کد خبر : 41620
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

مدیرکل راه‌ آهن شمال ۲:

بارانداز حمل کالا در ایستگاه راه‌آهن رشت احداث می‌شود

بارانداز حمل کالا در ایستگاه راه‌آهن رشت احداث می‌شود

مدیرکل راه‌ آهن شمال ۲ گفت: در صورت تملک اراضی، قابلیت بارانداز ویژه حمل و تخلیه انواع بار و کالا در ایستگاه راه آهن رشت واقع در منطقه فلکده ایجاد می‌شود.

به گزارش گیلانستان علی خدایی گفت: ایجاد قابلیت بارانداز در ایستگاه راهآهن رشت واقع در منطقه فلکده را برای توسعه ظرفیت‌های ریلی این مسیر امری لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: در صورت تملک اراضی، قابلیت بارانداز ویژه حمل و تخلیه انواع بار و کالا در ایستگاه راهآهن فلکده رشت ایجاد می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال 2، تکمیل کریدور شمال – جنوب و استفاده از حداکثر ظرفیت مسیر ریلی آن برای حمل و نقل کالا و بار را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اتصال ایران توسط شبکه راهآهن به کشورهای CIS، مشترک‌المنافع تا فنلاند و صادرات و واردات انواع کالاها در این مسیر مزیت‌های بسیاری برای کشورمان به همراه دارد.

خدایی بهره‌برداری از فاز نخست راهآهن قزوین – رشت و میزان استقبال فعالان تجاری و اقتصادی برای حمل کالاهای خود از طریق این خط ریلی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از زمان افتتاح این پروژه بزرگ، تاکنون شاهد درخواست‌های بسیار زیادی برای حمل کالا و بار از طریق راهآهن قزوین – رشت هستیم.

وی از حمل شمش آهن، ورق‌های MDF، نهاده‌های دامی و طیور توسط راهآهن قزوین – رشت و تخلیه آن در ایستگاه فلکده رشت خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر به‌علت نبود امکانات ویژه بارانداز و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، حمل و تخلیه انواع بارها در ایستگاه فلکده رشت به‌صورت محدود انجام می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال 2 با بیان اینکه شرایط راه‌آهن قزوین – رشت در فاز نخست فعالیت آن تنها در حوزه حمل مسافر پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: هنوز مجموعه حمل و نقل بار و کالا در این مسیر ریلی تکمیل نشده است و امیدواریم در صورت مساعدت و همکاری استانداری گیلان روند انجام و تحقق این امر تسهیل شود.

خدایی از ایجاد بارانداز در ایستگاه فلکده رشت و درخواستی که از طرف اداره‌کل راه‌آهن شمال 2 به استانداری گیلان برای تسهیل‌گری در این مورد مطرح شده سخن گفت و افزود: در طرح پیشنهادی اداره‌کل راه آهن تقاضای واگذاری و تملک اراضی ضلع شمال غربی بین جاده فلکده و ایستگاه راه آهن جهت ایجاد بارانداز مطرح شده است.

وی متراژ زمین مورد نظر برای ایجاد بارانداز در ایستگاه راه آهن فلکده رشت را 30 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: استانداری گیلان در مقابل تقاضای اداره کل راه آهن شمال 2 پیشنهاد داده است که قبل از اتخاذ هر تصمیمی، ابتدا پروژه ایجاد بارانداز در این زمین 30 هکتاری توسط مشاور طرح مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل راه آهن شمال 2 در پاسخ به این پرسش که ایجاد بارانداز ترکیبی و چندوجهی در ایستگاه راه آهن فلکده رشت چه زمانی نهایی خواهد شد نیز عنوان کرد: اداره کل راه آهن شمال 2 به‌شدت پیگیر تحقق این کار است از سویی دیگر نظر مجموعه استانداری گیلان هم نسبت به راه‌اندازی بارانداز بسیار مثبت ارزیابی می‌‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار