم بسیار جذاب است و معتقدم با اجرای چنین پروژه‌هایی شرایط جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

اسلامی بابیان اینکه ساماندهی دو رودخانه در اولویت کاری‌ام قرار دارد افزود: در صورت فراهم شدن حضور بنده به‌عنوان شهردار رشت حتماً به‌طورجدی به مبحث ساماندهی دو رودخانه خواهم پرداخت.

کاندید تصدی شهرداری رشت مؤلفه‌های مؤثر در احیای رودخانه‌های رشت را مطرح و اظهار کرد: احداث تصفیه‌خانه شیرابه، افزایش تفکیک از مبدأ، تکمیل شبکه فاضلاب بهداشتی و… ازجمله برنامه‌های بنده در خصوص احیای دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت است.

 پس از اتمام ارائه توضیحات توسط مسعود اسلامی یکی از اعضای شورای رشت با تبریک به مناسبت عید سعید قربان اظهار کرد: برنامه‌های ارائه‌شده توسط مسعود اسلامی بسیار جامع و کامل بود.

احمد رمضانپور با اشاره به کسری ۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه شهرداری و نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد برای پایان پروژه های باقی مانده، راهکارهای اسلامی برای تامین درامد را جویا شد.

اسلامی در پاسخ به این سوال گفت: این همه مقروص بودن واقعی نیست؛ می خواهم با کمک شما بررسی کنم و با شجاعت وارد می شوم و بررسی می کنم که این بدهکاری ها واقعی است یا خیر.

محمد حسن علیپور نیز در مورد مشکلات پرداخت حقوق برای اقشار آسیب پذیر شهرداری سوالی را مطرح کرد که اسلامی همچنین در جواب او وعده پرداخت تمام مطالبات کارکنان شهرداری طی دو ماه را داد.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورا بود که ارتباط مدرک تحصیلی اسلامی و نامزدی برای شهرداری رشت را مورد سوال قرار داد.

اسلامی در پاسخ به سوال شیرزاد گفت: بسیاری از افراد که در حال حاضر در بخش های مختلف حضور دارند دارای مدارک تحصیلی غیرمرتبط هستند و بنده سابقه پژوهش در مباحث مختلف را دارم.

او افزود: پزشکان بالاترین آی کیو را دارند و به نظرم می توانند در مدیریت شهری موفق باشند؛ ضمن اینکه شهردار در تمام کارها به طور ریز وارد نمی شود و با کمک مشاوران خود به حل مشکلات اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار