کد خبر : 59706
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹

در شرکت توزیع برق گیلان چه ‌می‌گذرد؟

بازنشستگانی که با دریافت یک میلیارد تومان سنوات، همچنان در هیات مدیره می‌تازند!

بازنشستگانی که با دریافت یک میلیارد تومان سنوات، همچنان در هیات مدیره می‌تازند!

جمشید طالبی و حسین علی بوستانی هریک با ۳۸ سال سابقه، از بازنشستگان هیات مدیره هستند که در مجموع با دریافت افزون بر یک میلیارد تومان سنوات بازنشستگی، همچنان در شرکت توزیع برق گیلان فعالیت می‌کنند!

به گزارش گیلانستان، پایگاه خبری تحلیلی گیل نامه در مطلبی نوشت:

درحالی هفته گذشته حکم سرپرست جدید شرکت توزیع برق استان گیلان آن هم به استناد مصوبه هیات مدیره این شرکت انتشار یافت که طبق اسناد متقن و غیرقابل انکار ، صدور این حکم بدون انجام تشریفات قانونی توسط شرکت توانیر انجام شده بود و مبتنی بر همین خلا قانونی، به دستور وزیر نیرو و برای بررسی های بیشتر، متوقف شد.

با دقت در متن حکم محمدتقی مهدی زاده بعنوان سرپرست شرکت توزیع برق گیلان، به مصوبه هیات مدیره این شرکت استناد شده بود درحالی‌که اصلا مصوبه ای در این خصوص وجود نداشته و خبرها حاکی‌ست که هیات مدیره موصوف، پس از صدور حکم و تاکنون، دو بار با فشارهای بیرونی تشکیل جلسه داده اند تا انتخاب مهدی زاده را مصوب کنند ولی جالب تر (و شاید تاسف بار تر ) اینکه مصوبات به دلیل عضویت دو بازنشسته در آن، با ابهامات و تردیدهای حقوقی جدی مواجه است.

جمشید طالبی و حسین علی بوستانی هریک با ۳۸ سال سابقه، از بازنشستگان هیات مدیره هستند که در مجموع با دریافت افزون بر یک میلیارد تومان سنوات بازنشستگی، همچنان در شرکت توزیع برق گیلان فعالیت می‌کنند!

مردم گیلان از طالبی که سابقه مدیرعاملی شرکت توزیع برق گیلان را دارد؛ خاطره ای خوش ندارند و او پس از انتقادات وسیع مردمی و رسانه ای پس از بحران برف سال گذشته که تنگناهای وسیعی در حوزه برق برای هم استانی ها بوجود آورد؛ از پست مادام العمری خود کنار گذاشته شد ولی با وجود بازنشسته شدن، همچنان در قامت رئیس هیات مدیره این شرکت، در تصمیم گیری ها صاحب نفوذ است که یکی از نمونه های اخیر آن، همین تلاش ها برای اجرای حکم سرپرستی مهدی زاده است.

بوستانی نیر با ۳۸ سال سابقه، دیگر عضو بازنشسته هیات مدیره و از افرادی‌ست که در این تصمیم، نقش آفرینی کرده است.

از قوانین و بخشنامه ها اینگونه استنباط می‌شود که این دو فرد ، مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستند زیرا به استناد ماده واحده قانون اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است.

با توجه به آنکه شرکت توزیع نیروی برق استان به نحوی از انحاء از بودجه دولت نظیر اعتبارات ملی و تملک دارایی های استانی استفاده می‌کند؛ می تواند مشمول قانون فوق الذکر می باشد.

سیاست تحسین برانگیز وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران با رویکرد فراخوان عمومی که منجر به شایسته‌گزینی در به‌کارگیری نیروهای انسانی در این وزارتخانه بوده؛ ایجاب می‌کند روابط عمومی شرکت توانیر و البته دستگاه های نظارتی، در ارتباط با موضوعات فوق الذکر که سوالات زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده، روشنگری نمایند چراکه تعارض های آشکاری دارد که پاسخ هایی قانع کننده و مستدل می‌طلبد.

گیلانستان آمادگی انتشار هرنوع پاسخی از سوی آقایان طالبی و بوستانی را بر اساس قانون مطبوعات دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار