کد خبر : 1130
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394- 00: 22

باقری خطیبانی: کارخانه‌های میلیاردی و منفعت طلبی؛ عاملی برای دور شدن از راه شهدا

باقری خطیبانی: کارخانه‌های میلیاردی و منفعت طلبی؛ عاملی برای دور شدن از راه شهدا

آقا فرهاد عزیز! متاسفانه صحیفه نور بسته شد! کسی دیگر وقت سرزدن به سفارش امام را ندارد؛ وضعشان آنقدر خوب شده که از آمدن به شورا پشیمان شده اند.

به گزارش سرویس اجتماعی “در گیلان“، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت دلنوشته ای پیرامون قضایای پیش آمده در انتخاب اعضای کمسیون فرهنگی شورا و حذف شدن فرهاد شوقی از این کمیسیون نوشت که متن کامل آن را در زیر می خوانید:

امام خامنه ای: فرزندان شهدا بدانند که پدران آنان موجب شدند که اسلام، در چشم شیطانها و طاغوتهای عالم، ابهت پیدا کند.

چه کسی به آقا فرهاد رای نداد؟!

یکشنبه ای که گذشت شبی به یادماندنی برایم بود!… فکر می کردم شاید با دوستانی که ادعای رزمندگی! و همراه بودن با انقلاب و نظام را داشته اند، بتوانم قادر باشم یک بار دیگر چهره فرزندان و خانواده معظم شهدا را شاد نمایم ولی افسوس!…

انگار دنیا دنیای معامله است؛ “دفاع مقدس و ولایتمداری” برای ما شده شعار، در عمل همه با هم بیگانه ایم.

خوب یادم هست سردار عبدالله پور عزیز برای جلسه کنگره شهدا جمعی از اعضای محترم شورا را دعوت کرده بودند. برخی از آن دوستانی که سعادت حضور و همراهی با شهدا را نداشتند و حتی تا امام زاده هاشم(ع) هم با ما نبودند، در کمال تعجب خود و جامعه را بدهکار شهدا می دانستند.

برایم روز خوبی بود که گفتم شاید غربت شهدا و سعادت نداشتن حضور در ۸ سال دفاع مقدس اثر خود را گذاشته است! باید به اینگونه حرکتها امیدوار شد؛ بدگمانی را از خود دور نمودم.

متاسفانه ۵ مهر ۹۴ که سپری شد متقارن با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود… جلسه علنی شورا شروع شد؛ اکثریت اعضا به ایثارگران علی‌الخصوص فرزند برومند شهید حسین شوقی دانشجوی دکتری رشته عمران یکی از چهره های فرهنگی استان و شهر به عنوان یادگار شهید تبریک گفتند.
بعد از بررسی لایحه و اعلام وصول نوبت به انتخاب اعضای کمیسیون های شورای شهر در سال سوم شد. وقتی رای گیری اعضای کمیسیون فرهنگی آغاز شد، اسم فرهاد عزیز مثل دو سال قبل به چشم می خورد که متاسفانه از ۱۵ رای حاضر ۷ رای آورد که با یک رای کمتر نتوانست به عضویت کمسیون در آید! اینجا بود که مظلومانه خطاب به دوستان به اصطلاح ارزشی اعلام کرد: این هدیه شما در هفته دفاع مقدس به بنده بود!
آقا فرهاد عزیز! متاسفانه صحیفه نور بسته شد! کسی دیگر وقت سرزدن به سفارش امام را ندارد… وضعشان آنقدر خوب شده که از آمدن به شورا پشیمان شده اند... داشتن کارخانه هایی که هر دستگاهش میلیاردها تومان قیمت دارد و منفعت طلبی های عده ای باعث شده راه و روش امام راحل در وجودشان کم رنگ شود!
کمتر کسی است که به فکر فرمایشات امام خمینی(ره) باشد که فرمودند نور چشمان عزیزم فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسراء و مفقودین من به شما سلام و درود می فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلابمان ذخیره های عظیمی چون شما عزیزان داریم، را باید در بایگانی ها پیدا کرد.
منِ بسیجیِ ساده اندیش در تلاشم تا باز در دفتر ذهنم خاطرات دوران عزت و شرف را محفوظ نگه دارم و حتی باورشان نخواهد شد که زینت بخش طاقچه اتاقم هنوز پوتین غرق به خون همسنگر شهید هست و چند تکه ترکش بی شکل و احتمالا بی معنی!
آقا فرهاد! یکشنبه وقتی بعد از پایان صحن علنی شورا در جلسه سرداران هشت سال دفاع مقدس رفتیم، وقتی سردار محترم جناب آقای عبدالله پور فرمودند هرکس از بهترین دوست شهید خود نامی ببرد، شما همراه با بغضی در گلو فرمودید سه سال داشتم که پدرم شهید شد و نه خاطری از ایشان دارم و نه عکس یادگاری
آن شب که خانه آمدم تا طلوع خورشید خواب به چشمانم نیامد که نیامد، یک لحظه به یاد حرف های حاج امیر ثاراللهی پاسدار جانباز از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس افتادم.
باز با عرض جسارت به حاج امیر می گویم داداش تمام آن دوران تمام شد؛ وصیت، اهداف، راه و روش شهدا را باید در موزه ها پیدا کنیم!
برادر عزیزم! یک روز آقای مدیر با فرزندان شهدا دیدار داشت، میدانید چه گفت؟! با توهین و حقارت فراوان به آنان بی ادبی کرد و گفت شما مثل... آمدید و باید مثل… بروید!!!

امروز عده ای در تلاشند تا آخرین نشانه های ۸ ساله جنگ را از میدان دور کنند. دوران مصیبت و اندوه را در کوچه های شهر می توان مشاهده کرد.

فرهادجان! بهتر بگویم، عده ای به دنبال ایجاد سنگ فرش و بتن چند خیابان هستند که پیاده راه فرهنگی بسازند تا کوچه ها و خیابانهای شهرمان از اسامی مقدس شهدا به لاله، نسترن و “شقایق” تبدیل گردد! اجرشان مشکور..!

آخر امروز روز تحول و بهسازی است، روز امید و طراوت، سلام و صبح بخیر و ترنم شادی، ساز و آواز، گل و بلبل و… ولی با کمال تاسف نوای دعای کمیل را به کلی فراموش کرده اند!

فرهاد عزیز! باید غریبانه به انتظار سقوط بنشینیم و متاسفانه بعید نیست با اینهمه تلاشهای اصلاح گرایانه آقایان مدعی، در دوره های بعدی اثری از شما در عرصه های مختلف نبینیم!…

والسلام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار