کد خبر : 37801
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 خرداد 1398- 56: 16

رئیس سازمان اوقاف کشور:

باید از فرصت تحریم برای تقویت و رونق تولید ملی استفاده شود

باید از فرصت تحریم برای تقویت و رونق تولید ملی استفاده شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر حضور فعال این سازمان در رونق تولید و اشتغالزایی، گفت: باید از فرصت تحریم برای تقویت و رونق تولید ملی بهره گیری شود.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری اوقاف گیلان که در این اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان اوقاف با نام وقف عجین است، اظهار کرد: تعریف وقف با عبارت «حبس مال و تسبیل المنفعه» سبب شده که سنت حسنه وقف الزاماتی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف این بوده که از نیت واقفان تخطی نشود، افزود: عوائد موقوفه باید طبق نیت واقف هزینه شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه حفظ سنت حسنه وقف یکی دیگر از الزامات وقف است، گفت: این امر یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف بوده و بر همین اساس در حال حاضر تملک اعیانی متوقف شده است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه باید نوع نگاه نسبت به موقوفات تغییر کند، بیان کرد: وجود این نگاه که چون ملکی موقوفی است باید ارزان‌تر نسبت به سایر موارد اجاره داده شود قابل قبول نبوده و باید تغییر کند.

وی در ادامه بر حفظ منافع وقف و آبادانی تک تک موقوفات تأکید کرد و افزود: باید در حوزه اقتصادی جهت دار کار کنیم چرا که اقتصاد دانش بنیان ما را از تحریم بیرون می‌آورد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اعم از زمین و امکان سرمایه گذاری و همکاری برای شرکت‌های دانش بنیان در سازمان اوقاف، تصریح کرد: سازمان اوقاف تنها نباید در زمینه درآمد زایی تلاش کند بلکه باید در حوزه اشتغال، تولید و افزایش درآمد سرانه نیز ورود جدی تر داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت تحریم برای تقویت تولید و افزایش سرانه درآمد مردم استفاده شود، افزود: سازمان اوقاف با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال یعنی رونق تولید داشته باشد لذا نیازمند وجود پیوست اشتغال، سرمایه گذاری، سودآوری و ارزآوری در اجرای پروژه‌ها لازم است.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه به اجرای طرح افق در سطح بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: مراکز افق با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شاخص سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اعم از بقاع متبرکه و موقوفات عام را یکی دیگر از اهداف راه اندازی مراکز افق عنوان و بیان کرد: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیازهای فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان اولویت است زیرا داشتن دانش مدیریت احتماعی و توانمندسازی ارکان بقاع در مدیریت آسیب های اجتماعی ضروری است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار