کد خبر : 28792
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397- 58: 18

بایرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان شد

بایرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان شد

عباس بایرامی به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان معرفی شد.

به گزارش گیلانستان، در مراسمی با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، عباس بایرامی به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان معرفی و از زحمات رسول جلایی تقدیر شد.

سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: سپاه قدس گیلان برای همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی کامل دارد.

دریادار احمدرضا شهیدی فرمانده مرکز آموزش‌ تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم ضمن تجلیل از اقدامات سرهنگ رسول جلایی گفت: نیروی دریایی ارتش آمادگی کامل را برای همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات سرهنگ رسول جلایی اظهار داشت: سرهنگ جلایی تمام تلاش خود را انجا میداد تا از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کند.

علی‌اصغر جمشیدنژاد با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نشر ارزش‌های دفاع مقدس در میان مردم خاطرنشان کرد: هر چقدر فرهنگ نشر ارزش‌های دفاع مقدس مردمی‌تر شود ما موفق‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دفاع از انقلاب و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هیچگاه از نسلی که انقلاب را به پیروزی رساندند سلب نمی‌شود گفت: امروز شاهد هستیم که نیروهای بازنشسته شده انقلاب در جایگاه‌های غیراداری مختلف مشغول نشر مبانی انقلاب هستند.

عباس بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه نشر فرهنگ دفاع مقدس نیازمند تلاش تمام مردم است عنوان داشت: ساخت موزه دفاع مقدس استان گیلان اولویت نخست کار بنده در این جایگاه است.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: دوران دفاع مقدس با تکیه بر جوانان، حمایت خداوند و ایستادگی ملت ایران سپری شد.

رسول جلایی با بیان اینکه امروز کشور ما درگیری یک جنگ فرهنگی و اقتصادی است عنوان داشت: امروز باید بررسی کنیم که با چه ابزاری می‌توانیم از این برهه زمانی خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس و دستاوردهای آن باید نصب‌العین مسئول قرار بگیرد تصریح کرد: امروز ملت ایران بسیار توانمندتر و قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس است.

جلایی با اعلام اینکه امروز کشور باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقشه راه دارد خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاع از آرمان‌های دفاع مقدس را ایجاد کرده است.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان تدوین دانشنامه شهدای دفاع مقدس را بخشی از اقدامات دوران مدیریت خود دانست و گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار سند درباره شهدا در استان گیلان جمع‌آوری شده است.

وی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر ۴۰۰ فیلم و سریال در حوزه دفاع مقدس ساخته شده و ۳۰۰ کتاب در این حوزه به چاپ رسیده است افزود: امروز تعداد راویان دفاع مقدس در استان گیلان بیش از ۲ هزار نفر است.

جلایی با اعلام اینکه ۷۹ هزار دانشجوی استان گیلان درس اختیاری تاریخ دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها آموخته‌اند تصریح کرد: ساخت موزه دفاع مقدس استان گیلان به زودی وارد فاز اجرایی شده و در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر ۱۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگی دفاع مقدس هزینه شده است گفت: استان گیلان بیش از ۷۲ هزار رزمنده و یادگار دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره اعزام نخستین گروه سازماندهی شده بانوان به جبهه‌های دفاع مقدس از استان گیلان خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ درصد جمعیت استان گیلان در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار