کد خبر : 47739
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

امام جمعه رشت:

بخشی از تورم ناشی از ضعف نظارت ها و مدیریت هاست/ پس از پایان رای گیری، فضای رفاقت بین مردم و نامزدهای انتخابات حاکم باشد

بخشی از تورم ناشی از ضعف نظارت ها و مدیریت هاست/ پس از پایان رای گیری، فضای رفاقت بین مردم و نامزدهای انتخابات حاکم باشد

تاکنون ایجاد شور و نشاط در جامعه حاکم بود و به مردم عرض می کنم پس از پایان رای گیری و از روز شنبه فضای رفاقت بین مردم و نامزدهای مجلس در جامعه حاکم باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امام صادق می فرماید که اگر در هر خانه قرآن تلاوت کنند برکت آن منزل زیاد می شود.
وی به هشتم اسفندماه مصادف با سوم رجب سالروز شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و افزود: امام دهم می فرماید که بهتر از کار نیک، کسی است که کار نیک را انجام می دهد.
امام جمعه رشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار مداحان، بیان کرد: مداحان باید به ابعاد سبک زندگی اجتماعی، ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری بپردازند و این امر نشان دهنده اهمیت مداحی است.
آیت الله فلاحتی، خواستار بیان مولفه های تاب آوری، مقاومت و روح حماسی و سلحشوری جامعه توسط مداحان برای مردم شد و تصریح کرد: دنیا باید بداند مردم ایران در مقاومت نسبت به دیگر ملت ها متفاوت هستند.
وی با بیان اینکه بعضی ها می گویند همزمان باید مقاومت و گفتمان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: گفتمان با آمریکا به عنوان دزد سر گردنه و یزید زمان بی معناست.
نماینده ولی فقیه در گیلان به حضور 30 میلیون نفر جمعیت ایران در تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: این ملت به دنبال گفتمان با سردمداران اروپا و آمریکا که شمرهای زمان محسوب می شوند، نیستند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در امروز، اظهار کرد: افرادی به مجلس باید فرستاده شوند که ترسو نباشند زیرا هنوز شاهد هستیم برخی آدم های ترسو می گویند پرونده برجام مفتوح است.
وی بر انتخاب نمایندگان شجاع تاکید کرد و افزود: فرزندان علی شجاع و نترس هستند و مردم باید به این شاخص توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در عرصه های مختلف انقلاب همواره شگفتی ساز بوده است، تصریح کرد: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی به این مرحله رسیده است.
آیت الله فلاحتی به ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر قدرت های استکباری در مدت 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: ملت ایران در مقابل دشمنان دریوزگی نمی کند و آمریکا بداند جنایتی که ترامپ گاودوش در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انجام داده تا سال های سال نمی تواند آن را جبران کند.
وی با اشاره به رقابت نامزدهای نمایندگی مجلس در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: تاکنون ایجاد شور و نشاط در جامعه حاکم بود و به مردم عرض می کنم پس از پایان رای گیری و از روز شنبه فضای رفاقت بین مردم و نامزدهای مجلس در جامعه حاکم باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر کنار گذاشتن کینه ها و گفتمان های تند توسط نامزدهای انتخاباتی مجلس تاکید کرد و یادآور شد: فضای دوستی باید در جامعه حاکم باشد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نرخ تورم به 37 درصد رسیده است، اظهار کرد: شاخص مذکور نشان می دهد نرخ کالای مورد نیاز مردم بالا می رود و این خیلی بد است.
وی به حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کرد و افزود: مسئولان باید از مردم و بازار مراقبت کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به نزدیکی ایام نوروز، بیان کرد: بخشی تورم موجود در جامعه ناشی از تحریم ها و بخشی دیگر ناشی از ضعف نظارت ها و مدیریت ها است.
آیت الله فلاحتی بر مراقبت مسئولان در حفظ مردم نسبت به گرانی ها تاکید کرد و گفت: مردم در روستاها بیشتر تک محصولی هستند و مسئولان تلاش کنند آبروی مردم نزد خانواده های شان حفظ شود.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان می خواهند نزد خدا و پیامبر(ص) در قیامت روسفید باشند، تلاش کنند مردم از گرانی آسیب نبینند.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به راهکارهای تربیت انسان به ویژه فرزندان از نظر اسلام اشاره کرد و یادآور شد: یکی از راهکارهای تربیت، بیان حوادث تاریخ است.
آیت الله فلاحتی اظهار کرد: یکی از مواردی که می تواند در تربیت انسان ها به ویژه کودکان تاثیرگذار باشد، قصه گویی است.
وی، قصه گویی را ابزاری برای تربیت انسان عنوان کرد و افزود: اگر خانواده ها و مربیان از شیوه قصه گویی برای تربیت استفاده کنند به طور قطع اثرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار