کد خبر : 44383
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398- 43: 16

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت:

بازار اوراسیا تأمین کننده نیاز داخل و محرکی برای افزایش تولید است

بازار اوراسیا تأمین کننده نیاز داخل و محرکی برای افزایش تولید است

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت تأکید کرد: بازار اوراسیا می تواند تأمین کننده نیاز داخل و محرکی برای افزایش تولید و صادرات کشور و استان گیلان باشد.

به گزارش گیلانستان محمد فیض ظهر یکشنبه در اولین نشست برنامه ریزی چارچوب و محورهای آموزشی تجارت با اوراسیا به در رشت با تأکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها برای پیوستن به این اتحادیه گمرکی، افزود: روند حاکم بر مراودات اقتصادی و بازرگانی در جهان امروز به گونه‌ای است که تولیدکنندگان و صاحبان برندهای مطرح و معتبر دنیا برای خروج از رکود و شکست در عرصه رقابت اقتصادی، توجه خود را هدفمندانه در راستای دستیابی بازارهای جدید و توسعه روزافزون صادرات معطوف  کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا نیز در راستای گسترش بازارهای جدید قابل ارزیابی است، افزود: باید صادرات غیرنفتی را با توجه به تأثیرات ان بر اقتصاد مورد توجه قرار دهیم.

فیض با اشاره به اینکه امروز دولت و بخش خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که باید توجه جدی به صادرات غیرنفتی انجام شود، ادامه داد: پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی و رفع موانع پیش روی صادرات، از اصلی‌ترین راه‌های فعال کردن اقتصاد کشور است و بازار بزرگ اوراسیا می تواند علاوه بر تامین کننده نیازهای داخلی و  می تواند محرکی قابل قبول برای افزایش تولید و به تبع صادرات باشد.

وی به حجم ۸۶۶ میلیارد دلاری تجارت اوراسیا با جهان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: از این مقدار مبادلات تجاری تنها ۶۸۷ میلیارد آن مربوط به روسیه است.

فیض بر ضرورت آشنایی کارکنان دستگاه‌ها، فعالان اقتصادی با قوانین و آداب تجارت با اوراسیا تاکید کرد و افزود: آموزش همه دست اندرکاران و تجار و بازرگانان سبب خواهد شد تا از یک سو فرایند خدمت رسانی به فعالان این عرصه توسط دستگاه‌های دولتی روان‌تر و گسترش تجارت با کشورهای عضو اوراسیا و کاهش ریسک و خطر پذیری محصولات صادراتی توسط تجار فراهم شود.

انتهایپ پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار