کد خبر : 17802
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

ایکاش از سرمایه های جوان استان برای شهرداری استفاده می‌شد/ دروغ بودن ادعاهای وکیل الفتنه گیلان

ایکاش از سرمایه های جوان استان برای شهرداری استفاده می‌شد/ دروغ بودن ادعاهای وکیل الفتنه گیلان

دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی گیلان گفت: عجب است از سکوت حنجره‌هایی که جیغ بنفش مردم سالاری آنها گوش مردم را کر کرده است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی ظهر امروز در نشست خبری عملکرد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در رشت، اظهار داشت: جامعه اسلامی نسبت به بزرگداشت عید غدیر حساسیت ویژه‌ای از خود نشان می‌دهد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و متون روایی مسلمانان، روز غدیر به‌عنوان بزرگترین عید جامعه بشری معرفی شده است گفت: عید غدیر روز اعلام ولایت انسان کامل و به تعبیر قرآنی روز اتمام نعمت و اکمال دین است.

مهدوی با اشاره به اینکه بر هر انسانی لازم و واجب است که این عید را بزرگ بدارد و بزرگداشت عید غدیرخم از مهمترین مصادیق تبیین شعائر الهی است بیان داشت: روایات زیادی در رابطه با بزرگداشت عید غدیر وارد شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عقد اخوت بین مومنین، مراسم دعا و نیایش، انفاق، پرداخت صدقه و روزه مستحبی در این روز انجام می شود افزود: در باب پذیرایی و اطعام مومنین دراین روز و  ثواب های زیاد آن روایت های از زبان ائمه اطهار نقل شده است.

دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه امام رضا (ع) فرمودند که هر کس در روز غدیر مومنی را پذیرایی کند و اطعام دهد مانند این است که تمامی انبیاء و مسلمانان را پذیرایی کرده است افزود: امام صادق (ع) روز غدیر را روز اطعام نامیده است.

وی با بیان اینکه  عید غدیر را همانند عید نوروز با صله رحم و پذیرایی فامیلی برای نیت بزرگداشت غدیر جشن بگیریم گفت: در سفره ‌ای خانواده‌ها در فضاهای عمومی مانند بوستان شهری به حسب مقدورات می‌توان چند وعده غذای بیشتر برای پذیرایی از همشهریان پیش بینی کرد.

مهدوی افزود: ستاد مردمی اربعین جبهه فرهنگی انقلاب در استان گیلان برای احیای سنت سفارش شده از جانب اهل بیت عصمت و طهارت چند سالی است با حمایت تشکل‌ها و مجموعه‌های دینی و مردمی و خیرین عاشق عصمت و طهارت در گوشه و کنار استان به پذیرایی و اطعام مومنین می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه پخت 110 دیگ آبگوشت و پذیرایی در مرکز شهر رشت در چند سال اخیر از نمونه فعالیت‌های جبهه فرهنگی در عید غدیر است اظهار داشت: امسال با همت و عزم مومنانه تشکل‌های مردمی در گوشه و کنار شهرمان، این سنت الهی و اظهار عشق ولایی به حضرت علی (ع) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز پذیرایی اطعام غدیر با حرکتی با عنوان مائده ولایت بیشتر از سال گذشته ان شاءالله در سطح استان اتفاق می‌افتد عنوان داشت: در پیاده روی فرهنگی رشت مجموعه‌ای از مومنین در روز عیدغدیر، توزیع هزاران وعده غذا را پیش بینی کرده‌اند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه امسال در بوستان ملت دو عزیز و پاره تن ملت یعنی دو شهید گمنام دفن شدند بیان داشت: به‌همت موسسه خیریه احسان گستران علوی و کمیته امداد، مراسم جشن ولایت در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه امسال در جوار شهدای گمنام اطعام حاضران انجام می‌شود اعلام کرد: مساجد وهیئت‌های مذهبی در گوشه و کنار محلات رشت، پیگیر پخت، پذیرایی و توزیع غذای نذری هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه هیئت محبان اهل بیت در فلکه گاز همچون سه سال گذشته در حرکتی خودجوش و مردمی پذیرای مردم خواهند بود افزود: در مسجد فاطمه زهرا (س) رشت، مسجد سلیماندارب رشت و بسیاری از مساجد دیگر در سراسر استان مردم ولایت‌مدار پذیرایی می‌شوند.

مهدوی با بیان اینکه بسیاری از مجموعه‌ها و محافل مردمی در گوشه و کنار شهر خالصانه به اطعام مومنان در شب و روز غدیر می‌پردازند گفت: بخشی از مجموعه‌های مردمی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از مومنان پذیرایی خواهند کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه اطعام تنها منحصر به شهرستان رشت نیست بیان داشت: در سایر شهرستان‌های استان گیلان نیز به‌صورت جزیی و گسترده  پذیرایی انجام می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه یک هیئت مذهبی در انزلی ‌تدارک 60 هزار پذیرایی برای ایستگاه صلواتی را فراهم کرده است افزود: انتظار می‌رود که مردم ولایتمدار گیلان در جهت مشارکت و ایجاد نهضت نذورات برای اطعام مردمی اقدامات بیشتری کنند.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین در کنار احیای مناسک اطعام، نهضت کمک به فقرا و ایتام را پیگیری می‌کند و در جشن ولایت در بوستان ملت با همکاری موسسه مردمی احسان گستران علوی و کمیته امداد اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی می‌کند.

مهدوی با بیان اینکه مردم برای شرکت در این حرکت خداپسندانه می‌توانند به  شماره حساب 47904790/83 نزد بانک تجارت کمک‌های نقدی خود را واریز کنند افزود: مردم از طریق شماره شبای Ir6301200000000047904790/83 نیز می‌توانند اقدام به واریز کمک‌های نقدی خود کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه حرکت‌های جمعی و خانوادگی با عنوان مائده ولایت می‌تواند تبدیل به سنتی زیبا، معنوی و اثرگذار در گیلان شود عنوان داشت:  گیلانیان ولایت‌مدار و حماسه‌سازان ولایی در احیاء و تدام این مناسک زیبای دینی و ولایی پرچم‌دار هستند.

مهدوی با بیان اینکه این نوع منسک‌سازی با پشتوانه اعتقادی و معنوی جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و سبک زندگی غربی و بیگانه از هویت دینی و ایرانی در نظر گرفته شده است گفت: مردم در عید غدیر می‌توانند همانند روز عاشورا عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در روز عاشورا در بسیاری از روستاها و شهرها خانواده‌ها به اندازه مقدورات خویش پذیرای عزاداران اباعبدالله هستند گفت: با اطعام مومنین، فرزندان خردسال خویش را با توجه به تربیت غیرمستقیم متاثر از  مقام‌ عصمت و طهارت کنیم زیرا اطعام و انفاق اثرات گسترده‌ای بر روی زندگی مومنین دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه شورای شهر رشت باید از باند بازیهای سیاسی نجات پیدا کند اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای از شورای شهر رشت تاکنون برکت لازم به مردم  نرسیده است.

وی افزود: فضای عمومی شورا بیش از اینکه درصدد خدمت رسانی به مردم قرار گیرد میدان جوشان احزاب و صاحبان قدرت و ثروت شده است تا یک نماینده پر توقع سیاسی بتواند با پشتوانه باندهای قدرت و ثروت تصمیم خود را تحمیل بکند.

مهدوی با اشاره به اینکه شهر رشت دچار چالش‌های مهم عمرانی و مسایل شهری است بیان داشت: معضلات شهری در شهر رشت بسیار زیاد است که مجال سهم‌خواهی حزبی و سیاسی را از شورا می‌گیرد.

دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه شهردار جدید رشت با توجه به اینکه غیربومی است باید غیرتمندانه به شهروندان خدمت کند اعلام کرد: نقاط سوء استفاده اصحاب قدرت و ثروت باید در شورا و شهرداری بسته شود.

مهدوی با اشاره به اینکه ای کاش از سرمایه های موجود مدیریتی جوان استان در فضای خدمتگزاری شهرداری استفاده می‌شد گفت: عجب است از سکوت حنجره‌هایی که جیغ بنفش مردم سالاری آنها گوش مردم را کر کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حضرات نتوانسته‌اند از مدیریت بومی و جوان برای شهرداری مرکز رشت استفاده کنند افزود: این یک دلیل دیگر بر دروغین بودن ادعاهای وکیل الدوله و وکیل الفتنه استان گیلان است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار