کد خبر : 23540
تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲:۰۶

باید خاطیان طرح پیاده راه سازی مجازات شوند/ سازمان بازرسی اعلام کند که چه کسانی از این تخلف بزرگ حمایت کردند

باید خاطیان طرح پیاده راه سازی مجازات شوند/ سازمان بازرسی اعلام کند که چه کسانی از این تخلف بزرگ حمایت کردند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیاده راه فرهنگی شهر رشت را عامل ورشکستگی بازاریان نام برد و خواستار برخورد صریح دستگاه‌های نظارتی ازجمله سازمان بازرسی با حامیان شهردار متخلف رشت در اجرای طرحی ناقص و غیر عرف شد.

به گزاراش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به تجمع جمعی از بازاریان شهر مقابل استانداری مبنی بر رفع انسداد معابر در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: پیاده راه فرهنگی طرحی عجولانه از سوی شهردار قبلی رشت بود که بدون هیچ‌گونه پشتوانه مطالعاتی و کارشناسی درزمینه گردشگری و کسب‌وکار و بازار در شهر رشت اجرا شد.

وی با اشاره به همکاری برخی از نمایندگان و شوراهای اسلامی شهر رشت با شهردار در اجرا پیاده راه فرهنگی شهرداری افزود: بااینکه در همان زمان به شهردار، استاندار، وزیر کشور و مسئولان اجرایی نسبت به طرح پیاده راه فرهنگی رشت هشدار داده شد اما فایده‌ای نداشت و پروژه‌ای ناقص در هسته مرکزی شهر اجرا شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای این طرح مصالحی خارج از استان که در هیچ جا استفاده نمی‌شد وارد شهر رشت شد و هزینه‌ای هنگفت بر دست شهرداری گذاشت و آن را یکی از شهرداری‌های بدهکار کشور کرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اجرای طرح پیاده راه‌سازی هسته مرکزی شهر رشت را عامل ورشکستگی بازاریان محدوده آن نام برد و خاطرنشان کرد: مردم با اجرای این طرح سرگردان هستند که باید کجا خرید کنند و در آن‌طرف هم بازاریان با چک‌های برگشتی و عدم گردش کار در بازار روبرو شده‌اند.

کوچکی نژاد با اشاره به تعهد شهردار جدید رشت به مردم مبنی بر اینکه شرایط را برای عبور و مرور خودروها در پیاده راه فرهنگی رشت باز می‌کند تصریح کرد: همه مسئولان اعم از استاندار، شهردار و شوراهای اسلامی شهر رشت باید کمک کنند تا حقی را که هم از مردم و هم از بازاریان ضایع‌شده را استیفا کنند.

وی به لزوم تقویت بازرسی‌ها در رابطه با نظارت بر طرح اجراشده در شهر رشت تاکید کرد و گفت: شهرداری رشت اموال و سرمایه بیت‌المال را در مسیری صرف کرده که علاوه بر نداشتن سود حق بازاریان را هم ضایع کرده و اکنون باید خاطیان را در هرکجا که هستند مجازات کنند.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه سازمان‌های نظارتی باید کسانی که شهردار را در تخلف تشویق می‌کردند تا این طرح را اجرا کند را مورد ارزیابی قرار دهد افزود: سازمان بازرسی باید پیگیر باشد و نتیجه را اعلام کند که چه کسی حمایت کرد تا این تخلف و طرح غیر عرف پسند در هسته مرکزی شهر رشت که مرکز استان هست انجام بگیرد و مردم گرفتار شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه بازاریان با تجمع دوباره خواهان برگشت کسب‌وکار خود هستند بیان کرد: بازار رشت محل رونق و پویایی اقتصاد یک استان هستند و مسئولان باید پیگیری کنند تا این رفع انسداد هرچه سریع‌تر صورت بگیرد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار