کد خبر : 54375
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

بازار داغ معاملات شورانشینان در دوران استیضاح شهردار/ کمیسیون ماده ۱۰۰، بنگاه اقتصادی آقازاده‌ها و دلالان تازه به دوران رسیده!

بازار داغ معاملات شورانشینان در دوران استیضاح شهردار/ کمیسیون ماده ۱۰۰، بنگاه اقتصادی آقازاده‌ها و دلالان تازه به دوران رسیده!

به جز عزل و نصب‌های مدیران شهرداری، زد و بندهای مالی از نوع ورود در ساخت و سازهای غیرمجاز و یا دریافت وجه نقد و سکه طلا نیز چاشنی برخی معاملات آقازاده‌ها و دلالان در روزهای استیضاح است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، در دوران استیضاح شهردار فعلی رشت که این روزها به تیتر اول اخبار رسانه‌های استان تبدیل شده است، خبرهایی از معاملات پشت پرده برخی اعضای شورا با دلالان ویژه اقتصادی و آقازاده‌های نورچشمی به گوش می‌رسد که حاکی از تلاش موافقان حاج محمدی برای مثبت نمودن رای شورانشینان به شهردار در جلسه استیضاح است.

هرچند برخی اعضای شورا که همچنان امیدوارند استیضاح به نتیجه رسیده و شهردار برکنار شود، فعلا پای میز مذاکره حاضر نشده‌اند، ولی گروهی دیگر لحظه شماری کرده تا جلسه استیضاح فرا رسد و با ابقای حاج محمدی به انتصابات و معاملات بعدی خود ادامه دهند.

به جز عزل و نصب‌های مدیران شهرداری که برای اعضای شورا از اهمیت زیادی برخوردار است!، زد و بندهای مالی از نوع ورود در ساخت و سازهای غیرمجاز و یا دریافت وجه نقد و سکه طلا نیز چاشنی برخی معاملات آقازاده‌ها و دلالان تازه به دوران رسیده در روزهای استیضاح است.

بساز بفروش ها و پیمانکارانی که به اعضای شورا نزدیک باشند، نه تنها از نهایت متراژ زمین های خود می توانند جهت ساخت استفاده نمایند، بلکه تا هر چند طبقه ای که دلشان بخواهد نیز اجازه بالا رفتن و احداث برج را دارند و هیچ وقت همانند آن قشر مظلوم و ضعیفی که نمی‌توانند حتی منزلی کوچک و یک واحده نیز بسازند، با حکم تخریب و نصب بنر مواجه نمی‌شوند.

البته ناگفته نماند بخش اعظمی از درآمد دلالان و کارچاق کن‌های شهرداری که بعضا اسپانسر مالی برخی اعضای شورای شهر نیز هستند، از همین ساخت و سازها و کم کردن جرائم ساختمانی در کمیسیون ماده صد شهرداری تامین می شود و پیمانکاران نیز در قبال این خوش خدمتی موظف به یا پرداخت نقدی و یا اهدای یک واحد از چندین واحد ساخته شده به آنان می باشند!

و اینگونه است که دوران استیضاح شهرداران همیشه طلایی ترین روزهای منفعت طلبان و بازار داغ اعضای معامله‌گر شوراها بوده و از کمیسیون ماده صد شهرداری نیز همواره به عنوان بنگاه اقتصادی آقازاده‌ها و دلالان یاد می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار