کد خبر : 9301
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1395- 47: 17

بحث حقوق‌های نجومی به‌ صورت جدی باید پیگیری شود

بحث حقوق‌های نجومی به‌ صورت جدی باید پیگیری شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه توقع دارد در مورد برخی از مشکلات چون حقوق‌های نجومی به‌ صورت جدی پیگیری انجام شود.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی ظهر امروز در جمع تشکل‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان گیلان با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به اینکه شناخت بعد حقیقی شخصیت حضرت زهرا(س) برای افراد قابل شناخت نیست اظهار داشت: هر انسانی مطابق با ظرفیت فهم و درک خود از شخصیت این بانوی بزرگ اسلام شناخت پیدا می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عمر حضرت فاطمه زهرا(س) کوتاه بود اما برکت عمر کوتاه این بانوی بزرگوار در ابعاد مختلف، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار بوده است افزود: برکت عمر کوتاه حضرت زهرا(س) به گونه‌ای بود که با گذشت هزار و ۴۰۰ سال سیره و تفکر زندگی این بانوی بزگوار همراه در جامعه ترویج می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه برکت عمر این بانوی بزرگوار اسلام تنها مختص عصر خود نبود خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) صاحب مکتب بوده و فکر، مدیریت و سیره زندگی این بزرگوار امروز در دنیا تاثیرگذار جلوه می‌کند.

وی با اشاره به دو جریان توحید و نفاق در جامعه و با تاکید بر اینکه این جریان را می‌توان به دو جریان کوثرگرایی و تکثرگرایی نزدیک دید  تصریح کرد: در جریان کوثرگرایی توحید، محبت و عشق به خدا وجود دارد و در جریان تکثرگرایی اشرفی گری، استکبار و ظلم به وضوح دیده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رفتار ما باید نمادی از رفتار، کردگار و گفتار امیرالمومنین علی(ع) باشد افزود: باید از محافل و جلسات سوگواری حضرت فاطمه(س) رفتار فاطمی را الگوبرداری کنیم.

رمضانی یکی از مهم‌ترین نقش های  رفتار حضرت فاطمه (س) در جامعه را نقش بیداری جامعه عنوان کرد و گفت: رفتار و سیره  عملی این بانوی بزرگوار می‌تواند الگوی بی‌نقص برای حال و آینده افراد جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در جامعه‌ای حاصل می‌شود که بیدار و آگاه باشد و جهل و بی‌دینی جامعه را به سوی نابودی پیش می‌برد تاکید کرد: اگر رشدی هم در جامعه بی‌دین وجود داشته باشد این رشد علمی و در تراز شخصیت و جایگاه انسانی نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جامعه‌ای که آگاهی وجود داشته باشد مسئولیت‌پذیری اساس آن جامعه محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: جامعه جاهل و ناآگاه بدون دارا بودن مدیریت صحیح به راحتی در معرض ظلم ستم و نابودی قرار می‌گیرد.

رمضانی با تاکید بر اینکه در هر جامعه‌ای علم و معنویت وجود نداشته باشد جامعه به راحتی به سوی استعمار پیش می‌رود افزود: علم و معنویت موجب قدرت، اقتدار و پیشرفت چشمگیر در جامعه می‌شود.

وی جامعه امروز را نیازمند علم و تخصص برشمرد و با اشاره به اینکه دانش آموزان می‌توانند با قرار گرفتن در مسیر علم و پیشرفت به جامعه خود خدمت کرده و موجب ارتقای رشد جامعه شوند تصریح کرد: تنها دانش است که انسان و جامعه را در مقابل حوادث مصون می‌دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه متخصصان باید مدیریت‌ها را در جامعه بر عهده بگیرند و گاه این مقوله مهم در جامعه به‌درستی رعایت نمی‌شود بیان کرد: اگر از علم به‌درستی در جامعه استفاده کنیم بر تمامی مشکلات چیره می‌شویم.

رمضانی تاثیرگذاری شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام را در دنیای امروز تاثیرگذار دانست و با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران جزو ۱۰ کشور برتر علمی جهان است گفت: توانایی‌های علمی، سیاسی، نظامی و فرهنگی ایران اسلامی در دنیا مطرح است.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با وجود ادعای دموکراسی در ۱۰۰ سال گذشته  باعث کشته شدن بیش از ۱۰۰ میلیون انسان بی‌گناه شدند تصریح کرد: با وجود این حقایق، این کشورها دین اسلام را به خشونت و خشونت‌گرایی متهم می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام ۸۰ جنگ به پیامبر گرامی اسلام تحمیل شد خاطرنشان کرد: مسلمانان در تمامی طول تاریخ قربانی خشونت‌گرایی بودند و این امر امروز در دنیا به روشنی پیدا است.

رمضانی با بیان اینکه نمی‌توان گفت که در کشور هیچ گونه کاستی وجود ندارد و  جامعه توقع دارد در مورد برخی از مشکلات چون حقوق‌های نجومی به صورت جدی پیگیری انجام شود بیان کرد: رسیدگی به مسائل بیان شده به هیچ عنوان حزبی و جناحی نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز قدرت علمی و فکری جامعه ایران حرف اول را در دنیا می‌زند افزود: باید برای برطرف کردن مشکلات به دنبال افزایش آگاهی و علم باشیم و تنها تکیه به علم و معنویت است که انسان را در مسیر کمال قرار می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مدرک گرایی امروز مشکلات بزرگی را برای جامعه پدید آورده است خاطرنشان کرد: با مدرک گرایی حرمت علم رعایت نمی‌شود و دانش آموزان باید در خصوص علم به آگاهی برسند و تنها آگاهی است که می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار