کد خبر : 4259
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1395- 09: 18

باقری شهردار رشت را به مناظره دعوت کرد/ “حجت جذب” رسما معارفه و عضو شورای شهر رشت شد

باقری شهردار رشت را به مناظره دعوت کرد/ “حجت جذب” رسما معارفه و عضو شورای شهر رشت شد

صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت با یکساعت تاخیر و قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش درگیلان، صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت با یکساعت تاخیر و قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی برگزار شد.

http://uupload.ir/files/bqvx_06.jpg

۱۷:۰۵؛ فرهاد شوقی به عنوان منشی جلسه فرازهایی از وصیت نامه شهید حسین شیرینی را قرائت کرد.

۱۷:۰۸؛ محمدعلی رفیعی نوده، رئیس شورا نیز ضمن تسلیت درگذشت امام خمینی، شهادت آیت الله احسانبخش و قیام خونین ۱۵خرداد را گرامی داشت.

۱۷:۰۹؛ فاطمه شیرزاد در خلال جلسه، مانع عکاسی خبرنگار خزرآنلاین شد و دقایقی نظم جلسه را برهم زد!

۱۷:۱۰؛ محمدعلی رفیعی نودهی خطاب به شیرزاد اظهار داشت: عضو شورا حق ندارد مانع عکاسی خبرنگار شود و یا دوربین اش را کنترل کند.

http://uupload.ir/files/da0v_09.jpg

۱۷:۱۱؛ سید عیسی مهدوی فرماندار رشت جهت معارفه حجت جذب عضو دوم علی البدل شورا، وارد صحن شد.

۱۷:۱۲؛ سید عیسی مهدوی تصریح کرد: تا زمانی که دکتر منوچهر جمالی وارد مجلس نمی شد و در مجلس رسماً شروع به فعالیت نمی کرد، قانوناً نمی توانستیم آقای جذب را معارفه کنیم.

۱۷:۱۶؛ محمدعلی رفیعی نودهی، متن استعفای منوچهرجمالی را قرائت و به رأی گذاشت.

http://uupload.ir/files/20kb_08.jpg

۱۷:۲۳؛ حجت جذب دومین عضو علی البدل شورا مطابق قانون شوراها، درپیشگاه قرآن، اعضاء شورا و خبرنگاران سوگندنامه عضویت در شورای شهر را قرائت و رسماً بعنوان عضو شورا مشغول به کار شد.

۱۷:۴۱؛ فرماندار رشت به افزایش نرخ کرایه ها اشاره و تصریح کرد: مردم شدیداً نسبت به افزایش کرایه ها معترض بودند و افکارعمومی این نرخ را نمی پذیرند.

وی ادامه داد: براساس تنظیم بازار می بایست نرخ ۶ درصد افزایش پیدا می‌کرد. من به شورا پیشنهاد دادم تا به افکار عمومی توجه کنند و پرونده را به شورای حل اختلاف بفرستند. این مصوبه هیچ جایگاه قانونی ندارد و زمانی که دولت نرخ تورم را پائین آورده، چطور نرخ کرایه ها را بالا می برند!؟ مردم شرایط خاص اقتصادی خود را دارند و زمانی که نه نرخ بنزین و نه ارزاق افزایش نیافته گرانی کرایه حمل و نقل آنهم بیش از ۴۰ درصد درست نیست.

مهدوی اظهار کرد: شما نماینده مردم اید و شما باید از حقوق مردم دفاع کنید نه من! مردم و بخشداران از تمامی بخش های شهرستان رشت مراجعه می کنند و به افزایش نرخ کرایه ها معترض اند.

مهدوی همچنین خواستار تجدیدنظر و کاهش نرخ مصوب تعرفه بهای خدمات سازمان آرامستانها شد.

۱۸:۰۵؛ فرماندار از صحن علنی شورا خارج شد.

۱۸:۰۷؛ محمود باقری خطیبانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به رئیس و اعضای محترم شورای کلانشهر رشت، شهروندان فهیم و خبرنگاران زحمتکش از حضور میلیونی مردم قدرشناس و ولایتمدار ایران اسلامی در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) تشکر کرد.

عضو شورای شهر رشت افزود: شهادت جهانگیر جعفری نیا چهاردهمین شهید مدافع حرم گیلان را به امت حزب الله و به ویژه خانواده این شهید سرافراز تبریک و تسلیت میگویم.

http://uupload.ir/files/dzsm_29.jpg

وی ادامه داد: در جلسه گذشته شورای اسلامی کلانشهر رشت شاهد سخنانم بودید، قبل از هر سخنی از تمامی عزیزانی که در یک هفته گذشته با تماسهای تلفنی یا حضوری حقیر را مورد لطف قرار دادند تشکر میکنم و بار دیگر اعلام میکنم “من محمود باقری! نماینده مردم رشتم، وکیل البلدیه نیستم که در مورد تخلفات شهرداری سکوت کنم” نزدیک به سه سال از آغاز فعالیت شورای چهارم میگذرد، شورایی که به نمایندگی از مردم باید مطالبه گری کرده، ناظر شهردار و امورات شهرداری باشد و قانون گذاری کند.

باقری اظهار کرد: سروران عزیز! در حوزه نظارتی شورای شهر رشت امروز شاهد ضعف هایی هستیم که بخشی از آن مربوط به “نشست های شبانه” برخی با شهردار رشت میشود! این نشستها از همان جنس نشست هایی است که برادر همرزمم جناب آقای نیکومنش به آن در دوران جناب خلیلی اعتراض داشتند و امروز هم قطعاً معترضند! شاهد انتقال وجه ۱۰ میلیونی از حساب شهرداری به کارت همسر ثابت قدم، شهردار رشت و تخلف آشکار مالی هستیم! و بدتر از آن اینکه شهرداری در آستانه ورشکستگی است! عده ای از آقایان و خانمها! شهرداری را با پارک بازی اشتباه گرفته اند و بجای خدمت به مردم به دنبال بازیهای کودکانه خود هستند! و با الهام از شیاطین غربی به مدل های انتخاباتی تبدیل شده اند!

وی بیان کرد: رئیس و اعضای محترم کلانشهر رشت! شهر را از گرفتاری به بلاهای کودکانه مهروز کوچولو و دوستان نادانش نجات دهید! شهردار رشت باید به صدها سؤال شورانشینان جواب دهد! تکرار میکنم تا مردم پاسخشان را بگیرند؛ آقای شهردار! ماجرای انتقال ۱۰ میلیونی به حساب … را بیان کنید! آقای ثابت قدم! علت بیش از دوهزار حکم در شهرداری رشت و برهم زدن آرامش روانی کارکنان را توضیح دهید. آقای شهردار! چرا پیاده راه “فرنگی” رشت به شکل مصوب اولیه اجرا نشد و به قول معاون استاندار گیلان حتی چند درصدش شبیه طرح اولیه نیست؟ البته جا دارد از رای انقلاب شورانشینان در مسکوت گذاشتن اختصاص اعتبار به این پروژه با انحراف ۳۰۰ درصدی تشکر کنم. آقای شهردار! میزان پرداختی های ماهانه به مشاوران شهرداری از کدام محل تامین می شود و به چه میزانی است؟ مهروز جان! چرا کمک هزینه مصوب به تیم محبوب مردم ورزش دوست رشت یعنی سپیدرود را پرداخت نکردید؟

باقری اذعان داشت: شهروندان فهیم و قدرشناس رشت! محمود باقری جانباز جنگ سخت آماده جانبازی و شهادت در عرصه جنگ نرم است! محمود با همان روحیه انقلابی گری فریاد می زند که در برابر همه شما مسئول است! مسئول حفظ بیت المال، مسئول مبارزه با دزدیها و زشتیها … .

عضو شورای شهر رشت افزود: خداوند متعال در آیه شریفه ۵ سوره مبارکه نسا فرمودند که: چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما! مقام معظم رهبری در تفسیر این آیه شریفه میفرمایند: ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فى سَبیلِ اللهِ وَ المُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّسآءِ وَ الوِلدان؛(۱) چرا جهاد نمیکنید، مقاتله نمیکنید، نبرد نمیکنید در راه خدا – و بلافاصله [میگوید ]- و در راه مستضعفین، براى نجات مستضعفین؟ این احساس مسئولیّت است؛ یعنى شما برو جان خودت را به خطر بینداز و جانت را کف دستت بگیر در میدانهاى خطر، براى اینکه مستضعفان را نجات بدهى؛ معناى این، همان مسئولیّت است دیگر.

وی تصریح کرد: امروز با هزینه بیت المال و هزینه ای که مردم میپردازند در پروژه ای که ۳۰۰ درصد انحراف دارد واقعا به مردم رشت ظلم شده است!

باقری اظهار کرد: رئیس و اعضای محترم شورای کلانشهر رشت، شهروندان فهیم و خبرنگاران زحمتکش برخی برای دیدار های خانوادگی خویش در استان خاص ماهانه از بیت المال هزینه سفر میکنند و خودروی بیت المال را هزینه لذت و شهوت جوانی فرزندشان میکنند! مردم فهیم رشت! از شماها میپرسم آیا این فرد میتواند نگهبان خوبی برای حفاظت از حق شما باشد! فردی که به پول بنزین ماهیانه هم رحم نمیکند! آژانس شبانه روزی با هزینه بیت المال در اختیار داشته و خودروی بیت المال را در اختیار فرزندش قرار داده تا در شهر جولان کند!؟ آیا هزینه ایاب و ذهاب این فرد را باید مردم رشت بپردازند!؟

وی ادامه داد: آقای ثابت قدم! شهردار محبوب وکیل البلدیه! شما را دعوت به مناظره در خصوص عملکرد ضعیفتان و تناقض گوییهایتان در یکی از مساجد شهر رشت و با حضور مردم فهیم، ولایتمدار و قدرشناس رشت می نمایم! هر چند این کار مرد میدان میخواهد و از شما این منش فاصله دارد! اینبار دعوتید تا در خانه خدا و در محضر مردم پاسخگوی سؤالات بیشمار مردم باشید!

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: اعضای محترم شورای رشت! جا دارد از خانم صدیقه ستاره شناس مدیر منابع انسانی شهرداری که در مورد سازمان‌های ادغام شده شهرداری گفت که انحالالی در کار نبوده بلکه ادغام صورت گرفته و اساسنامه ها تدوین شده و منتظر ابلاغ شیوه نامه از وزارت کشور هستیم تشکر کنم. ایشان در حضور شهردار رشت تایید کرد که هنوز وزارت کشور مصوبه ای در مورد انحلال و ادغام سازمانهای شهرداری نداشته و اقدامات شهردار کاملا غیرقانونی است!!! همین گفته ها سندی بر تخلفات در شهرداری است و اگر شورا سکوت کند که هرگز سکوت نخواهد کرد نشان از بی کفایتی شوراست!

وی اظهار کرد: آیا من مجرم ام که می گویم شهرداری ۱۷میلیارد تومان در دادگاه محکوم شد به این دلیل که وکیل شهرداری در دادگاه حضور پیدا نکرد!؟ متاسفم که شهرداری با هزینه بیت المال و پول شورا نشست میگذارد و به نمایندگان مردم توهین می کند و تهمت می زند. مجرم ام که می گویم مناقصات شهرداری را به فرزندان همین شهر بدهید!؟ شهردار به جای پاسخ به اعضاء شورا، ۲۱۰ صفحه کتاب خط بحران و التهاب علیه سه رسانه منتقد منتشر می کند!

عضو شورای شهر رشت در ادامه بیان کرد: نشست روز پنجشنبه شهردار برای این بود که هجمه ای تبلیغاتی ایجاد، بر برخی موضوعات سرپوش گذارد و منتقدین خود را به سکوت وادار کند!

باقری با اشاره به برخی اظهارات روز پنجشنبه شهردار رشت تصریح کرد: ثابت قدم گفته است که دوست جعفرزاده است! بله، ثابت قدم هرچه دارد از جعفرزاده است، اما همین آقا بارها درمورد جعفرزاده گفته است هرچه بدبختی میکشم از سر جعفرزاده است! جعفرزاده ای که برای ثابت قدم آبروی خود را گرو گذاشت.

وی با اشاره به مصوبه اجرایی شورا برای سازمان موتوری  اذعان داشت: شورا فقط حکم ماله کش را دارد.

عضو شورای شهر رشت افزود: هفته پیش گفته بودم شهردار استاد انحراف است و برخی ناراحت شدند! امروز میگویم که ثابت قدم استاد نیست، بلکه اسطوره انحراف است!

باقری خطاب به موسوی روزان گفت: آقای روزان شما که از زندگی من خبر دارید! می‌گوئید چون شهردار به من باج نداد نقد می کنم!؟ آقای روزان! جلسه پیش در حضور همه از شهردار پرسیدم تا حالا چیزی از شما خواستم و گفت نه. صوت آن نیز موجود است. شهردار رشت پرونده اش در شورای سوم باز است و بعد مارا به انحراف متهم می کند؟!

وی در پاسخ به انتقاد هفته قبل موسوی روزان درخصوص اعزام به سوریه گفت: آقای روزان به من گفتید چرا سوریه نرفتم!؟ یادتان نیست که قرار بود باهم به سوریه برویم و بعد شما نیامدید!؟ گفتید دانشگاه دارید!؟ قرار است که با سردار حق بین بزودی به سوریه برویم. من از تیر و ترکش نمی ترسم!

باقری بیان کرد: جناب ثابت قدم! در جلسه گذشته شورا اعتراف کردید که محمود باقری هرگز از شما تقاضای شخصی نداشته است! ولی شنیدم در جمعی برخی شورانشینان را به باج خواهی متهم کرده اید! بابت این گفته هایتان در برابر مردم، خانواده های معظم شهدا و اعضای شورا مسئول هستید! لطفا و حتما اعلام کنید چه کسانی از شما باج خواسته اند! به من گفته اید منظورتان همان فشارهای بیمه ای، تهاتری و استیجاری است! ولی لطفا خودتان برای مردم شفاف بیان کنید و برایمان ثابت کنید که دروغگو نیستید! چون بنده به صداقت و پاک دستی نمایندگان مردم اعتقاد دارم و بازهم عرض میکنم که: خرمشهرها در راه است… و باید در مقابل فساد شهری رشت ایستاد: عزیزان من؟؟؟؟ امیدوارم تا دیر نشده حرکت کنیم! سرچشمه شايد گرفتن به بيل چوپر شد نشايد گرفتن به پيل.

وی در خاتمه ضمن دعوت از ثابت قدم برای مناظره در یکی از مساجد رشت تصریح کرد: می دانم ایشان جرات انجام چنین کاری را ندارد.

http://uupload.ir/files/fryz_28.jpg

۱۸:۵۰؛ مجید رجبی ویسرودی اظهار داشت: درخصوص پیاده راه مرکزی رشت، اینگونه است که پیمانکار نهایت می تواند ۲۵ درصد از مبلغ اولیه عدول کند، درصورت افزایش بیشتر باید مصوبه شورا را داشته باشد.

وی ادامه داد: پیمانکار پیاده راه مرکزی قراردادی با شهرداری ندارد و عده ای می گویند که می رود و شکایت می کند و دو برابر خسارت می گیرد! بر چه اساس می خواهد چنین کاری کند؟ این کاری که صورت گرفت خود تخلف است.

رجبی به نشست روز پنجشنبه شهردار رشت اشاره و تصریح کرد: در این جلسه ما را باج خواه خطاب کردید که مطابق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی این موضوع در دادگاه صالحه قابل پیگرد است.

۱۹:۲۹؛ جلسه بعدی شورا شنبه هفته آتی ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

۱۹:۳۰؛ ختم جلسه.

/خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار