کد خبر : 28097
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸

بازدید امام جمعه رشت از تصفیه خانه آب گیلان و روند آبرسانی به مشترکین + تصاویر

بازدید امام جمعه رشت از تصفیه خانه آب گیلان و روند آبرسانی به مشترکین + تصاویر

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه انسان با پذیرفتن ولایت الهی از آسیب‌های آخرالزمان در امان می‌ماند، گفت: انسان در سایه ولایت الهی به آرامش می‌رسد و دستاویز فتنه‌گران قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز از تصفیه خانه آب گیلان بازدید به عمل آورد و بر آب رسانی دقیق و سالم به خانوارها تاکید کرد.

آیت‌الله فلاحتی در این بازدید با اشاره به توسعه و گستردگی صنعت آب در استان اظهار کرد: پیشرفت‌ها در عرصه تصفیه آب شرب گیلان تازه حاصل شده و امیدبخش است.
وی به واقع شدن گیلان در جلگه اشاره کرد و افزود: وجود فاضلاب‌ها ممکن است در سفره‌های زیرزمینی آسیب‌زا باشد بنابراین می‌طلبد پیشرفت‌های جدیدی در عرصه ساماندهی آب در استان ایجاد شود.
امام جمعه رشت با اشاره به ارائه گزارش مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، بیان کرد: بعضی از تجهیزات صنعت آب شرب گیلان از پایتخت بهتر است و این امر امیدوارکننده محسوب می‌شود.
آیت‌الله فلاحتی، خواستار اطلاع‌رسانی پیشرفت‌ها در زمینه توسعه تصفیه‌خانه آب شرب گیلان به مردم شد و تصریح کرد: مردم گیلان اینگونه می‌اندیشند که آب شرب آنها ناسالم است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه رودخانه‌های زرجوب و گوهررود امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: 20 سال گذشته رودخانه‌های رشت وضعیت نگون‌بختی امروز را نداشتند و حیوانات آبزی و ماهیان گوناگون در آنها وجود داشت.
نماینده ولی فقیه در گیلان، فعالیت‌ها در عرصه سالم‌سازی رودخانه‌های رشت را نویدبخش توصیف کرد و گفت: سال‌های گذشته اعتباراتی برای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب اختصاص دادند که برگشت داده شد ضمن اینکه سازمان‌های جهانی برای ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ورود کرده بودند.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رودخانه‌های رشت به تالاب انزلی منتهی می‌شوند، اظهار کرد: اگر رودخانه‌های گوهررود و زرجوب بازسازی شوند می‌توان گفت فوق «ونیز» است.
وی، وضعیت نابسمان رودخانه‌های رشت را به دلیل بی‌توجهی متولیان امر خواند و یادآور شد: اکنون عمق تالاب انزلی در بعضی از نقاط به 1.5 متر رسیده است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ورود سرمایه‌گذاران و اجازه فعالیت به آنها برای ساماندهی رودخانه‌های رشت عالی است، بیان کرد: اگر رودخانه‌های گوهررود و زرجوب ساماندهی شوند بسیاری از معضلات زیست‌محیطی در منطقه برطرف می‌شود.
آیت‌الله فلاحتی، جمع‌آوری فاضلاب شهر رشت را امر پسندیده‌ای توصیف کرد و افزود: امر مذکور یک‌باره امکانپذیر نیست زیرا سازمان‌هایی که در این امر دخالت دارند درگیر مشکلات مالی هستند به‌ویژه شهرداری رشت با مشکلات مالی هنگفتی مواجه است.
وی بر تلاش حفاظت محیط زیست گیلان، آب منطقه‌ای استان، آب و فاضلاب شهری گیلان، شهرداری رشت، فرمانداری و … به منظور ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب تأکید کرد و متذکر شد: اگر دستگاه‌های ذی‌ربط با همدیگر تلاش کنند به مرور می‌توان نتایج سودمندی کسب کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه برنامه‌ریزی‌ها در مورد آب شرب گیلان را امیدوارکننده دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته گیلان جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شد.
آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: اکنون با وجود فرهیختگان و مراکز تحقیقاتی که در گیلان وجود دارد می‌طلبد فعالیت‌های دامنه‌داری در عرصه آب شرب استان داشته باشیم و این امر پیام‌های نویدبخشی برای مردم به همراه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار