کد خبر : 4900
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395- 59: 11

بحث حقوق‌های نجومی نباید فراموش شود/ برخی مسئولان از مقام خود سوء استفاده کرده‌اند

بحث حقوق‌های نجومی نباید فراموش شود/ برخی مسئولان از مقام خود سوء استفاده کرده‌اند

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: اگر موضوع فیش‌های حقوقی نجومی به‌دست فراموشی سپرده شود امکان تکرار آن وجود دارد.

به گزارش درگیلان، حسن خسته‌بند در گفت‌وگویی با بیان اینکه متأسفانه در گذشته نیز مواردی در خصوص دریافت حقوق‌های نجومی البته به‌صورت کمرنگ و محدود بوده است اظهار داشت: در دو یا سه سال اخیر مدیرانی در دستگاه‌های مختلف دولتی مانند بانک‌ها و بیمه‌ها هستند که مرتکب این عمل ناشایست شدند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دریافت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها به‌صورت انگشت شمار است که با هوشیاری و ورود به موقع دستگاه‌های بازرسی و قضایی این موضوع در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه هزاران مدیر در داخل کشور به‌طور صحیح و صادقانه در حال انجام وظیفه هستند و حقوق دریافتی آنها نیز مبلغ مشخص شده توسط قانون است تصریح کرد: امیدواریم با حضور و پیگیری رسانه‌ها این افراد توسط مراجع مرتبط شناسایی و تحویل مراجع قضایی شوند.

خسته‌بند با بیان اینکه برخی از مردم برای دریافت یک میلیون تومان وام مراحل سختی را می‌گذرانند و در قبال اخذ وام باید ۱۰ درصد از مبلغ آن را هزینه کنند خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی که چنین حقوقی دریافت کرده‌اند ارزش کاری آنها ۱۰ درصد بیشتر نیست ولی ۹۰ درصد از آن را به‌صورت دستمزد برداشت کرده‌اند.

نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دریافت فیش‌های حقوقی نجومی حرام است و اینکه باید به خزانه دولت بازگردانده شود افزود: برخی در مسیر دور زدن قانون دارای تخصص هستند و به همین نیت به این دستگاه‌ها ورود کرده‌اند که این کار بسیار ناپسند و زشت است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی و بازرسی تذکرات لازم را به این وزارتخانه‌ها دادند ولی تذکرات مورد توجه این وزارتخانه‌ها قرار نگرفت تصریح کرد: خوشبختانه برخوردی که با خاطیان صورت گرفت بسیار به موقع و درست است که امیدواریم درس عبرتی برای آیندگان و اشخاصی باشد که هدفشان چنین سوءنیتی نسبت به بیت‌المال است.

خسته‌بند با بیان اینکه  افراد خاطی از هر گروه، دسته و جناحی که باشند باید با آنها برخورد شود اظهار کرد: اگر اطلاعاتی در مورد اشخاصی در دولت‌های قبل هم وجود دارد که  حقوق‌ نجومی دریافت کرده‌اند اطلاع رسانی شود تا با آنان نیز برخورد شود.

نماینده مردم انزلی با اشاره به اینکه دریافت فیش‌های حقوقی نجومی در چندسال اخیر رخ داده است و این مسئولان از مقام خود سوءاستفاده کرده‌اند تصریح کرد: با توجه به ایراد سخنرانی و فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای باید با مدیران مقصر برخورد لازم صورت پذیرد.

وی افزود: مدیران خادم و زحمتکشی در کشور هستند که با استفاده از تمامی امکانات برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و خواسته‌های مردم شریف و ولایتمدار کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند و درخواست من از مردم این است که مدیران زحمتکش و خلاق را با تعداد محدودی که چنین حقوقی دریافت کرده‌اند،یکی نبینند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعقیب رسانه‌ها در بحث فیش‌های حقوقی نجومی بسیار تأثیرگذار است خاطرنشان کرد: اگر بحث فیش‌های حقوقی نجومی به دست فراموشی سپرده شود امکان تکرار آن وجود دارد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار