کد خبر : 72742
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۰۴

بخشنامه سلامت اداری، شفافیت و مقابله با فساد توسط شهردار رشت ابلاغ شد

بخشنامه سلامت اداری، شفافیت و مقابله با فساد توسط شهردار رشت ابلاغ شد

نظر به اهمیت اجرای فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری و با استناد به بند ۲۴ سیاستهای کلی نظام اداری، همچنین ابلاغیه اصول دوازده‌گانه نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دولت سیزدهم، بخشنامه سلامت اداری، شفافیت و مقابله با فساد توسط شهردار رشت ابلاغ شد.

به گزارش گیلانستان، سید امیر حسین علوی شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ بخشنامه سلامت اداری، شفافیت و مقابله با فساد را در بندها و سرفصلهای مختلف صادر و بر اجرای آن توسط معاونان، مدیران مناطق پنجگانه و روسای سازمان‌های شهرداری تاکید کرد.

 شهردار رشت در همین راستا با بیان اینکه مبارزه با فساد از سرفصلهای مهم برنامه ارائه شده وی به شورای اسلامی شهر رشت بوده است، عنوان کرد: بدون شک بی‌توجهی به فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری هزینه‌های زیادی را به بخشهای مختلف کشور تحمیل کرده است. بنابراین باید از یکجا جلوی خسارتها گرفته و امکان شفافیت و سلامت اداری فراهم شود.

 علوی از سنجش و ارزیابی عملکرد مدیران مطابق با بخشنامه سلامت اداری و شفافیت و مقابله با فساد خبر داد و گفت: کلیه معاونان، مدیران مناطق پنج گانه و روسای سازمانها ضمن توجه لازم به این ابلاغیه باید اقدامات موثر برای هر یک از موارد اعلامی در واحد تحت مدیریت خود و نظارت مستمر بر اجرای بندهای بخشنامه را لحاظ نمایند.

 سیاست گذاری در حوزه ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، پیگیری اجرای کامل هوشمندسازی، شناسایی گلوگاه‌های فساد، کارآمد نمودن نظام حسابرسی، کنترل و جلوگیری از اقدامات تبعیض آمیز، ارتباط با نهادهای نظارتی و سازمانهای مرتبط در ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، اقدام موثر در راستای سلامت و شفافیت در برگزاری معاملات، مناقصات و مزایده ها، جلوگیری از فساد در صدور مجوزها، برخورد قاطع با سوء استفاده کنندگان از مقام و موقعیت شغلی، صرفه‌ جویی و ساده زیستی، امانتداری در حفظ بیت المال، تکریم ارباب رجوع و افزایش وجدان کاری از مهمترین بندهای بخشنامه سلامت اداری، شفافیت و مقابله با فساد شهردار رشت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار