کد خبر : 70315
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400- 02: 18

باز شدن گره‌های بزرگ با دستان کوچک/ برپایی سفره‌های نذری حضرت رقیه(س) در کانون‌های مساجد

باز شدن گره‌های بزرگ با دستان کوچک/ برپایی سفره‌های نذری حضرت رقیه(س) در کانون‌های مساجد

پنجمین روز ماه صفر مصادف با روز شهادت حضرت رقیه(س) است و هرساله خیل عظیم عاشقان حسینی سفره حضرت رقیه (س) پهن می‌کنند و این بار کانون‌های مساجد میزبان این کار بودند.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری؛ کودکان شهید امام حسین(ع)، سند مظلومیت و حقانیت حرکت حق طلبانه اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانش در عاشورا و قیام نهضت حسینی هستند،‌یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیرگذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است.

روز پنجم صفر یادآور تلخی خاطرات اسرای کربلا و سالروز شهادت حضرت رقیه (سدر خرابه شهر شام است که هر ساله ارادتمندان به بی‌بی سه ساله اقدام به برگزاری مراسم‌های گوناگون و برپایی سفره‌های نذری می‌کنند.

روز گذشته در اقصی نقاط گیلان، همه به سفره‌ای دعوت بودند سفره‌ای که صاحب آن دختری سه ساله بود، دختری که دیدگانش خیلی زود به تماشای پلیدی‌ها باز شد، هنوزم که هنوز است گره‌های بسته زندگیمان را با دستان پرمهر و کوچک حضرت رقیه(س) باز و وقتی مشکلی گریبانگیر می‌شود، سفره بی‌بی سه ساله را پهن می‌کنیم.

این سفره‌ها بهانه‌ای بود تا کودکان قصه حضرت رقیه(س) را نجوا کنند، آمده بودند تا از همین سنین درس صبر و ایستادگی را در لوح وجودشان هک کنند، این مراسم‌ها حضرت رقیه‌ای هم داشت که با نقش‌آفرینیشان خود را جای کودک سه ساله امام حسین(ع) گذاشته بودند.

در این جمع دخترانی هم بودند که طعم تلخ نبود پدر را چشیده باشند و همچون دختر سه ساله امام حسین(ع) بی‌تاب غم دوری پدر باشند، آری دختران شهدای مدافع حرم در این مراسم‌ها حضور داشتند و خیلی خوب حضرت رقیه(س) را درک کردند.

«سودابه وحدانی» با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: مراسم و سفره نذری شهادت حضرت رقیه(س) در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: این مراسم با نقش‌آفرینی یکی از کودکان کانون در نقش حضرت رقیه(س) برگزار شد.

وی با اشاره به حقیقت غیر قابل انکار شخصیت هرچند کوچک اما اقیانوس گونه حضرت رقیه(س) در حادثه عظیم کربلا گفت: با توسل به فرزند کوچک اباعبدالله الحسین(ع) گره مادی و معنوی شیعیان باز خواهد شد.

وحدانی تصریح کرد: سفره حضرت رقیه(س) از سفره‌های بسیار مجرب است و به عقیده بسیاری از مردم برای نذر و حاجتی از قبیل شفای بیمار و صحت مسافر و خانه خریدن و زیارت رفتن موثر می‌باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: هدف از برپایی سفره نذری حضرت رقیه(س) نشان دادن مظلومیت شهدای کربلا به ویژه دختر سه ساله ارباب و همچنین انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل‌ها به ویژه کودکان است.

«حسین سوات‌پور» با اشاره به اینکه مراسم سوگواره سه ساله حسینی در مسجد سنگ‌بست برگزار شد اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این مراسم, بزرگداشت شعائر اهل بیت (ع), آشنایی با نازدانه اباعبدالله (ع), ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و آشنایی نسل جوان با روحیه حماسی و ایثارگری و صبوری حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است تا آن را فرا و در زندگی خود به کار گیرند.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت سنگ‌بست ماسال افزود: این برنامه هر سال در پنجم صفر با حضور گسترده مخاطبان در محوه بیرونی مسجد برگزار و سفره بزرگ حضرت رقیه (س) پهن می‌شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا, بر رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مراسم تاکید و گفت: این شیوه‌نامه‌ها به گونه‌ای رعایت شد تا سلامتی حاضران و عزاداران، تضمین شود.

همچنین هیئت مذهبی روضه‌الحسین(ع) ماسال اقدام به برگزاری سفره بزرگ حضرت رقیه(س) در جوار شهدای گمنام ماسال کرده بود که این مراسم همراه با سخنرانی و مداحی بود.

می‌گویند باب الحوائجی، با دستان کوچکت گره‌های بزرگی را باز می‌کنی، ارادتمندان به درگاهش می‌گویند اگر خواهشی از پدرت داشتیم، در خانه شخصیتی هرچند کوچک اما اقیانوس گونه تو را دق الباب کنیم، بانوی کوچکی که ولایت مداری، علاقه و عشق دو جانبه پدر و تو به تصویر آسمان کشیده شده است.

 

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار