کد خبر : 29296
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1397- 10: 18

باد و باران شدید میهمان آخر هفته گیلانی ها

باد و باران شدید میهمان آخر هفته گیلانی ها

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش نسبی دما، وزش باد، رعدوبرق و بارش شدید باران از اواخر وقت امشب در گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود تدریجی سامانه بارش‌زا همراه با بارش شدید باران از اواخر وقت امشب در منطقه است.

وی با اشاره به کاهش دما ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس در روزهای پنج‌شنبه و جمعه افزود: از امشب آسمان گیلان به‌تدریج با تقویت ناپایداری‌ها و کاهش نسبی دما همراه با بارش شدید باران، وزش باد و در مناطق مستعد احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی‌شده و این ناپایداری‌ها تا عصر روز جمعه ادامه دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق از شدت بیشتری برخوردار است گفت: با توجه به بارش‌های پیش‌بینی‌شده، وزش باد نیز در برخی مناطق و به‌ویژه در ارتفاعات خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه دریا در این مدت مواج بوده و برای فعالیت‌های مرتبط مناسب نیست گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق، مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه‌داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار