کد خبر : 38622
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398- 30: 16

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

بانک‌ها، بنگاه‌دار شده‌اند/بانک‌ها عامل گرانی مسکن

بانک‌ها، بنگاه‌دار شده‌اند/بانک‌ها عامل گرانی مسکن

ئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بانک‌ها از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و تنها به بنگاه‌داری فکر می کند، گفت: بانک‌ها از پول مردم انباشت و به ساخت و ساز مسکن مشغول شدند و امروزه قیمت مسکن به صورت کذایی افزایش یافته است.

به گزارش گیلانستان محمد صادق حسنی ظهر امروز در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان گیلان با مدیران شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان در دفتر شهر صنعتی رشت با بیان اینکه در اوایل انقلاب گیلان در اعتبارات صنعت مغفول مانده، اظهار کرد: راه‌اندازی راه آهن ظرفیت خوبی در گیلان به وجود آورده و مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه واحد های صنعتی و تصمیم سازان صنایع استان باید مشکلات و موانع موجود را مطرح کنند، افزود: باید با مطرح کردن مشکلات صنایع و ارائه راهکارهای لازم موانع صنعتی از طریق درگاه‌های ملی توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین حوزه ارزش افزوده گفت: بیش از ۵۰ درصد درآمد مالی کشور از ارزش افزوده است هر چند ایرادات زیادی به نوع اخذ مالیات وارد است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به موانع تراشی بانک‌ها بیان کرد: بانک‌ها از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و تنها به بنگاه‌داری فکر می‌کنند.

حسنی با اشاره به کارهای غیر‌بانکی بانک‌ها افزود: بانک‌ها از پول مردم انباشت و به ساخت و ساز مسکن مشغول شدند و امروزه قیمت مسکن به صورت کذایی افزایش یافته است.

وی با  تأکید بر صادرات غیر نفتی ایران تصریح کرد: در صنعت باید تولیدات با حفظ ارزش افزوده صادر شود اما در کشور از یک سو تسهیلات گران ارایه می‌شود و کالای مشابه تولید وارد می@شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رها شدن ناحیه صنعتی در لشت‌نشا گفت: این ناحیه صنعتی کاملا رهاشده و علیرغم پیگیری‌های مستمر بی‌نتیجه مانده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فراموشی صورت جلسات در چند سال اخیر اظهار کرد: بخش صنعت به دلیل گستردگی‌ها باید سلسله نشست‌های تخصصی و مستمری برگزار شود.

حسن خسته بند با بیان اینکه نباید مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکننده وجود داشته‌ باشد، افزود: در تمام دنیا مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده دریافت می‌شود و این موضوع در دنیا تمام شده است.

 وی با تأکید بر حمایت از بخش‌های تولیدی گفت: نزول‌خوارتر از بانک‌های ایرانی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و این موضوع صدای مقام معظم رهبری را درآورده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی با زیر بخش‌های صنعتی تأکید کرد و گفت: گیلان در بخش‌های صنعتی بسیار ضعیف است و باید در فرصت کوتاه باقی مانده نشست‌های تخصصی، منوط به ارائه گزارش عملکرد باشد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار