کد خبر : 18583
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

“باز باران” مسئولان استان گیلان را بیدار نکرد + تصاویر

“باز باران” مسئولان استان گیلان را بیدار نکرد + تصاویر

بارش باران در رشت و برخی دیگر از نقاط استان سبب بروز آبگرفتگی و عدم امکان عبور و مرور در برخی مناطق شد.

به گزارش گیلانستان، شهر رشت در زمینی مسطح و هموار به ارتفاع 5 متر از سطح آب‌های آزاد قرار دارد و رژیم بارشی سواحل دریای کاسپین عمدتاً از سامانه‌های پرفشار شمالی است که قادر است در زمانی کوتاه میزان بارندگی زیادی داشته و همچنین دما را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

نزول رحمت الهی در مرکز استان گیلان عموماً منجر به آب گرفتگی گسترده در سطح شهر و تحمیل خسارت‌های مالی و گاهی جانی بوده که شکایات بسیاری را از سوی مردم به مسئولان و مدیران ادوار مختلف شهری و استانی را به‌همراه داشته است.

اما این بار هنوز مدت زیادی از تجربه آبگرفتگی و مشکلات آن برای مردم لنگرود نگذشته است که با بارش باران، بخش‌های مختلفی از استان گیلان و مرکز استان به‌علت بارش باران دچار آبگرفتگی شد و مشکلاتی را برای عبور و مرور مردم ایجاد کرد.

هر ساله با شروع فصل بارندگی نگرانی‌های مردم شهر رشت نیز آغاز می‌شود زیرا تجربه به آنها ثابت کرده است که با بارش چند ساعته باران برای مدت طولانی آسایش آنها سلب می‌شود.

با وجود تجربه همیشگی بروز این مشکل به‌ویژه در شش ماهه دوم سال اما کماکان مسئولان استان و شهرستان رشت هیچ تدبیر و اقدام پیشگیرانه‌ای را برای حل این معضل در نظر نگرفته‌اند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار