کد خبر : 10421
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

با بدحجابی و بی‌حجابی باعث رنجش شهدا نشویم/ مردم گیلان محرومان را در شادی خود شریک کنند

با بدحجابی و بی‌حجابی باعث رنجش شهدا نشویم/ مردم گیلان محرومان را در شادی خود شریک کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردم نباید در ایام عید با رفتارهای خود باعث رنجش محرومان شوند گفت: افرادی که در ایام نوروز شاد هستند محرومان را نیز در شادی خود شریک کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی گفت‌و‌گویی با توجه به فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: سال 95 را با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌های آن به‌ خوبی پشت سر گذاشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه خدا را شاکرم از اینکه یک سال دیگر هم به من عمر داد تا بتوانم وظایف خود را در امور شخصی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی انجام دهم گفت: نوروز رسمی است که از گذشتگان و نیاکانمان به ما به ارث رسیده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نوروز فصل تغییر و تحول است تصریح کرد: گذشتگان فصل مناسبی را برای نوروز انتخاب کرده‌اند لذا در فصل بهار زمین و زمان در حال انقلاب و نو شدن هستند و در سال نو باید به فکر تغییر و تحول در خود باشیم.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین زندگی است و رسم نوروز را نیز به رسمیت شناخته است افزود: دید و بازدید و به جا آوردن صله رحم، رعایت بهداشت فردی، مبارزه با پلیدی‌ها و پلشتی‌ها از آداب نوروز است و اسلام نیز به این آداب تاکیدکامل دارد و لذا به همین علت اسلام نوروز را به رسمیت شناخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بعضی از آداب و رسوم در ایام نوروز و ایام نزدیک به نوروز به‌صورت خرافات دنبال می‌شود گفت: مراسم شب چهارشنبه آخرسال  با شکل خطرسازی که اکنون شاهد آن هستیم امری غیرشرعی است و این مراسم باید به شکل دیگری برگزار شود.

قربانی خاطرنشان کرد: مردم نباید در ایام عید با رفتارهای خود باعث رنجش محرومان شوند و لذا افرادی که در ایام عید شاد هستند محرومان را نیز در شادی خود شریک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به پاسداشت شهدا و خانوداه شهدا گفت: با بدحجابی و بی‌حجابی باعث رنجش شهدا و خانواده شهدا نشویم و با رعایت حجاب و عفاف مایه سربلندی شهدا باشیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی پنجشنبه , 3 فروردین 1402 - 0:34

سلام بنده تازه به شهر بوشهر سفر کردم متاسفانه اینقدر وضع حجاب در خیابانها و بازارهای این شهر فجیع بود که من ناخوداگاه به یاد این همه شهید که دادیم افتادم که بخاطر حفظ حجاب و عفاف جان شیرینشونو فدا کردن نمیدونم چرا مسئولان هیچ کاری نمیکنن بیشتر دختران و زنان نه تنها روسریها را برداشتن با کلی ارایش صورت و مو در انظار عمومی ظاهر میشوند

رفتن به نوار ابزار