کد خبر : 17385
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1396- 47: 16

بازنشستگی ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان تا ۸ سال آینده/ رد طرح دولت درباره تعیین تکلیف حق تدریسی‌ها از سوی مجلس

بازنشستگی ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان تا ۸ سال آینده/ رد طرح دولت درباره تعیین تکلیف حق تدریسی‌ها از سوی مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بحث تعیین تکلیف حق تدریسی‌ها آمار و تعداد دقیق نبود، اگر تعداد دقیق را اعلام بکنند وعدم مغایرت با قانون اصل ۷۵ را نداشته باشد مشکلی ازاین‌جهت نیست و طرح تصویب می‌شود و باید برای حل این مسئله برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در نشست خبری امروز بابیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ حدود ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد اظهار کرد: جایگزین این افراد از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت‌معلم، فراخوان نیروهای علاقه‌مند فارغ تحصیل دانشگاه‌ها و کسانی که در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها تجربه‌دارند صورت می‌گیرد.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف بحث حق تدریسی و پیش‌دبستانی‌ها افزود: این طرح در مجلس رد شد و دلیل رد هم این بود که آموزش پرورش آمار دقیقی به کمسیون اعلام نکرد.

وی افزود: در بحث تعیین تکلیف حق تدریسی‌ها آمار و تعداد دقیق نبود، اگر تعداد دقیق را اعلام بکنند وعدم مغایرت با قانون اصل ۷۵ را نداشته باشد مشکلی ازاین‌جهت نیست و طرح تصویب می‌شود و باید برای حل این مسئله برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: برای حل این موضوع در حال جمع‌بندی هستیم و تا آخر شهریور این طرح را در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس می‌گذاریم و در آنجا تصویب و در مهرماه در صحن علنی مجلس قرائت می‌کنیم.

عباسی بابیان اینکه سهم استان گیلان در بحث نوسازی مدارس خوب، اما کافی نبود گفت: به دلیل رطوبت، ماندگاری تأسیسات کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل باید در بحث سازه و ساختمان یک نگاه ویژه به گیلان باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تجهیز نوسازی مدارس سه میلیارد دلار تصویب‌شده است افزود: مدارس باید استانداردسازی شوند و باید نیاز امروز دانش آموزان را تأمین کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار