کد خبر : 6621
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1395- 54: 9

بازدید نوبخت از پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت

بازدید نوبخت از پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت

نوبخت معاون رئیس جمهور از پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت بازدید کرد.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه دقایقی پیش در حاشیه بازدید نوبخت از پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت در گفت‌وگو گیلانستان در رودبار با اشاره به سفر نوبخت به گیلان اظهار کرد: معاون رئیس جمهور اکنون در‌حال بازدید از پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت است.

سیدرضا سیددانش با بیان اینکه تا ساعتی دیگر نوبخت از ادامه پروژه راه‌آهن در گیلان بازدید می‌کند، تصریح کرد: نوبخت ادامه آزاد‌ راه رشت‌ ـ‌ قزوین را مورد بازدید قرار می‌دهد.

وی تسهیل در ادامه روند پروژه‌های مذکور را از اهداف سفر نوبخت به گیلان عنوان کرد و گفت: در این بازدید استاندار گیلان سخنگوی دولت را همراهی می‌کند.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه برگزاری نشست با دست‌اندرکاران پروژه راه‌آهن و آزادراه رشت‌ ـ‌ قزوین را از برنامه‌های نوبخت ذکر کرد.

 پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به‌طول ۵۶۰ متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

راه‌آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به‌طول ۲۰۵ کیلومتر در‌حال ساخت بوده و می‌تواند سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و حدود ۴ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به‌طول ۱۶۴ کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری ۱۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار