کد خبر : 81776
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد

بازسازی ۷ استخر شنا در گیلان/ برگزاری مسابقات شطرنج جام خزر

بازسازی ۷ استخر شنا در گیلان/ برگزاری مسابقات شطرنج جام خزر

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، از بازسازی هفت استخر شنا در گیلان خبر داد و گفت: گیلان بالغ بر ۳۵۰ مورد اماکن ورزشی دارد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، جهانبخش آرمان، با بیان اینکه وضعیت سرانه اماکن ورزشی در استان گیلان مطلوب نیست، اظهار کرد: شاهد سرانه ۰.۵۴ درصدی هستیم که با استانداردها فاصله دارد.

 

وی با تاکید بر لزوم کیفی سازی فضاهای ورزشی، افزود: بسیاری از اماکن و فضاهای ورزشی استان قدمت بالا دارند و یا نگهداری مناسب نشده و لذا از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه بالغ بر ۳۵۰ مورد اماکن ورزشی در استان داریم و طی برنامه ریزی اقدام به رصد همه این اماکن خواهیم کرد، گفت: اهتمام ویژه ای برای بازسازی و تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی استان داریم تا به استانداردها نزدیک شوند.

 

آرمان، از تخصیص اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان را جهت استانداردسازی و تجهیز  تکمیل ورزشگاه ها جذب کردیم و امسال نیز ۳۷ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان لحاظ شده؛ البته به دنبال جذب منابع از محل های استانی نیز هستیم تا ورزشگاه ها را تکمیل و تجهیز کنیم.

 

وی ورزشگاه سردار جنگل رشت را تنها ورزشگاه کاربردی گیلان دانست و بیان کرد: تا قبل از این همه دیدارهای تیم های فوتبال آستارا و تالش و فومن و بندرانزلی و رشت در ورزشگاه سردار جنگل برگزار می شد، اما با تخصیص اعتبار ۳۷ میلیارد تومانی، اقدام به تجهیز ورزشگاه وحدت آستارا با نصب نور و تجهیز رختکن کردیم و در ورزشگاه پویای ولی تالش نیز صندلی های سکو نصب و رختکن و جایگاه ویژه تکمیل شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تکمیل ورزشگاه بندرانزلی را یک کار جهادی دانست و گفت: سازمان لیگ ۲۶ مورد اشکال از این ورزشگاه گرفت، اما ورزشگاه را به دیدارهای لیگ برتر رساندیم؛ همچنین اشکالات ورزشگاه آزادی فومن و سردار جنکل رشت هم برطرف شد. ورزشگاه عضدی رشت نیز که جزو چهار چمن طبیعی مدرن ایران است، از آذر امسال برای دیدارهای سپیدرود و داماش آماده میزبانی است.

 

وی با بیان اینکه گیلان ۱۰ نماینده تیم فوتبال از لیگ برتر تا دسته سه کشور دارد، عنوان کرد: ورزشگاه رودبار و لنگرود را نیز تجهیز کردیم.

 

آرمان، در ادامه به راه اندازی خانه کشتی در شهرستان ها اشاره کرد و متذکر شد: سالن های کشتی لنگرود و فومن و لوشان را تجهیز و کیفی سازی کردیم و براساس اولویت در سایر شهرستان ها نیز دنبال می شود.

 

وی استخر کوثر رشت را نیازمند اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل دانست و تاکید کرد: در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به گیلان شاهد تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی بودیم که امسال تزریق می شود، اما به دنبال استفاده از ماده ۲۷ هستیم تا به بخش خصوصی واگذار شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از بازسازی هفت استخر شنا در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند و لذا هم در ورزش همگانی و هم در ورزش قهرمانی ظرفیت بالایی داریم که در این راستا همه سالن های حجاب را آزاد کردیم و در اختیار ورزش بانوان قرار دارد و خوشبختانه شاهد درخشش بانوان ورزشکار گیلانی در رشته های فوتبال و والیبال و قایقرانی و کاراته و… هستیم.

 

آرمان، از برنامه ریزی علمی و مدون برای قهرمانی ورزشکاران گیلانی در مسابقات جهانی و المپیک خبر داد و اضافه کرد: ظرفیت ورزش در روستاها نیز بسیار بالاست و لذا امسال برای نخستین جان پرچم را ویژه روستاهای گیلان برگزار کردیم و ۱۰۵۰ تیم شرکت کردند که علاوه بر ایجاد شور و نشاط، شاهد استعدادیابی پدیده های ورزشی هستیم.

 

وی با اشاره به قدمت ۵۰۰ ساله کشتی گیله مردی، اظهار کرد: کشتی گیله مردی در گیلان طرفداران زیادی دارد و لذا با حمایت استاندار گود کشتی گیله مردی را در حاشیه ورزشگاه سردار جنگل رشت راه اندازی خواهیم کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر امسال در گیلان برگزار خواهد شد، گفت: فرمانداران و شهرداران جهت ایجاد زیرساخت های ورزش همگانی باید اهتمام داشته باشند.

 

وی از برگزاری ۳۴۴ کارگاه آموزش ازدواج آسان در گیلان خبر داد و عنوان کرد: یک برنامه تحولی در حوزه جوانان و جوانی جمعیت داریم که با کمک ۲۸ دستگاه شهرستان به شهرستان اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار