کد خبر : 83720
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

بارش برف در ارتفاعات گیلان/ کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دما

بارش برف در ارتفاعات گیلان/ کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دما

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز جمعه در استان، خاطرنشان کرد: از چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد در منطقه علاوه بر تشدید بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف تا پایان هفته پیش بینی می شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، محمد دادرس در گفت وگویی آسمان گیلان را قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با مه رقیق دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین پنج تا ۲۱ درجه سلسیوس در نوسان است.

 

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده تضعیف تدریجی جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: طی امروز وزش باد جنوبی و گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان بارندگی، وزش باد، مه آلودگی و رعد و برق را از پدیده های مورد انتظار دانست و تصریح کرد: با شکل گیری ناپایداری های موقتی بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

 

دادرس با بیان اینکه از فردا با تقویت جریانات شمالی شرایط برای افزایش ابر و کاهش دما و وزش باد و در برخی از نقاط بارندگی مهیا می شود، گفت: شاهد کاهش هشت تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان، خاطرنشان کرد: از چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد در منطقه علاوه بر تشدید بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف تا پایان هفته پیش بینی می شود.

 

دادرس همچنین از احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی خبر داد و بیان کرد: رانندگانی که به ویژه از چهارشنبه قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر را دارند، به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ایران دوشنبه , 7 آذر 1401 - 1:33

چرا آتش سوزی مناطق جنگلی شفت را رسانه ای نمی کنید ؟

رفتن به نوار ابزار