کد خبر : 33838
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 بهمن 1397- 49: 18

بانوان ایرانی با از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس تاریخ‌ساز شدند

بانوان ایرانی با از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس تاریخ‌ساز شدند

نویسنده برجسته در حوزه حجاب و خانواده گفت: بانوان ایرانی با ایثار‌ و ازخودگذشتگی‌های خود در دوران دفاع مقدس نشان دادند که می‌توانند با فعالیت در عرصه‌های مختلف تاریخ‌ساز شوند.

به گزارش گیلانستان نعیمه اسلام‌لو صبح امروز در مراسم تجلیل از نویسنده برتر حوزه عفاف و حجاب در قالب طرح چهل قلم در رشت اظهار داشت: بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی موجب شد تا بتوانم در راستای مکتوب و خلق آثار فرهنگی در حوزه مهم حجاب و خانواده تلاش کنم.

نویسنده برجسته در حوزه حجاب و خانواده با اشاره به نگاه متعالی اسلام به جایگاه و ارزش زن در جامعه ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران ارزش‌ زیادی برای جایگاه زن در جامعه و حفظ ارزش‌های یک زن قائل شد و موجب ارتقاء این جایگاه در جامعه دینی شد.

اسلام‌لو با بیان اینکه امروز در بسیاری از بخش‌ها شاهد نادیده گرفتن  ارزش زن در جامعه هستیم افزود: در یکی از کتاب‌ها، زندگی‌نامه و فعالیت‌های بیش از ۱۰۰ بانوی جهادگر دوران دفاع مقدس ذکر شده است.

وی به داستان برکات حضور بانوان جهادگر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بنابراین بانوان با ایثار‌ و ازخودگذشتگی‌های خود نشان دادند که می‌توانند با فعالیت در عرصه‌های مختلف تاریخ‌ساز شوند.

همچنین پریسا کرمی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در مراسم تجلیل از نویسنده برتر حوزه عفاف و حجاب در قالب طرح چهل قلم در رشت اظهار داشت: موضوع حجاب یکی از نکات مهم و معنوی در نظام اسلامی ما به شمار می‌رود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب، اگر بانویی با توجه به استعداد و توانایی‌های خود در راستای رسیدن به جایگاه‌های مهم و ویژه علمی تلاش می‌کرد باید در مرحله نخست حجاب یا خیلی شاخصه‌های دیگر خود را کنار می‌گذاشت.

کرمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به مساله ارزش و حفظ جایگاه زن اهمیت زیادی قائل شد ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران همواره جایگاه رفیعی به زن در خانواده و جامعه داد و امام راحل نیز فرموده بودند که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.

وی با اشاره به زحمات نعیمه اسلام‌لو که یکی از نویسندگان برجسته کشوری در حوزه حجاب و خانواده به شمار می‌رود افزود: این نویسنده برجسته در راستای الگوسازی و ایجاد راهکار‌های نوین برای علاقه‌مندان بخش کتاب‌خوانی، تلاش‌های مهمی کرد که امیدواریم بتوانیم از زحمات ایشان قدردانی کنیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: جایگاه بانوان در مبانی اسلامی بسیار مقدس است و کتاب و کتاب‌خوانی نیز یکی از امور بدیهی و مهمی بوده که برای حرکت در مسیر دانایی و علم و دانش باید اهمیت زیادی برای آن قائل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابداری و جایگاه نویسندگان افزود: کسی که در راستای مکتوب کردن ارزش‌های الهی و اسلامی قلم در دست می‌گیرد و تلاش می‌کند در حقیقت یک مسیر معنوی و مهم را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه کتاب‌‌خوانی با تأثیرات مثبت زیادی بر روی افکار و سطح دانش افراد مختلف همراه است گفت: امام صادق(ع) نیز اشاره کرده بودند که باید علم و آگاهی را انتقال داده و مکتوب کرد و همچنان در راه ثبت، ضبط و مکتوب کردن علم تلاش شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گیلان با بیان اینکه مکتوب کردن و بیان ارزش‌های الهی و اسلامی با ثواب معنوی نیز همراه است افزود: خداوند متعال بر اساس استعداد و توانایی افراد، نوری را در قلب آنان ایجاد می‌کند که در راستای آن انسان بتواند به نتیجه‌های مهمی در زندگی برسد.

مهدوی با اشاره به اینکه انسان‌ها دانش و نور وجودی خود را از طریق نوشتن کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نشر می‌دهند تصریح کرد: دانش و نور الهی به‌واسطه قلب مؤمن قابل فهم بوده و این نور توسط مؤمن مکتوب ‌شده و در قالب کتاب در جامعه انتشار می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی‌(ع) در اوضاع و احوال بسیار حساس ولایت اراده کرده بودند که به مدت ۳ روز از خانه بیرون نروند تا بتوانند آیات نازل‌شده کتاب آسمانی قرآن کریم را تدوین و مکتوب کنند و تأکید بسیار زیادی نیز به مساله مکتوب و ثبت این آیات الهی داشتند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گیلان با اشاره به اینکه احساس تعهد برای نوشتن، ضبط کردن و ثبت ارزش‌ها و مبانی اسلامی از سیره ائمه اطهار(ع) به‌شمار می‌رود افزود: امام علی(ع) فرموده بودند که کتاب و کتاب‌خانه، باغ‌های اهل علم و علما هستند.

مهدوی با بیان اینکه اخلاص در نوشتن محتوای الهی و اسلامی نیز بسیار اهمیت دارد ابراز داشت: از نظر امام علی(ع)، علما صاحبان نور هستند و محل فراخ و امن این صاحبان نور، کتابخانه است بنابراین دین اسلام، مساله کتاب و کتاب‌خانه را مسئله بسیار مهمی دانسته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزار و عناصر مورد استفاده شیطان، قوه تخیل انسان است تصریح کرد: نویسندگان می‌توانند از قوه تخیل و عقل خود در مسیر درست و در راستای بیان و انتقال یک مطلب مناسب و مکتوب کردن آن استفاده کنند و این شیوه استفاده بسیار ارزشمند و مفید است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گیلان اظهار داشت: گاهی اوقات یک انسان با یک نوشته یا محتوای برخی کتاب‌ها چنان متحول می‌شود که در روند زندگی او نیز تأثیر می‌گذارد و اگر این تأثیرات مثبت باشد، حضرت حق برکات زیادی به زندگی آن انسان و نویسنده کتاب می‌دهد.

مهدوی به اهمیت محتوا و کتاب شریف نجم‌الثاقب از میرزا حسین نوری که در راستای احوالات حضرت ولی‌عصر(عج) به مکتوب رسیده است اشاره کرد و افزود: قلمی که برای ثبت ارزش‌ها و در راه رضایت خدا و حضرت ولی‌عصر(عج) در دستان یک نویسنده قرار بگیرد، آن قلم و نوشته مقدس است.

به گزارش تسنیم، در جریان این برنامه برخی از علاقه‌مندان و مطالعه‌کنندگان کتاب‌های نعیمه اسلام‌لو از ایشان سوالاتی پرسیدند و جواب خود را دریاف کردند و در انتهای مراسم نیز از زحمات و تلاش‌های ارزشمند این نویسنده برجسته در حوزه حجاب و خانواده قدردانی شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار