کد خبر : 65602
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400- 43: 17

مدیرکل هواشناسی گیلان:

بارش‌های رگباری فردا به گیلان بر‌می‌گردند

بارش‌های رگباری فردا به گیلان بر‌می‌گردند

مدیرکل هواشناسی از افزایش دما طی امروز در گیلان خبر داد و گفت: از فردا سامانه خنک و بارشی به گیلان برگشته و دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای آینده، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تضعیف سامانه ناپایدار طی امروز در منطقه است.

وی با بیان اینکه طی امروز دمای هوا افزایش پیدا می‌کند، افزود: طی امروز به‌تدریج شاهد کاهش ابر و افزایش دما تا فردا در گیلان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از نفوذ تدریجی سامانه خنک از فردا در گیلان خبر داد و گفت: با ورود تدریجی سامانه خنک و بارشی ابرناکی، روند کاهش نسبی‌ دما، رگبار باران و رعد برق و وزش باد به‌تناوب تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

دادرس از صدور اطلاعیه سطح زرد هواشناسی در گیلان خبر داد و گفت: دمای هوای استان به‌طور متوسط پنج‌تا ۱۰ درجه کاهش پیدا خواهد کرد و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان آسیب به سازهای‌ سست‌بنیان شهری و روستایی، آب‌گرفتگی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها و احتمال رانش و لغزش ازجمله مخاطرات پیش‌بینی‌شده طی روزهای آینده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار