کد خبر : 77776
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401- 58: 17

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گیلان:

با تغییر اتوبوسی مدیران در آموزش‌ و پرورش مخالفم/ سیاسی و جناحی مدیریت نخواهم کرد

با تغییر اتوبوسی مدیران در آموزش‌ و پرورش مخالفم/ سیاسی و جناحی مدیریت نخواهم کرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان سیاست‌های مدیریتی نظام تعلیم و تربیت را در دوره کنونی تبیین کرد و علاوه بر تأکید بر توزیع متوازن عدالت آموزشی و جوان‌گرایی نظام مدیریتی، از همه خواست تا به تداوم آموزش حضوری مدارس کمک کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد فائزی امروز در جمع خبرنگاران با حائز اهمیت برشمردن تعلیم و تربیت، اظهار کرد: در دوران کنونی نظام تعلیم و تربیت نیازمند همگرایی همه‌جانبه مردم و رسانه‌ها و توسعه گفتمان فرهنگی است.

وی تأکید بر جایگاه معلم در نظام آموزش‌وپرورش افزود: حفظ و ارتقای جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت باید موردتوجه قرار بگیرد و نشان دادن یک خطا از یک معلم خاطی در رسانه‌ها اقدامی غیرمنصفانه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به نقش خیرخواهانه معلمان در دوران کرونا، گفت: خیل عظیمی از محصولات بی‌بضاعت در دوران کرونا به همت معلمان صاحب تلفن‌های همراه هوشمند شده‌اند که این اقدامات در کنار سایر اقدامات نیکوکارانه و نوع‌دوستانه آن‌ها ظرفیت رسانه‌ای دارند.

فائزی جلوه‌های ایثار معلمان را بسیار گسترده برشمرد و افزود: معلمی یعنی پدر و مادر دانش‌آموز بودن و مصالح دانش‌آموز را مصالح خود دانستن که خوشبختانه در استان تمامی معلمان از همین نوع هستند و هنر رسانه نیز این است که طراز معلم را در تعالی فرهنگ معلمی، ارتقا ببخشد.

وی یکی از سیاست‌های کاری خود در دوره کنونی را عدالت در عملکرد مدیریتی برشمرد و گفت: یک بام و دو هوا در آموزش‌وپرورش قابل‌هضم نیست و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا در برابر فشارها و سفارش‌ها بایستم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان جابه‌جایی غیرمنطقی معلمان در مناطق محروم و کم برخوردار را ناعادلانه توصیف کرد و افزود: آموزش‌وپرورش ویترین جامعه است و ما باید با کار درست و‌ عادلانه پاکیزگی و عدالت آموزشی را به همگان نشان دهیم.

فائزی، بر لزوم جوان‌گرایی در آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: معدل سنی پست‌های آموزش‌وپرورش اعم از معاونین، مدیران، کارشناسان مسؤول و غیره در دوره کنونی جوان خواهد شد و این تغییرات معنادار و جوان گرا به‌صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت چراکه معتقدیم باید مدیر انقلابی برای آینده تربیت کنیم.

وی خروج ظرفیت‌های علمی از آموزش پرورش را یک خطر دانست و گفت: بسیاری از نخبگان آموزش‌وپرورش عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و یا در بدنه دستگاه‌های تابعه وزارت کشور می‌شوند که این آسیب بزرگ است و باید بهینه مدیریت شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان تغییر مطلوب را تغییری هدف‌گرا دانست و گفت: با اتوبوسی تغییر دادن مدیران در آموزش‌وپرورش گیلان مخالفم و به‌شدت به دنبال مدیران کارا، انقلابی و متخصص هستم و هیچ‌گاه با ذائقه سیاسی مخالف نبوده و سیاسی و جناحی مدیریت نخواهم کرد.

فائزی بر لزوم غلبه فرهنگی مدیران آموزش‌وپرورش بر دیگر عرصه‌ها تأکید کرد و گفت: چسبیدن به افراد برای پست گرفتن در آموزش‌وپرورش زیبنده نیست و هیچ‌گاه مقوله فرهنگ در آموزش‌وپرورش استان تخت تأثیر عوامل خارجی قرار نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه لباس فرهنگ هر پدیده‌ای را زیبا می‌کند، افزود: هرکسی قرار هست به مردم خدمت کند و خودش هویت پیدا کند باید به فرهنگ نزدیک شود البته این مسئله زمان‌بر بوده و نیازمند همراهی رسانه‌ای است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به آموزش حضوری مدارس، گفت: کشورهای توسعه‌یافته دنیا مدت تعطیلی مدارسشان حدوداً دو ماه بوده و اینکه مدارس تعطیل شوند خوب نیست چراکه افت تحصیلی، افزایش وزن، افزایش آسیب به چشم و دیگر آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

فائزی با بیان اینکه علیرغم همه آسیب‌های اجتماعی در مدارس بازشده و باید همه به ادامه آموزش حضوری کمک کنند، افزود: برخی از نگرانی‌ها طبیعی و منطقی است اما همه باید بدانند که از تعطیلی مدارس ضرر می‌کنیم و آموزش ضربه‌ای متحمل می‌شود که قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه میز سه نفره را در مدارس نمی‌پذیرم، گفت: جایگزین‌هایی نظیر استفاده بهینه از فضا، بهره‌گیری از فضاهایی چون نمازخانه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت دانشکده‌ها و ادارات برای آموزش حضوری دانش‌آموزان و حتی برگزاری کلاس‌های درس در فضای باز ازجمله اقداماتی است که پیش‌بینی‌شده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار