کد خبر : 56404
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399- 43: 16

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بازرسی روزانه مدارس گیلان از سوی بهداشت/دانش‌آموزان در مدارس چه مراقبتی باید انجام دهند

بازرسی روزانه مدارس گیلان از سوی بهداشت/دانش‌آموزان در مدارس چه مراقبتی باید انجام دهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی باید در مدارس اجرا شوند، گفت: مدارس سطح استان به‌صورت روزانه توسط ناظران و کارشناسان بهداشتی بازرسی می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به گسترش ویروس کرونا در جامعه و هم‌زمانی آن با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: همان‌گونه که وزارت بهداشت در بازگشایی‌های گذشته چک‌لیست‌های را تولید و کارشناسان بهداشتی مطابق آن‌ها بر اصناف و صنایع نظارت داشته، در مدارس نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه چک‌لیست‌های نظارتی وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی مدارس در گیلان تطبیق و اجرایی می‌شود، افزود: کارشناسان و ناظران بهداشتی روزانه از سطح مدارس مطابق با چک‌لیست‌های استاندارد نظارت و بازرسی می‌کنند و نتایج علاوه بر ستاد کرونا به وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت نیز ارسال می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی باید در مدارس اجرایی شود، گفت: در صورت عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدارس، بهداشت به‌شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

حیدرزاده، بر لزوم آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی خانواده‌ها به دانش آموزان تأکید کرد و افزود: والدین باید به دانش آموزان ازجمله در مقاطع ابتدایی بیاموزند که دست‌های خود را مرتب شسته، از بازی‌هایی که ملزم به تماس جسمی است، پرهیز، حتماً ماسک بر صورت داشته باشند، از تماس دست پس از لمس میز و نیمکت به چشم، گوش و دهان به‌شدت بپرهیزند و از نوشت‌افزار به‌صورت شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار