کد خبر : 62944
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399- 05: 19

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

بازار داغ لیستهای انتخاباتی شورای شهر رشت/ از تعدد لیست در جبهه اصولگرایان تا بی‌برنامگی در اصلاحات

بازار داغ لیستهای انتخاباتی شورای شهر رشت/ از تعدد لیست در جبهه اصولگرایان تا بی‌برنامگی در اصلاحات

اکثر کاندیداهای رشت علاوه بر نگاهی به وضعیت مالی خود، نگاه ویژه تری نیز به لیست های انتخاباتی احزاب و گروه های مختلف می نمایند و درصدد قرار گرفتن در آن لیست ها هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، هرچه به تاریخ ۲۰ اسفند آغاز ثبت نام انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا نزدیک می شویم، بر شدت رقابت و تلاش کانیداهای احتمالی برای کسب آری بیشتر افزوده می شود.

این رقابت ها به حدی برایشان جدی است که عده ای از هفته های پیش اقدام به فروش املاک و زمین های خود نموده تا در تامین هزینه های انتخاباتی از سایر نامزدها عقب نمانند.

عده ای نیز در حال رایزنی با اسپانسرهای قوی و میلیاردر برای خود بوده و با راه اندازی دفاتر مراجعات مردمی در سطح شهر رسما فعالیت انتخاباتی خود را شروع نموده اند.

در این بین اکثر کاندیداهای رشت علاوه بر نگاهی به وضعیت مالی خود، نگاه ویژه تری نیز به لیست های انتخاباتی احزاب و گروه های مختلف می نمایند و درصدد قرار گرفتن در آن لیست ها هستند. چراکه در انتخابات های پیشین علی الخصوص مجلس یازدهم نقش و تاثیر بسزای لیست ها در سرنوشت کارزار انتخاباتی به وضوح دیده شده است.

به جبهه اصولگرایان که بنگریم شاهد تعدد جریانات با مکانیزمهایی مختلف در چینش لیست ها خواهیم بود؛ به طوریکه شنیده شده گروه های شاخصی همچون شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، مجمع یاران انقلاب و راهیان گام دوم انقلاب در حال برگزاری جلسات مختلف جهت چینش کاندیداهای مورد نظر در لیست انتخاباتی خود هستند.

از جبهه اصلاح طلبان نیز تاکنون به علت اختلافات ساختاری موجود در بینشان، هیچ تحرک اساسی و اقدامی کلیدی در تعیین لیست دیده نمی شود و این گویای بی برنامگی و بلاتکلیفی اصلاحات در انتخابات شورا تا به امروز می باشد.

علاوه بر این نوع لیستهای سیاسی و جناحی، عده ای از دلالان انتخاباتی که نانشان در انتخابات های مختلف بویژه شورای شهر چرب می شود، با راه اندازی پویش هایی مردمی و با تابلوهایی فریب دهنده از مدتها پیش سعی در جلب نظر مردم نموده تا در نزدیکی به انتخابات هم از کاندیداهای لیست خود مبالغ هنگفتی دریافت نمایند و هم در صورت رای آوری برخی از آنان، راحت تر بتوانند به پروژه های مالی شهرداری دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار